شوک به لیگ برتر انگلیس؛ بررسی اتهامات فرار مالیاتی چندین بازیکن!

شوک به لیگ برتر انگلیس؛ بررسی اتهامات فرار مالیاتی چندین بازیکن!

پایگاه خبری فوتبالی - پرونده بیش از سیصد فوتبالیست حرفه‌ای به اتهام فرار مالیاتی تحت بررسی است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از Sport Bible، اداره دارایی و گمرکات سلطنتی (HMRC) در حال بررسی اتهام فرار مالیاتی بیش از سیصد فوتبالیست حرفه‌ای است. یک باشگاه لیگ برتری نیز به اتهام پرداخت‌های خارج از قاعده به یک ایجنت و مدیر برنامه، زیر ذره‌بین HMRC قرار دارد. 

خبرنگار نشریه سان انگلستان ادعا کرده در میان این 329 بازیکن، چندین بازیکن لیگ برتری نیز به چشم می‌خورند. خبرنگار این نشریه انگلیسی گزارش داده که این رقم (329) بالاترین رقم بررسی اتهامات در یک سال است؛ آن هم در حالی که فصل گذشته، پرونده تنها نود و یک بازیکن تحت بررسی بود.

اداره دارایی و گمرکات در کنار پروژه انطباق فوتبال اتحادیه (FA) تحقیقات را پیش برده و موارد تحت بررسی، مواردی از جمله حقوق پخش تصاویر بازیکنان است؛ همان موردی که لیونل مسی و بارسلونا را برای سال‌ها با نهادهای حقوقی اسپانیا درگیر کرده بود.

الیوت باس، متخصص امور مالیات به سان می‌گوید: "همکاری پروژه انطباق با واحد ویژه پول‌شویی اداره گمرکات به عنوان جزیی از این تحقیقات نشان می‌دهد که نهاد مالیاتی در خصوص این حجم از مالیات‌های پرداخت نشده در ورزش حساسیت ویژه‌ای به خرج داده است. HMRC فوتبال را صنعتی می‌بیند که ممکن است میلیون‌ها پوند فرار مالیاتی به سادگی در آن رخ دهد. آن‌ها مصمم‌اند که جلوی این اتفاق را بگیرند.

در کنار این موارد، یک باشگاه لیگ برتری هم تحت بررسی HMRC است. اتهام این باشگاه، استفاده از یک باشگاه 'خواهرخوانده' خارجی به عنوان پوششی برای پرداخت پول بازیکنان جدید باشگاه بوده است. حالا و پس از آن که چند ایجنت، متوجه پرداخت پول به یک واسطه از سوی چندین باشگاه اروپایی شده‌اند، شانزده قرارداد مرتبط با این واسطه مورد بررسی قرار گرفته است. دلیل باشگاه برای انجام این کار، دور زدن قانون بازی جوانمردانه مالی (FFP) و پایین نگه داشتن هزینه‌ها و رقم پرداختی به واسطه مد نظر عنوان شده است.

9404