فنونی‌زاده: محمد صلاح در تیم کی‌روش دفاع چپ شده بود

فنونی‌زاده: محمد صلاح در تیم کی‌روش دفاع چپ شده بود

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال  کشورمان گفت: در زمان حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی مصر، محمد صلاح دفاع چپ شده بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مرتضی فنونی‌زاده در مورد بحث بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران اظهار داشت: بازگشت او به هیچ وجه به صلاح فوتبال ما نیست. هشت سال اینجا پول گرفت و به ریش ما خندید. بدون اینکه یک جام مفرغ بیاورد، طلا نمی‌خواهیم! دو بار هم به عراق باخت.

وی افزود: حضور در جام جهانی برای ما مثل آب خوردن شده و مردم هم عادت کرده‌اند. مهم صعود به دور بعد است. البته امسال مقداری دور از دسترس است اما اگر مدیران فدراسیون می‌خواهند مربی را عوض کنند که باید هم عوض کنند، یک مربی خارجی خوب بیاورند. اسکوچیچ زحمت خودش را کشید اما در حد و اندازه‌‌های جام جهانی نیست. مربیان خارجی زیاد و خوبی هستند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

مدافع اسبق تیم ملی گفت: تنها حسنی که کی‌روش داشت این بود که به کسی باج نمی‌داد اما 10تا عیب داشت. نتایج و سیستم او را هم دیدیم. کلمبیا را ضعیف کرده بود و می‌گفت بیایید دفاع کنیم. این کار شاید در ایران جواب می‌داد اما کلمبیا چند بار برزیل و آرژانتین را برده بود. یا در مصر، محمد صلاح دفاع چپ شده بود اما ببینید یورگن کلوب چقدر قشنگ از او استفاده می‌کند. با اینحال سیستم او به درد ایران هم نمی‌خورد. تیم ملی باید مثل استقلال و پرسپولیس هجومی بازی کند.

فنونی زاده با اشاره به گذشته تیم ملی عنوان کرد: زمان ما اگر هم می‌باختیم بازی‌ها پرگل بود که با اختلاف یک گل می‌باختیم. یعنی 4-3 یا 3-2، باختمان هم جذاب بود و بازی لذت بخش می‌شد. اسکوچیچ را عوض کنند اما نباید کی‌روش را بیاورند. مربی خارجی زیاد است. کی‌روش 8 سال دلار گرفت. چقدر هزینه داشت؟ چند دستیار داشت. یکی دو ایرانی هم کنارش بودند که همه را کنار گذاشت و فقط مارکار را نگه داشت. هیچ دستاوردی برای ما نداشت. دو حضور در جام جهانی داشت که من هم بودم این اتفاق می‌افتاد. مهم این است که به عراق و ژاپن نبازیم. اگر در جام جهانی هم خوب بازی کردیم به خاطر این بود که نفرات خوبی داشتیم.

وی افزود: ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در جام جهانی بیفتد. تنها دلخوشی مردم این فوتبال است. امیدواریم هیات رئیسه فدراسیون تصمیم درستی بگیرد و همچنین در شهریور گزینه درستی برای ریاست فدراسیون انتخاب شود. 

9719