گزارش‌روز؛ 10 نکته جالب از سباستین هالر به بهانه نهایی شدن خرید جدید دورتموند

گزارش‌روز؛ 10 نکته جالب از سباستین هالر به بهانه نهایی شدن خرید جدید دورتموند

پايگاه خبری فوتبالی - در این مقاله قصد داریم تا به بهانه رسمی شدن انتقال اخیر سباستین هالر به جمع زنبورهای آلمانی، به ذکر و بررسی ۱۰ نکته درباره این خرید جدید بروسیا دورتموند بپردازیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از وب‌سایت رسمی بوندس‌لیگای یک آلمان، به نظر می‌رسد که بروسیا دورتموند می‌تواند امید داشته باشد که فصل آتی جای خالی ارلینگ هالند به خوبی پر شده باشد. در ادامه،با ذکر 10 نکته درباره سباستین هالر و بررسی آن‌ها، نگاهی به شرایط خرید اخیر زنبورها و مهاجم جدید بروسیا دورتموند آلمان می‌اندازیم.

1- سریع‌تر از رونالدو، مسی و لواندوفسکی:

هالر در پشت سر خود رکوردشکنی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. این بازیکن 28 ساله در 8 بازی 11 گل به ثمر رساند و تنها در باخت یک شانزدهم آخر آژاکس مقابل بنفیکا نتوانست گلزنی کند. با انجام این کار، او اولین بازیکنی شد که در هر شش بازی گروهی در اولین فصل حضور خود در این رقابت‌ها گلزنی می‌کند. روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیز طی سال‌های گذشته در مرحله گروهی آمار دو رقمی به ثبت رسانده‌اند؛ اما هالر این کار را در کمترین بازی یعنی شش بازی انجام داده است.

2- در ابتدا آهسته و پیوسته:

پس از صعود به تیم اصلی اوسر از آکادمی جوانان باشگاه در سال 2012، او برای تثبیت خود در این تیم تلاش کرد و در نهایت در ژانویه 2015 به صورت قرضی به اوترخت رفت. یازده گل در 17 بازی در لیگ هلند باعث شد او دیده شود. در دو فصل آینده هالر 30 بار دیگر گلزنی کرد. او همچنین در 20 بازی در تیم رده سنی زیر 21 سال فرانسه 13 گل نیز به ثمر رساند. او پیش از آن نیز در تمامی رده‌های سنی فرانسه در سطح جوانان حاضر بوده است.

هالر پس از اوترخت به آلمان و فرانکفورت رفت. در 77 بازی بین سال‌های 2017 تا 2019 توانست 33 گل به ثمر برساند. هالر در وستهام نیز در 54 بازی 14 گل به نام خود ثبت کرد. در آژاکس نیز این آمار 45 گل در 67 بازی است.

3- دروازه‌بان خوب ولی مهاجمی بهتر:

مهاجم بلندقامت حال حاضر دورتموند روزهای جوانی خود را به یاد می‌آورد: "من در واقع یک مهاجم بودم، اما وقتی نوبت به پنالتی‌ها می‌رسید، به طور معمول وارد دروازه می‌شدم."

هالر ادامه می‌دهد: "حتی در آن زمان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تیم بودم و به لطف تلاش‌هایم در برخی مسابقات قهرمان شدیم. فرصت بازی برای من باعث می‌شد خوشحال‌تر باشم. خوش‌بختانه به اندازه کافی گل زدم."

4- پنجره‌های شکسته، نه رویاها:

اگر پدر و مادر هالر روش خود را ادامه می‌دادند، شاید او دیگر فوتبال بازی نمی‌کرد. پدر هالر با اشاره به چند پنجره شکسته، گلدان و امثال این‌ها به یاد می‌آورد: او مدام اشیا را می‌شکست!"

علی‌رغم تلاش کوتاهی که برای هدایت سباستین به سمت جودو انجام شد، در نهایت پدر و مادر هالر به دلیل فیزیک و استعداد قابل توجه پسرشان به او اجازه دادند تا در سن 10 سالگی به یک باشگاه محلی بپیوندد. پدر سباستین اعتراف می‌کند: "وظیفه والدین پرورش استعداد فرزندانشان است و او این استعداد را در فوتبال به وفور داشت."

5- ارزش‌های خانوادگی:

تعهد و عشق خانواده هالر در سباستین از بین نمی‌رود. او می‌گوید: "برادرم همیشه از من محافظت می‌کرد و پدر و مادرم من را ثابت قدم نگه داشتند. آن‌ها شرایط سختی را سپری کردند تا من به جایی که می‌خواهم، برسم. پدرم نتايج برخی از بازی‌های من را شرط می‌بست؛ در حالی که او هیچ‌وقت چیزی در مورد فوتبال نمی‌دانست. من آن را فراموش نمی‌کنم."

6- سباستین هالر، نه هانری بعدی!

تیری هانری الگوی هالر بود و با او بزرگ شد؛ اما در اوایل دوران حرفه‌ای خود متوجه شد که توانایی بازی کردن مانند یکی از بهترین مهاجمان دوران لیگ برتر انگلیس را ندارد. او به خبرنگار نشریه گاردین گفت:" از مادرم سرعت خواستم اما او نتوانست آن را به من بدهد. من اهل دویدن‌های طولانی و دریبلینگ هم نیستم؛ چون در آن مهارت ندارم."

او ادامه می‌دهد: "من همیشه برای انتخاب دو بار فکر می‌کنم. باید به روشی متفاوت فضا را باز کنم. زمان دویدن‌هایم را باید زمان‌بندی کنم؛ زیرا عبور از یک مدافع برای من دشوار است. ده هزار پسر با استعداد از جایی که من آمدم بودند؛ اما شما گاهی انتخاب‌هایی را انجام می‌دهید که تفاوت را ایجاد می‌کند."

7- پرنده با حال:

هوش هالر در فرانکفورت به او لقب 'پرنده با حال' را داد؛ جایی که او با مربی‌گری نیکو کواچ جام حذفی فصل 2017/18 را به دست آورد و به نیمه نهایی لیگ اروپای فصل 2018/19 نیز رسید. او درباره رویکرد بی سر و صدا برای شادی گل‌زنی خود هم می‌گوید: "بعضی وقت‌ها از درون دیوانه می‌شوم؛ اما همیشه سعی می‌کنم خونسرد باشم."

8- بولدوزر:

کواچ در زمان حضور خود در فرانکفورت، نام مستعار دیگری برای هالر ابداع کرد. سرمربی کنونی وولفسبورگ در مورد هالر گفت: "او یک بولدوزر است! او کسی است که حتی یک بولدوزر هم نمی‌تواند او را حرکت دهد. این موضوع به صورتی بود که در بازی FIFA 19 او را به قوی‌ترین بازیکن تبدیل کرده بود. او با 99 امتیاز از آدبایو آکینفنوا با 98 امتیاز جلوتر بود!"

9- ملی‌پوش ساحل عاج:

رویکرد بدون حاشیه هالر می‌توانست مکمل خوبی برای کیلیان امباپه فرانسوی باشد؛ اما در نهایت او در ساحل عاج، وطن مادرش، به یک بازیکن ملی تبدیل شد. هالر درباره تصمیم خود برای نمایندگی فیل‌ها به خبرنگار سی ان ان گفت: "من فکر می‌کنم این نه تنها به محل تولد شما مربوط می‌شود، بلکه به احساس شما نیز مربوط است. من متعلق به دو کشور هستم و این انتخاب یعنی بخشی از خود را انتخاب کنی. ساحل عاج به نظر من مناسب‌ترین بود."

10- خیریه:

هالر به وضوح بسیار حساس است. در اوج شیوع ویروس و بیماری کرونا از کسانی در لیگ انگلیس بود که به عنوان بخشی از ابتکار #PlayersTogether، میلیون‌ها پوند به خیریه‌های NHS Together اهدا کرد. هالر هم‌چنین داوطلبانه دریافت دستمزد خود را نیز به تعویق انداخت. او می‌گوید: "برای ما کمک کردن مهم بود؛ زیرا در وستهام احساس می‌کردم که از حضور در کنار یکدیگر خوشحال هستیم."

9404