نوری: خداحافظی وریا تاریخی شد/ باشگاه استقلال محبوبیت کاپیتانش را صد برابر کرد

نوری: خداحافظی وریا تاریخی شد/ باشگاه استقلال محبوبیت کاپیتانش را صد برابر کرد

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال گفت: باشگاه استقلال و تمدید نکردن قرارداد وریا غفوری محبوبیت این بازیکن را نزد مردم ایران صد برابر بیشتر کرد.

به گزارش فوتبالی، محمد نوری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره جدایی وریا غفوری از استقلال و آغاز دیرهنگام تمرینات این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.
تبعات جدایی وریا غفوری برای باشگاه استقلال چیست؟

وریا غفوری از استقلال رفت درست، اما وریا غفوری یک اسم است که البته همه او را دوست دارند. ولی من می‌خواهم طور دیگری موضوع را بیان کنم. وریا غفوری فقط یک نفر نبود بلکه نماینده اعضای باشگاه استقلال بود که به شکل بدی جدا شد.

چطور؟

حرف ما این است که در گذشته هم بازیکنان بزرگ استقلال به همین شکل و روش و بدون کوچکترین توجهی از جمع هم‌تیمی‌هایشان جدا شدند. بدون هیچ مراسمی و یا بزرگداشتی برای این نفرات! برای همین شیوه جدایی وریا غفوری برای پیشکسوتان باشگاه استقلال مهمتر می‌شود.

این موضوع را چطور تحلیل می‌کنید؟

وریا غفوری از استقلال جدا شد پشت هواداران تیمش ایستاد به همین خاطر او را نخواستند. مدیران باشگاه استقلال باید پای وریا می‌ایستادند و از او حمایت می‌کردند. این بازیکن به لحاظ فنی در شرایطی بود که لااقل دو فصل دیگر می‌توانست به خوبی برای استقلال بازی کند و از طرفی او نه تنها مشکل اخلاقی نداشت بلکه می‌توانست در استقلال رابط خوبی بین ساپینتو و اعضای تیم باشد.

مثل زمان استراماچونی؟

بله مثل زمانی که استراماچونی آمد و وریا غفوری بین سرمربی و تیم رابط خوبی بود. الان هم وجود یک وریا غفوری در استقلال واجب بود تا ساپینتو خیلی سریع تر با تیم خو بگیرد.

انتظار چنین اتفاقی را داشتید؟

اصلاً! فکر می‌کردم تا لحظه آخر شرایط فرق می‌کند و مدیریت باشگاه قرارداد وریا را تمدید خواهد کرد! کسانی که این ظلم را به وریا کردند پاسخ بدی به خواسته هواداران استقلال دادند.

این وضعیت چه شرایطی را برای بازیکنان تیم استقلال ایجاد می‌کند؟

آنها هم می‌بیند که دیگر هیچ حاشیه امنیتی ندارند. بازیکنان استقلال به جای اینکه خیالشان بابت حضور در این تیم راحت باشد حالا متوجه می‌شوند که هیچ کس در باشگاه استقلال پشت پناه آنها نیست. هیچکس مراقب آنها نیست. کسی از آنها حمایت نمی‌کند و باشگاه خیلی راحت چشمش را روی زحماتی که برای استقلال کشیده‌اند می‌بندد و حتی بدون یک خداحافظی در را به روی شان قفل میکند!

تحلیل کلی شما از این اتفاق چیست؟

این موضوع در تاریخ فوتبال ایران و باشگاه استقلال ثبت شد. این تصمیم مدیران استقلال محبوبیت وریا را نه تنها کم نکرد بلکه صدها برابر بیشتر کرد. چون آنها باید پای وریا می‌ایستادند و کاری می‌کردند که بازیکنان دیگر تیم به حضورشان در استقلال امیدوار باشند.

شروع دیر هنگام تمرینات استقلال از روز شنبه و فرصت ۳۰ روزه این تیم برای ورود به مسابقات را چطور می‌بینید؟ به نظرتان استقلال به موقع برای لیگ آماده میشود؟

استقلال هم دیر مربی آورده، هم دیر یارگیری کرد، هم دیر به تمدید کردن قرارداد بازیکنانش پرداخت و به طور کلی شرایط بدی را برای خودش رقم زد! حالا هم که ۳۰ روز فرصت تمرین دارد و باید فشرده تمرین کند. تمرین فشرده هم باعث می‌شود ضریب آسیب دیدگی بازیکنان بالا برود.

به درخشش استقلال در فصل آینده امیدوار هستید؟

به طور کلی امیدوارم شرایط بد استقلال در فصل بدنسازی باعث نشود که در لیگ نتیجه نگیریم. ما طبق قولی که به خودمان داده ایم از سرمربی جدید استقلال حمایت می‌کنیم تا فرصت داشته باشد تفکراتش را در تیم پیاده کند اما اگر نتوانست، آن زمان در خدمتشان خواهیم بود.

1470