اختصاصی فوتبالی/ احضار چند بازیکن تیم ملی بانوان به کمیته اخلاق/ دلیل: غیبتِ اعتراضی!

اختصاصی فوتبالی/ احضار چند بازیکن تیم ملی بانوان به کمیته اخلاق/ دلیل: غیبتِ اعتراضی!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی  فوتبال بانوان در شرایطی در تورنمنت کافا حضور دارد و بازی اولش را هم برده است، اما با غیبت چند بازیکن اصلی مواجه شد و به تاجیکستان رفت.

به گزارش فوتبالی، جالب است بدانید شاگردان مریم آزمون که در مسابقه اولشان توانستند تیم قرقیزستان را با یک گل شکست دهند، تیم کامل ایران نیستند چرا که برخی بازیکنان تیم ملی، در این سفر همراه با تیم ملی حضور ندارند.

بر اساس اطلاعات فوتبالی، هیچکدام از بازیکنان خاتون بم در اردوی تیم ملی حضور ندارند که معروفترین آنها بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم ملی بوده است. به جز بازیکنان این تیم، نفراتی نظیر مرضیه نیکخواه، هاجر دباغی، زهره کودایی، ثنا صادقی و غزاله بنی طالبی هم با اینکه در لیست مریم آزمون بودند اما این بازیکنان در کاری عجیب و در حمایت از مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی، حاضر نشده اند در اردوی تیم ملی بانوان حاضر شوند.

غیبت این بازیکنان عجیب به نظر می رسد و البته انجام چنین کاری از سوی بازیکنان تیم ملی بانوان کم سابقه و حتی می شود گفت بی سابقه بوده است. طبق اصول فوتبال ملی، بازیکنان باید مثل یک سرباز در اختیار تیم ملی باشند و برکناری یک مربی درحیطه اختیار بازیکنان نیست که بخواهند درباره اش تصمیم بگیرند، نظر دهند یا اعتراض و اعتصاب کنند و در نهایت اصلا به تیم ملی نروند.

در هر حال طبیعی است که برای این بازیکنان در کمیته اخلاق پرونده تشکیل شود و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در واکنش به این اتفاق، بازیکنان را به این کمیته احضار کرده است. البته به این نکته هم اشاره کنیم که هاجر دباغی علیرغم حضور در یکی دو جلسه اول تمرین، به دلیل مصدومیت دیگر در تمرینات حاضر نشد و ظاهرا شقایق روزبهان هم به خاطر فوت یکی از نزدیکانش، نتوانست کنار همبازیانش باشد.

در روزهای اخیر شاید دو دستگی در تیم ملی فوتبال مردان ایران بوده ایم و حالا شاید دو دستگی در تیم ملی بانوان هم هستیم که در کل زیبنده نام فوتبال ملی ایران نیست. باید دید کمیته اخلاق درباره بازیکنان غایب معترض چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا برای این بازیکنان محرومیت از بازیهای ملی و باشگاهی درنظر گرفته خواهد شد یا اتفاق دیگری می افتد.

1984