چرا برد کره‌جنوبی مقابل آلمان در جام‌جهانی 2018 برای ستاره تاتنهام حکم انتقام داشت؟

چرا برد کره‌جنوبی مقابل آلمان در جام‌جهانی 2018 برای ستاره تاتنهام حکم انتقام داشت؟

پايگاه خبری فوتبالی - سون هیونگ مین، ستاره این روز‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس و باشگاه تاتنهام هاتسپر در مورد تجربیات ناخوشایندش در آلمان صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه معتبر کیکر چاپ کشور آلمان، سون هیونگ مین، مهاجم تیم ملی فوتبال کره جنوبی و ستاره خط حمله باشگاه تاتنهام هاتسپر انگلستان در سال 2008 میلادی برای حضور در تیم رده سنی زیر هفده ساله‌های باشگاه هامبورگ آلمان از زادگاه خود کره جنوبی به کشور آلمان نقل مکان کرد. او توانست به خوبی در رده‌های سنی پایه این باشگاه آلمانی پیشرفت کند و خود را به تیم اصلی برساند. در ادامه نیز در سال 2013 میلادی از هامبورگ به باشگاه بایرلورکوزن پیوست و به مدت دو سال لباس لورکوزنی‌ها را بر تن کرد تا این‌که در نهایت در سال 2015 میلادی موفق شد که به باشگاه تاتنهام هاتسپر بپیوندد و اکنون نیز به یکی از ستاره‌های درخشان این باشگاه و کل لیگ برتر فوتبال انگلیس تبدیل شده است.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این ستاره کره‌ای خاطرات خوبی از دوران حضورش در فوتبال کشور آلمان داشته باشد؛ چرا که با مسائل تلخی مانند نژادپرستی در این کشور دست و پنجه نرم می‌کرده است. اکنون سون پس از گذشت سال‌ها از دوران حضورش در آلمان، در مصاحبه‌ای با خبرنگار نشریه معتبر و آلمانی کیکر در این زمینه صحبت کرده است. سون در مورد دوران حضورش در آلمان می‌گوید: "من در سنین جوانی به آلمان سفر کردم و در آن‌جا لحظات سخت و غیر قابل تصوری را پشت سر گذاشتم. با نژادپرستی مبارزه می‌کردم و در این دوران سخت خیلی به این فکر کردم که روزی بخواهم انتقام خود را بگیرم."

به همین دلیل پیروزی دو هیچ کره جنوبی مقابل آلمان در جام جهانی سال 2018 در کشور روسیه به یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای سون تبدیل شده است. سون گل دوم و نهایی کره جنوبی را در آن بازی وارد دروازه آلمان کرد تا تیر خلاص بر پیکره مانشافت وارد شود و وداعی زود هنگام با آن جام جهانی داشته باشد. سون در این ارتباط می‌گوید: "وقتی مردم گریه می‌کنند، معمولا می‌خواهم که آن‌ها را آرام کنم و در آغوش بگیرم؛ اما پس از شکست دادن آلمان، چنین حسی نداشتم. در آن زمان، انتقام خودم را گرفتم."

سون که از سال 2015 میلادی در لیگ برتر فوتبال انگلیس حضور دارد، امروزه نیز با مسأله نژادپرستی دست و پنجه نرم می‌کند. به عنوان مثال، سال گذشته هشت مظنون به اتهام توهین نژادپرستانه به کره جنوبی در توییتر دستگیر شدند.

9404