حکم دادگاه سوئیس پس از بررسی پرونده اتهامات مالی بلاتر و پلاتینی اعلام شد

حکم دادگاه سوئیس پس از بررسی پرونده اتهامات مالی بلاتر و پلاتینی اعلام شد

پایگاه خبری فوتبالی - روسای سابق فیفا و یوفا از اتهامات مالی که متوجه این دو نفر شده بود، بعد از بررسی و رسیدگی به پرونده در دادگاهی در کشور سوئیس از این اتهام تبرئه شدند.

به گزارش فوتبالی، سپ بلاتر، رئیس پیشین فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا و معاون او یعنی میشل پلاتینی که به عنوان رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا نیز فعالیت می‌کرد، روز جمعه (امروز) مصادف با هفدهم تیرماه سال جاری هجری شمسی، در دادگاهی در کشور سوئیس از اتهامات مالی مطرح شده تبرئه شدند.

میشل پلاتینی شصت و هفت ساله متهم بود که به خاطر فعالیت به عنوان مشاور رئیس فیفا بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ میلادی دو میلیون دلار حقوق خارج از قرارداد دریافت کرده است. سپ بلاتر هشتاد و شش ساله نیز به عنوان پرداخت کننده این مبلغ متهم شده بود.

در سال ۱۳۹۴ که این اتهام علیه این دو نفر مطرح و به دادگاه کشیده شد، هر دو متهم این اتهام را رد کردند.

هر دو متهم پیش‌تر گفته بودند با هر مجازاتی که علیه آن‌ها وضع شود، مقابله خواهند کرد و در درجه اول به کمیته تجدید نظر و سپس به دادگاه عالی شکایت خواهند کرد.

سپ بلاتر روز جمعه در دادگاه به خبرنگاران گفت: "در زندگی بی‌گناه نبوده‌ام، اما در این پرونده بی‌گناهم."

میشل پلاتینی هم روز جمعه به خبرنگاران گفت که "با بی‌عدالتی می‌جنگم" و مبارزه او با مقصران واقعی که در دادگاه نبودند، تمام نشده است.

آقای پلاتینی که سه بار جایزه توپ طلایی را از آن خود کرده و زمانی یکی از پرآوازه‌ترین اعضای تیم ملی فوتبال فرانسه بود، در سال ۱۳۹۴ یکی از امیدهای اصلی ریاست فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال بود؛ اما طرح این اتهامات او را از ریاست فیفا محروم کرد.

سپ بلاتر هنوز یک دادگاه دیگر نیز در پیش دارد. فیفا در زمستان سال ۹۹ به دلیل تصمیم‌های مالی مربوط به موزه فدراسیون بین‌المللی فوتبال از آقای بلاتر، رئیس سابق و تعداد ديگری از مقامات ارشد این نهاد شکایت کرد.

9404