انتقاد طعنه‌آمیز بالاک با چاشنی کُری برای زنبورها: فاصله زیاد هدف قهرمانی تا واقعیت!

انتقاد طعنه‌آمیز بالاک با چاشنی کُری برای زنبورها: فاصله زیاد هدف قهرمانی تا واقعیت!

پايگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ دهمین قهرمانی متوالی آلمان خود را در ماه می جشن گرفت اما میشائیل بالاک از عدم رقابت کافی انتقاد می‌کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، میشائیل بالاک، هافبک سابق تیم ملی فوتبال آلمان و ستاره پیشین خط میانی باشگاه‌هایی همانند چلسی و بایرن مونیخ عملکرد بروسیا دورتموند را زیر سوال می‌برد.

برای چندین سال، پیش از آغاز فصل بوندس‌لیگا، این سوال مطرح می‌شود که چه تیمی می‌تواند بایرن مونیخ را از قهرمانی مجدد باز دارد. در فصل 2018/2019، بروسیا دورتموند به اولین قهرمانی خود از سال 2012 میلادی نزدیک شد؛ اما با وجود اختلاف شش امتیازی در پایان تعطیلات زمستانی، سرانجام باز بایرن مونیخ جشن قهرمانی را در آلیانز آرنا برگزار کرد. در فصل‌های دیگر نیز بروسیا دورتموند نزدیک‌ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ بود؛ اما همیشه پس از گذشت سی و چهار هفته از مسابقات بوندس‌لیگا، قهرمانی به مونیخی‌ها می‌رسید.

میشائیل بالاک، بازیکن سابق بایرن مونیخ (2006-2002) از دورتموند تعهد بیشتری انتظار دارد: "بایرن مونیخ هشتاد درصد از فصل را معمولی بازی می‌کند و قهرمان می‌شود. شرایط نباید این‌گونه باشد! دورتموند باید برای انجام هر بازی به طور کامل آماده باشد. من انتظار دارم دورتموند از نظر ذهنی و تمرکز در سطح بالایی باشد."

به گفته میشائیل بالاک، یک مشکل بزرگ برای بروسیا دورتموند، رابطه بین هدف و واقعیت است. او در این زمینه می‌گوید: "آن‌ها تمایل دارند بازیکنان جوانی را وارد کنند که هنوز به خصوص رشد شخصیتی آن‌ها کامل نشده است. البته در این‌جا بلینگهام را کنار می‌گذارم. گذر از این مرحله، يعنی از استعداد تا بازیکن برتر، بازیکنان زیادی موفق به این کار نشده‌اند."

در عین حال، این پیشکسوت چهل و پنج ساله امیدوار است که سایر باشگاه‌ها حرص و طمع خطرناک شدن برای بایرن مونیخ را در خود افزایش دهند و می‌گوید: "آیا واقعا ایده ارائه رقابت کامل با بایرن مونیخ وجود دارد؟ چه کسی به طور جدی می‌خواهد که بایرن مونیخ را متوقف کند؟ چه کسی ریسک مالی را می‌پذیرد حتی اگر فشار به باشگاه ایجاد کند؟ چه کسی آماده انجام این معامله است که با این شرایط تحت فشار وارد مسابقات شده و با شکست مقابله کند؟ من کسی را در آن سطح نمی‌بینم."

9404