۳ شرط مهم سازمان لیگ برای حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها

۳ شرط مهم سازمان لیگ برای حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: امسال به سمت ورزشگاه بسیار زیبا با تسهیلات کامل برای هواداران و تیم‌ها پیش می‌رویم.

به گزارش فوتبالی، سهیل مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به بازدید از ورزشگاه میزبان رقابت لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بنا به وظیفه‌ای که وجود دارد در شروع فصل ماموریتی به کمیته مسابقات لیگ محول شد تا به همراه همکاران بازدیدی از کل ورزشگاه میزبان رقابت لیگ برتر و لیگ یک داشته باشیم.
وی افزود: متاسفانه به واسطه بیماری کرونا و عدم حضور تماشاگران در طول سال گذشته برخی از موارد محقق نشده است اما امسال باتوجه به بازدیدهایی که از تمام ورزشگاه‌ها انجام گرفت موظف هستیم تسهیلاتی را فراهم کنیم که شرایط مهمانپذیری برای تیم‌ها و ارکان برگزاری مسابقه و هواداران به خوبی مهیا شود، امیدواریم امسال به سمت ورزشگاه بسیار زیبا با تسهیلات کامل برای هواداران و تیم‌ها پیش برویم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در خصوص ابعاد زمین، چمن ورزشگاه‌ها و غیره صورت گرفته است اما ضوابط برگزاری مسابقات و حضور تماشاگران روی سکوها از این پس نیازمند ضوابط جدید، مهمان‌پذیری، شروع بلیط فروشی، گیت‌های الکترونیک و موارد دیگر است.

مهدی تصریح کرد: خوشحالیم که امروز خدمت هیئت فوتبال، اداره کل ورزش استان مرکزی، صدا و سیما و باشگاه بوده‌ایم، به طور کلی ورزشگاه شرایط برگزاری خوبی را برای مسابقات دارد به شرطی که تسهیلات و امکانات برای ورزشگاه فراهم شود.

وی ادامه داد: مسئولان در برگزاری مسابقات لیگ‌های برتر، فقط شرایط ورزشکاران را در نظر می‌گیرند درصورتی که باید امسال یکپارچگی در لیگ برتر وجود داشته باشد که این اقدام از سال گذشته آغاز شده است، اگر امکاناتی که در ورزشگاه لیگ برتر به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شده است فراهم نشود باید ورزشگاه جایگزین برای آن پیدا شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ بیان کرد: وظیفه ما ایجاد وضعیت مساعد برای تمام کشور است، قرار نیست هیچ ورزشگاهی متفاوت از دیگری باشد امیدواریم در طول فرصتی که تا شروع لیگ وجود دارد درخواست‌های ما انجام شود.

مهدی در پاسخ به وضعیت ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برای میزبانی رقابت‌های لیگ برتر گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده نیاز است برخی از نواقص برطرف شود، اتاق‌هایی از ورزشگاه  در اختیار دیگر ورزش‌ها قرار دارد که چنانچه این فضاها در اختیار فوتبال قرار نگیرد به واسطه الزامات برگزاری مسابقه محدودیت‌هایی به وجود می‌‌آید بنابراین باید این اقدامات هر چه سریعتر انجام گیرد.

وی تصریح کرد: باید قبل از شروع مسابقات لیگ برتر، تصمیم‌گیری کلان در سطح استان صورت گیرد که این ورزشگاه متعلق به چه هیات ورزشی است و دارای چه شرایطی است و اصلا در استان تمایلی وجود دارد که در فوتبال میزبان مسابقات باشند یا خیر؟ بنابراین اگر تصمیم بر این شد که کنار ما حضور داشته باشند، ما در کنار آنها هستیم البته ضوابطی دارد که باید رعایت شود که مهمترین مسئله آن است که ورزشگاه به فوتبال تعلق داشته و باید الزامات آن فراهم شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص نواقصی که در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک وجود دارد خاطرنشان کرد: بسیاری از اتاق‌ها باید بازسازی شود، تجهیزات و تسهیلاتی فراهم شود، گیت‌های بلیط فروشی، شماره صندلی، ارتقاء نور و صوت ورزشگاه، ورودی‌ها ، فضای مخصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران از جمله نواقصی عمده‌ای است که باید به آنها رسیدگی شود.

1470