شماره 8 در مادرید 8 ساله شد/ اعلام شرط تمديد قرارداد کروس با رئالی‌ها

شماره 8 در مادرید 8 ساله شد/ اعلام شرط تمديد قرارداد کروس با رئالی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - تونی کروس، هافبک تیم ملی فوتبال آلمان و ستاره خط میانی باشگاه رئال مادرید اسپانیا تاکنون هفده جام و کاپ قهرمانی رنگارنگ با کهکشانی‌های مادریدی به دست آورده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، یکشنبه شب گذشته مصادف با هفدهم جولای، یک روز عادی در تقویم تونی کروس و رئالی‌ها به حساب نمی‌آید. این هافبک محبوب آلمانی که با رقم ناچیز 25 میلیون یورو از بایرن مونیخ به خدمت گرفته شد، هشت سال پیش در چنین روزی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و در حضور بیش از 10 هزار هوادار، با پیراهن شماره 8 به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید به دنیای فوتبال معرفی شد. او در سن 24 سالگی و در قامت قهرمان جام جهانی 2014 برزیل، برای کسب افتخارات بیشتر پا به مادرید گذاشت و به خوبی در این مسیر به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد.

تونی کروس سال 2007 و در حالی که تنها هفده سال داشت به تیم اول بایرن مونیخ راه پیدا کرد و به همراه باواریایی‌ها تا سال 2014 یک بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد، سه بار قهرمان بوندس‌لیگا شد، سه جام حذفی آلمان و یک بار جام جهانی باشگاه‌ها را به کارنامه خود اضافه کرد. با این وجود در سال 2014 و به دلیل چیزی که خود او بی توجهی سران بایرن مونیخ و پیشنهاد نه چندان خوب باواریایی‌ها برای تمدید قراردادش خوانده بود، به رئال مادرید پیوست. آمار کسب جام‌های مختلف پس از پیوستن این آلمانی محبوب به جمع کهکشانی‌ها با پیشرفت چشم‌گیری روبه‌رو شد.

هشت سال پیش تونی کروس اولین جملات خود در لباس رئال مادرید را برابر رسانه‌ها به زبان آورد: "فوق‌العاده از حضورم در این باشگاه احساس غرور می‌کنم. مادرید یک پله از بایرن مونیخ بالاتر است. به همین دلیل به این باشگاه آمدم. برای به دست آوردن جام به اینجا آمده‌ام و هدف کسب تمامی جام‌های ممکن است. برای رئال مادرید و هوادارانش تمام توانم را به کار خواهم گرفت."

شاهزاده آلمانی زمانی پا به رئال مادرید گذاشت که ژابی آلونسو راهی بایرن‌مونیخ شد، آنخل دی‌ماریا به منچستر یونایتد پیوست و کاسمیرو به پورتو قرض داده شد. این اتفاق باعث شد از همان ابتدا جایگاه کروس در ترکیب اصلی تضمین شده باشد. عملکرد بی‌نظیر کروس و آمار بیش از 98 درصدی پاس‌های صحیح که همه به آن عادت کرده‌اند، خیلی زود تونی کروس را در کنار مودریچ و سپس کاسمیرو به یکی از بهترین مثلث‌های تاریخ فوتبال در خط میانی تبدیل کرد.

کروس در هشت فصل حضور خود در رئال مادرید هفده جام رنگارنگ را درو کرده است. او تا به امروز 365 بار پیراهن رئال مادرید را در رقابت‌های مختلف به تن کرده است و 25 گل و 84 پاس گل به همراه چهار بار قهرمانی در اروپا، چهار قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها، سه قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در سوپرجام اروپا و سه قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، حاصل تلاش این آلمانی محبوب برای کهکشانی‌ها بوده است. تنها جای خالی در کارنامه کروس با پیراهن رئال مادرید قهرمانی در جام حذفی اسپانیاست که هنوز به دست نیامده است.

قرارداد تونی کروس در تابستان سال 2023 با تیم رئال مادرید به پایان خواهد رسید. مسئولان رئال مادرید در تمدید قرارداد این هافبک سی و دو ساله هیچ تردیدی نداشتند اما به یک دلیل جالب توجه کروس از تمدید قرارداد خود در تابستان جاری خودداری کرد. تونی کروس برای تمدید قرارداد خود با رئال مادرید شرط آمادگی جسمی و روحی برای ادامه فوتبال در پایان قراردادش که تابستان سال 2023 میلادی است را برای خود در نظر گرفته است. او به پایان فوتبال خود و بازنشستگی با پیراهن رئال مادرید فکر می‌کند اما ترجیح می‌دهد تا یک سال دیگر صبر کند و در صورتی که حضور خود در زمین برای کهکشانی‌ها را مفید و موثر دید قراردادش را تمدید کند؛ آن‌چه بر محبوبیت این شاهزاده بی‌حاشیه، آرام، خوش‌پوش، خانواده دوست و با شخصیت آلمانی که بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید در خط میانی است، اضافه می‌کند.

9404