برنامه تیم آلمانی برای خلوت‌تر کردن ترکیب/ غول‌های اروپا در کمین لایمر و سایر نفرات برتر لایپزیش

برنامه تیم آلمانی برای خلوت‌تر کردن ترکیب/ غول‌های اروپا در کمین لایمر و سایر نفرات برتر لایپزیش

پايگاه خبری فوتبالی - با وجود چند فروش از سوی لایپزیش، سران این تیم باز هم به دنبال خلوت کردن بیشتر این تیم هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، برای فصل جدید، لایپزیش انتقال خاور شلاگر (24 ساله، ولفسبورگ) و جنیس بلاسویچ را کامل کرده است؛ اما در خروجی‌ها تیم از جمله تایلر آدامز (23 ساله، لیدز یونایتد) مسئولان می‌خواهند تیم را به طور قابل توجهی خلوت‌تر کنند. در حال حاضر 32 بازیکن به تیم حرفه‌ای برای فصل 2022/23 اختصاص داده شده‌اند و بازیکن‌های مازاد به هیچ وجه نباید همین‌طور در تیم حضور داشته باشند. بر اساس گزارش‌ها، این طیف بازیکن‌ها ارزشی کلی در حدود 33 میلیون یورو دارا هستند که این رقم از گزارش‌های کیکر و بیلد به دست می‌آید.

دروازه‌بان یوون امووگو (28 ساله، 2.8 میلیون یورو)، فابریس هارتمن (21 ساله، 300 هزار یورو)، یوشا ووس (19 ساله، 350 هزار یورو)، نوآ اوهایو (19ساله، 700 هزار یورو) و سولومون بونا (18 ساله، 750 هزار یورو) به عنوان لیست مازاد اعلام شده‌اند. بن کلفیش (19 ساله، 200 هزار یورو) نیز اجازه خروج دارد و گفته می‌شود در شرف انتقال به ویکتوریا کلن است. 

جدا از این نام‌ها، خداحافظی های بیشتری هنوز قابل تصور است. برایان بروبی (20 ساله، 9 میلیون یورو)، ایله موریبا (19 ساله؛ 9 میلیون یورو) و آدمولا لوکمن (24؛ 10 میلیون یورو) هم‌چنین خبرنگار نشریه کیکر می‌گوید: "برایان بروبی دوست دارد به آژاکس بازگردد ولی پیشنهاد از هلند مدت‌هاست که در راه است. مبلغ 25 میلیون یورو برای انتقال در نظر گرفته شده است."

مدیر فنی کریستوفر فیوفل: "بدیهی است که در حال حاضر تیم خیلی بزرگ است، بازیکنان بسیار زیادی وجود دارند، از جمله بازیکنان بسیار خوب ولی خب تیم نیاز به هوای تنفس دارد."

هم‌چنین به گزارش بیلد، دومینکو تدسکو سرمربی تیمی با حداکثر 23 بازیکن می‌خواهد.

در ادامه گفته می‌شود لایپزیش آماده مذاکره برای آمادو آیدارا (24 ساله، قرارداد تا 2025) و مدافع راست نوردی موکیله (23 ساله، قرارداد تا سال 2023) هستند. اما جدا از لیست مازاد تیم شرایط کونراد لایمر 25 ساله کمی مبهم است. لایپزیش دوست دارد این هافبک بماند اما این بازیکن اتریشی مدت‌هاست که با بایرن مونیخ همراه بوده است. گفته می‌شود که در حال حاضر پیشنهاد مشخصی از مونیخ یا باشگاه دیگری در خارج از کشور وجود ندارد و ساکسون‌ها مشتاق نیستند که بازیکنان برتر خود را یک سال قبل از پایان قراردادشان کنار بگذارند. فیوفل در این باره می‌گوید: "ما می‌خواهیم هسته را کنار هم نگه داریم و موفق خواهیم شد."

9404