جزئیات قرارداد انتقال خرید بد لئوناردو در میلان به تیم ترکیه‌ای

جزئیات قرارداد انتقال خرید بد لئوناردو در میلان به تیم ترکیه‌ای

پايگاه خبری فوتبالی - سومین خرید فاجعه‌بار لئوناردو در زمان حضورش در باشگاه میلان نیز از این تیم ایتالیایی خارج شد و به باشگاهی از سوپرلیگ ترکیه ملحق شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه ایتالیایی توتو مرکاتو، لئو دوئارته یکی از سه بازیکنی بود که لئوناردو در زمان بازگشتش به میلان همراه با پائولو مالدینی، برای میلان خریداری کرد. کریستوف پیونتک، لوکاس پاکتا و لئو دوئارته بازیکنانی بودند که با مبالغی بالا به ترتیب به ارزش سی و پنج میلیون یورو، سی و هشت میلیون یورو و 10 میلیون یورو راهی میلان شدند اما هر کدام با ضررهای هنگفتی فروخته شدند.

پیونتک به ارزش بیست و سه میلیون یورو (خرید سی و پنج میلیون یورویی) به هرتابرلین، پاکتا به ارزش بیست میلیون یورو (خرید سی و هشت میلیون یورویی) به لیون و در نهایت دوئارته با انجام کمتر از چند بازی و مصدومیت‌های عجیب در یک انتقال قرضی دو و نیم ساله و بند خرید 5.5 میلیون یورویی (خرید 10 میلیون یورویی) به باشاک شهیر ترکیه پیوست.

به عبارتی مدیریت باشگاه میلان از سه خرید هشتاد و سه میلیون یورویی به میزان چهل و پنج میلیون یورو ضرر داشته است.

این منبع ایتالیایی در رابطه با آخرین وضعیت دوئارته چنین عنوان می‌کند که باشگاه ترکیه‌ای با وجود این‌که دوئارته یکی از بازیکنان شروع کننده ترکیب اصلی تیمش است، حاضر نیست برای او مبلغی بیشتر از دو میلیون یورو بپردازد و این در حالی است که توافق اولیه بر سر مبلغ 5.5 میلیون یورو بوده است.

این حرکت باشگاه ترکیه‌ای به این دلیل است که کاملا می‌داند دوئارته یک بازیکن مازاد برای روسونری محسوب می‌شود و میلان نیز مجبور به پذیرفتن پیشنهاد دو میلیون یورویی شده است تا ضرر هنگفت میلیونی خریدهای لئوناردو بیش از گذشته به چشم آید.

این در حالی است که تقریبا تمام بازیکنان خریداری شده در دوران میرابلی نظیر متئو موساکیو، رودریگز، آندره آ کونتی، لوکاس بیگلیا، رینا، دوناروما، چالهان اوغلو و فرانک کسیه نیز به صورت رایگان از تیم جدا شده‌اند.

تنها فروش موثر میلان ینس پیتر هوگه بوده است (خریداری شده توسط مالدینی) که با سودی چند برابر خرید آن به باشگاه فرانکفورت فروخته شد.

مدیریت باشگاه میلان نیز با انتشار یک بیانیه تایید کرده که لئو دوئارته بعد از پایان دوران انتقال قرضی هجده ماهه در باشاک شهیر ترکیه به صورت دائمی به این باشگاه ترکیه‌ای پیوسته است و روسونری برای این بازیکن آرزوی موفقیت دارد.

رقم این معامله اعلام نشده اما بر اساس گزارشات متعدد میلان تنها دو میلیون یورو از انتقال مدافعی که 10 میلیون یورو برای خرید آن هزینه کرده بود، کسب خواهد کرد؛ در حالی که طرفین بر روی مبلغی معادل رقم 5.5 میلیون یورو توافق کرده بودند.

9404