سوژه روز؛ پرسپولیس خانه امید این بازیکنان نبود

سوژه روز؛ پرسپولیس خانه امید این بازیکنان نبود

پایگاه خبری فوتبالی- برخی از بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس عملکردی دور از انتظار داشتند و نتوانستند به اهداف مورد نظرشان در این تیم برسند.

به گزارش فوتبالی، نفراتی که قرار بود در پرسپولیس به یک ستاره تبدیل شوند اما نمایششان اصلا خوب نبودد تا در پایان فصل مجبور به ترک این باشگاه شوند. جالب اینجاست که برخی از این نفرات، خریدهای گرانقیمتی بوده‌اند و باشگاه‌ پرسپولیس هزینه‌ زیادی برای جذب‌شان انجام داده‌ و درست به همین خاطر، انتظارها از آنها بالا بود اما عملکردشان، کادر فنی و هواداران پرسپولیس را در فصل گذشته راضی نکرد.

این گزارش، اشاره‌ای دارد به این نفرات:

رضا اسدی

پرسپولیس میلیاردها تومان برای خرید این هافبک هزینه کرد تا جای خالی احمد نوراللهی را پر کند اما اسدی در فصل گذشته هیچ شباهتی به آن بازیکنی نداشت که پیش از این، او را در لیگ برتر دیده بودیم. او حتی در مقطعی از فصل، انتخاب سوم برای پر کردن جای احمد نوراللهی هم نبود و نفراتی مثل سرلک، کمال و حتی محمد شریفی به اسدی ترجیح داده شدند. اسدی با چند نمایش دور از انتپار، به نیمکت پرسپولیس دوخته شد و معمولا تنها در آخرین لحظات بازی‌ها، فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کرد. 

اسدی هر چند به دلیل عدم جذب هافبک دفاعی مناسب در لیست تمدیدی‌های یحیی قرار گرفت اما او با باشگاه پرسپولیس به لحاظ مالی به توافق نرسید تا نهایتا از این تیم جدا شود. طی روزهای گذشته از تراکتور به عنوان مقصد احتمالی این بازیکن نام برده شده و حالا باید دید او فصل آینده در کدام تیم، توپ خواهد زد.

علیرضا ابراهیمی

یکی دیگر از خریدهای نه‌چندان امیدوارکننده یحیی برای پرسپولیس، بخش مهمی از فصل را روی نیمکت سپری کرد. ابراهیمی در همان هفته‌های اول حضورش در پرسپولیس، به نیمکت‌نشینی واکنش نشان داد و همین مساله رابطه بین او و کادر فنی را تیره و تار کرد. در ادامه سیدجلال و نعمتی مدافعان ثابت پرسپولیس شدند و فرجی گزینه اول یحیی گل‌محمدی برای بازی به جای آنها بود و ابراهیمی اصلا فرصت بازی در ترکیب قرمزها را به دست نیاورد. 

این بازیکن که به عنوان کاپیتان گل‌گهر و یکی از مدافعان گلزن لیگ برتر با امید بسیاری به پرسپولیس آمده بود با توجه به ترافیک بالای مدافعان این تیم، از سوی یحیی گل‌محمدی در لیست خروج قرار گرفت تا راهی نساجی شود.

رامین رضاییان

در بازگشت به پرسپولیس، انتظار داشت که نه تنها به قهرمان هواداران باشگاهش تبدیل شود بلکه دراگان اسکوچیچ را مجاب کند که نام او را در بین نفرات منتخبش قرار دهد اما همه چیز مطابق میل رامین پیش نرفت و دوران حضور مجدد او در پرسپولیس، خیلی زود به پایان رسید. 

پرسپولیسی‌ها با خرید دانیال اسماعیلی‌فر، عملا این سیگنال را به رامین داده‌ بودند که دیگر او را نمی‌خواهند. سپاهانی‌ها نیز بعد از جدایی دانیال، به دنبال یک مدافع جانشین او بودند و به سراغ رضاییان رفتند تا یکی از بهترین پاسورهای  فصل گذشته لیگ برتر را در لباس طلایی‌پوشان ببینیم.

علی شجاعی

علی شجاعی دو فصل قبل در حالی به پرسپولیس پیوست که با پیراهن نساجی عملکرد خوبی داشت و همین نمایش او بود که باعث شد تا یحیی گل‌محمدی یکی از سهمیه‌های خرید لیگ برتری خود را به او اختصاص بدهد.

اولین تصویر از شجاعی که در ذهن هواداران پرسپولیس ثبت شد، پنالتی او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود که منجر به صعود پرسپولیس به فینال این تورنمنت شد.

شجاعی در طول فصل نیز کم و بیش به میدان رفت اما مصدومیت از ناحیه کتف، او را برای مدتی از میادین کرد. نکته جالب اینکه شجاعی در بازگشت به‌عنوان مدافع چپ عملکرد خوبی داشت اما در مقطعی دچار افت شد تا دوباره نیمکت‌نشین شود و نهایتا پس از دو فصل حضور در پرسپولیس، به نساجی برگشت تا روزهای خوبش در این تیم را دوباره تجربه کند.

7655