ستاره ایرانی در بین بهترین لژیونر های قاره کهن

ستاره ایرانی در بین بهترین لژیونر های قاره کهن

پایگاه خبری فوتبالی- با انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی طارمی مهاجم ایران به عنوان یکی از ۶ لژیونر برتر آسیا در قاره اروپا انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود به معرفی ۶ بازیکن برتر آسیایی که فصل درخشانی در تیم‌های اروپایی داشتند، پرداخت.

یکی از این بازیکنان، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو است که با این تیم به عنوان قهرمانی در جام حذفی و لیگ پرتغال دست یافت.

سایت AFC در این باره نوشت: «طارمی بهترین گلزن در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ پرتغال در تیم ریوآوه، در اولین فصل حضور خود در پورتو ۲۳ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند از جمله ضربه برگردان معروف به تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا؛ طبیعی بود که بپرسیم آیا طارمی می‌تواند این موفقیت را ارتقا بدهد؟ مردی که تا ۲۲ سالگی در لیگ دسته دوم ایران بازی می‌کرد، در اثبات اشتباه کسانی که درباره اش تردید دارند، مهارت و استعداد دارد و فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ کمپین دیگری بود که او دقیقاً این کار را انجام داد.»

در ادامه این مطلب با اشاره به آمار ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل طارمی در مسابقات لیگ پرتغال در فصل گذشته که بهترین رکورد اروپایی او است، آمده است: «باوجود یک فصل ناامید کننده در لیگ‌های اروپا برای پورتو، او مجموع گل‌های خود را در این فصل به ۲۶ گل در تمام رقابت‌ها رساند. رکوردشکنی دیگر با قهرمانی طارمی در لیگ برای اولین بار پس از قهرمانی در لیگ برتر ایران با پرسپولیس در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به پایان رسید.»

دیگر بازیکنان منتخب کنفدراسیون آسیا به این ترتیب هستند:

«دائیچی کامادا» - ژاپن: اینتراخت فرانکفورت

«سون هیونگ مین» - کره جنوبی: تاتنهام

«ایدن هروستیچ» - استرالیا: اینتراخت فرانفکورت

«کیوگو» - ژاپن: سلتیک اسکاتلند

«الدر شومورودوف» - ازبکستان: آاس رم

7777