شاهرخی: هر بازیکنی که علیه مربی صحبت‌ کند، باید اخراج شود

شاهرخی: هر بازیکنی که علیه مربی صحبت‌ کند، باید اخراج شود

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی در این تیم، می‌گوید، بازیکنی که علیه مربی صحبت می‌کند، باید از تیم ملی کنار گذاشته شود.                                 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، همایون شاهرخی درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و اقدامات لازم برای موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: واقعیت این است که با اتفاقات و شانس می‌توانیم موفق شویم. اگر در تیم ملی باندبازی باشد، مربی را قبول نداشته باشند، مدیریت مقتدر و منسجم نباشند، امید چندانی به تیم ملی نخواهد بود. حتی اگر در این شرایط به جام‌جهانی هم برویم، ممکن است پنجم شویم.

وی ادامه داد: با این مدیریت و بی‌اعتمادی به مربی و حاشیه‌های اخیر بین بازیکنان، شرایط امیدوارکننده نیست. یک سری بازیکنان وقتی پیر می‌شوند، سراغ باندبازی می‌روند. چند بازیکن جوان را دور خود جمع می‌کنند و این بیچاره‌ها هم در باند آن‌ها می‌روند. اگر مدیر، مدیر باشد، همه را در نطفه خفه می‌کند. اگر رئیس فدراسیون و هیات رئیسه پرقدرت باشد بازیکن نباید جرات کند علیه مربی صحبت کند. بازیکن نقش سرباز را برای وطن و فوتبال کشورش دارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه می‌توان تیم باشگاهی را عوض کرد اما در تیم ملی باید اطاعت کرد، افزود: اگر در باشگاهی سیستم و شرایط بازی مهیا نبود، برود تیمش را عوض کند. من این داستان‌ها را لمس کردم. بازیکن بزرگ و کوچکی را که در کار مربی دخالت می‌کند، نباید یک ثانیه هم در تیم باشد. من اسم نمی‌برم اما همه می‌دانند چه کسانی را بیرون انداختم.

شاهرخی با تاکید بر انضباط فردی گفت: اگر بازیکنی منضبط نباشد، در کار گروهی هم دچار مشکل می‌شویم. بعد در اجتماع به مشکل می‌خورید. بیچاره مردمی که دل‌شان را به این بازیکنان خوش کرده‌اند.

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ مربی خوش اخلاقی است. حالا اگر خوش اخلاق است، باید باندبازی شود؟ باید یکی مثل کی‌روش باشد که گوشتان را بگیرد و بیرون‌تان کند؟ باندبازی معنی ندارد. یک بچه‌ای هر چقدر هم خوب باشد، اگر دندان لق بود، باید آن دندان لق را بیرون بیندازند.

شاهرخی تاکید کرد: دلخوشی مردم به فوتبال، کشتی و والیبال است. به عنوان کسی که بازی‌های سال‌های اخیر والیبال را دنبال می‌کردم. از نمایش‌های این تیم در چند بازی گذشته لذت بردم. فعل خواستن را صرف کردند. در حال حاضر با توجه به مشکلات، ورزش مردم را خوشحال می‌کند. 

وی ادامه داد: اگر بازیکنان غیرت به خرج دهند و شاهد دو دستگی نباشیم، می‌توانیم یک فوتبال خوب را به نمایش بگذاریم. در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم. شاید ما بتوانیم بگوییم یک دست هستیم اما باید این اتفاق در واقعیت رخ دهد. افسوس خوردم وقتی دیدم علیه مربی صحبت می‌کنند. خوبی هم حدی دارد. اگر روز اول همه چی قرص و محکم بود، این‌طور نمی‌شد.

شاهرخی گفت: چند ماه قبل مربی یک بازیکن را کنار گذاشت، همه گفتیم چرا این کار را کرد؟ اگر ایکس برود، حتما ایگرگ هست. حسن برود، حتما حسین است. نباید به بازیکنان دلخوش باشیم. من نمی‌دانم چرا می‌گویند بهترین تیم ملی سال های اخیر را داریم.

9719