مصاحبه لاپورتا و پنبه کردن رشته‌های منچستر بابت دی‌یونگ: نمی‌فروشیم!

مصاحبه لاپورتا و پنبه کردن رشته‌های منچستر بابت دی‌یونگ: نمی‌فروشیم!

پایگاه خبری فوتبالی - در حاشیه برگزاری مراسم معارفه هافبک ساحل عاجی جدید آبی و اناری‌پوشان شهر بندری بارسلون، خوان لاپورتا نیز که در مراسم حضور داشت، در مورد برخی از موارد مهم پیرامون باشگاه کاتالانی با خبرنگاران صحبت کرده و سخنان مهمی مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، خوان لاپورتا، رئيس باشگاه بارسلونا در حاشیه مراسم معارفه فرانک کسیه در نیوکمپ، در خصوص آخرین وضعیت باشگاه کاتالانی و برخی از بازیکنان این تیم صحبت‌های مهمی بیان کرد که در ادامه می‌خوانید:

درباره تقویت تیم؟

"قبل از تقویت تیم باید اهرم دوم را فعال کنیم تا بتوانیم در قانون فیرپلی مالی یک مقابل یک قرار بگیریم و بتوانیم رضایت کامل سرمربی تیم را برآورده کنیم. چندین قدم برداشته و تا زمان اجرای کامل آن تلاش می‌کنیم. فعال کردن اهرم دوم سخت‌تر از اهرم اول خواهد بود اما احتمالا بتوانیم تا نیمه دوم ماه ژوئن آن را رسمی کنیم."

درباره وضعیت دی‌یونگ و دمبله؟

"دی‌یونگ بازیکن بارسا است و اگر نیازی نباشد، او را نخواهیم فروخت. می‌دانیم که پیشنهاداتی دارد؛ ولی در حال حاضر او را نمی‌فروشیم. در خصوص دمبله، ما هیچ تاریخی را تعیین نکرده‌ایم؛ چون همه چیز نامشخص است. پیشنهادی به او داده‌ایم و ایجنتش صحبت‌هایی کرده است؛ ولی با خواسته ما مغایرت دارد. ما تا زمانی که دمبله بخواهد، آماده مذاکره هستیم. اگر او پیشنهاد را قبول نکند، جزو تیم ما نخواهد شد؛ ولی اگر قبول کند، درها به روی او باز است. او در حال حاضر بازیکن بارسا نیست و قرار هم نیست برای او قوانین دستمزد خود را تغییر دهیم."

درباره مبالغ دستمزدهای پرداختی‌؟

"در حال نظم بخشیدن به آن‌ها هستیم. این برای همه بازیکنان یکسان خواهد بود و برای تعادل در تیم، چنین قانونی نیاز است. ما عجله‌ای نداریم؛ ولی زمان زیادی هم نمی‌توانیم منتظر بمانیم. شاید بازیکنانی که قول جذب آن‌ها را داده‌ایم، در زمان مشخص نتوانیم قراردادشان را نهایی کنیم. با نهایت احتیاط در بازار قدم بر خواهیم داشت تا با قوانین دستمزدمان مطابقت داشته باشد."

درباره خروجی‌ها؟

"بازیکنانی که دقایق زیادی برای بازی کردن کسب نمی‌کنند، می‌توانند با کمک ما از باشگاه خارج شوند. برای تعادل تیم، اول چندین بازیکن باید خارج شوند. از نظر دستمزد هم خروجی‌ها کاملا ضروری هستند. برای تمام بازیکنان احترام قائل هستیم ولی بازیکنانی داریم که قرارداد دارند اما جزو برنامه‌های مربی نیستند. بعضی‌هایشان به دنبال همین قرارداد در تیم دیگری هستند. آن‌ها حرفه‌ای هستند و شرایط باشگاه را درک می‌کنند. برنامه‌ریزی ما قرار گرفتن در شرایط نقل و انتقالاتی یک مقابل یک است. پس باید با همه شفاف باشیم."

لاپورتا هم‌چنین در پایان این مراسم برای پوتیاس، بازیکن تیم فوتبال بانوان بارسلونا که دچار مصدومیت پارگی رباط صلیبی شده، آرزوی سلامتی و بازگشت هر چه سریع‌تر به میادین مسابقات کرد.

9404