داورزنی: شاهد یک شاهکار بزرگ بودیم/ مردم باز هم صبوری کنند

داورزنی: شاهد یک شاهکار بزرگ بودیم/ مردم باز هم صبوری کنند

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون والیبال پیروزی ایران برابر لهستان را شاهکاری بزرگ دانست و گفت: باز هم از مردم می‌خواهم صبوری کنند، چرا که تیم ملی در ریل موفقیت قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ محمدرضا داورزنی درباره مسابقه تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها که شب گذشته با پیروزی 3 بر 2 مردان والیبال ایران برگزار شد، گفت: من هم شاهکار بزرگ ملی‌پوشان را به مردم عزیزمان تبریک می گویم. مردم از شروع لیگ ملت‌های والیبال 2022 به دلیل تغییر نسل تیم ملی نگرانی داشتند که طبیعی بود.

وی با بیان این‌که بازیکنان جوان به تیم ملی تزریق کردیم و به قدیمی‌ترها استراحت دادیم تا به باشگاه‌های‌شان برسند، گفت: مردم انتظارات بالاتری از تیم ملی دارند اما به جوان‌ها فرصت دادیم تا تیم را همراهی کنند. دو باخت هفته اول و کمی افت و خیر آن‌ها مردم را نگران کرد اما همان موقع هم از مردم خواستم تا به جوانان فرصت بدهند تا خودشان را اثبات کنند.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تیم ایران در هفته دوم هم دو برد و دو باخت داشت اما باخت برابر بلغارستان کمی توقعات مردم را جواب نداد اما خوشبختانه با شکست آمریکا و کانادا، رضایت نسلی در مردم به وجود آمد، البته بازهم از مردم می‌خواهیم صبوری کنند، چرا که تیم ملی در ریل موفقیتش قرار گرفته و هفته سوم می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد.

داورزنی تصریح کرد: وقتی تیمی تغییر می‌کند به تیمی که 6 بازیکن زیر 21 سال دارد و سه بازیکن شاخص آن (جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد و میثم صالحی) در حال درمان و ریکاوری هستند و در آینده کم کم به تیم اصافه خواهند شد، نگرانی  کارشناسان و مربیان از باخت تیم ملی طبیعی است. به عنوان مثال تصور عموم‌ برد ایران برابر ژاپن بود همانند همیشه اما چرا امسال به ژاپن باختیم، موضوعی است که علاقمندان به والیبال را نگران می‌کرد.

وی با تاکید بر این‌که فدراسیون والیبال باید این فضا را مدیریت می‌کرد تا تیم به خودباوری برسد، گفت: ژاپن کشور ریشه‌داری در والیبال دنیاست و با بازسازی که انجام داده است، چند سالی است خوب کار می‌کند و ما باید به این باور برسیم که باید بهتر از ژاپن برنامه‌ریزی و  کار کنیم تا بتوانیم در آینده ژاپن را شکست دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: خوشبختانه تیم ملی در دیدار با لهستان نشان داد که از آن امیدواری و اعتماد می‌توانیم به خوبی بهره ببریم. خیلی مهم است که بازیکنان جوان ایران به این خود باوری برسند که می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و مقابل تیم های بزرگ دنیا خوب بازی کنند و آن را ثابت کردند. تیم ایران مقابل بیش از 10 هزار تماشاگر لهستانی با تیم ملی این کشور بازی کرد. بازی که حتی می‌توانست با نتیجه سه بر یک تمام شود، بچه‌ها در ست پنجم امیدواری در آینده را به نمایش گذاشتند.

داورزنی با یادآوری این‌که تیم ملی والیبال ایران این هفته سه مسابقه دیگر دارد که به امید خدا در همین مسیر موفقیت دنبال خواهند کرد، گفت: تیم ایران شانس صعود به دور نهایی لیگ ملت ها را هم دارد. من وجود این جوانان ارزشمند را به مردم تبریک می‌گویم. پیروزی آنها مقابل تیم‌های بزرگ دنیا مثل آمریکا ساده نیست، برد لهستان، ساده نیست.

وی ادامه داد: تیم ملی در ادامه با ایتالیا، صربستان و اسلونی بازی دارد که مطمئنا باز می‌تواند کام مردم را شیرین کند. لبخند را به لب مردم بیاورد، البته آن چیزی که برای فدراسیون خیلی مهم است، این‌که بازیکنان رفته رفته اعتماد به نفس لازم را پیدا کنند، خدا را شکر دلهره و استرسی که روی دوش بازیکنان بود، برداشته شده و روان‌تر و بهتر بازی می‌کنند. شک نکنید  این تیم آینده خوبی دارد و با اضافه شدن سه بازیکنی که دوره درمان را طی می‌کنند. تیم ملی والیبال ایران شرایط خیلی بهتری پیدا خواهد کرد. مطمئن هستم ریل موفقیتی که تیم ملی روی آن حرکت می‌کند، والیبال ایران را به قله‌های افتخار خواهد رساند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره دیدار روز پنج‌شنبه 16 تیرماه ایران و ایتالیا و پیش‌بینی نتیجه گفت: تیم ایران توانایی دارد همه رقبایش را شکست دهد، البته احتمال شکست هم وجود دارد، این نوسانات‌برای تیم جوانی که 6 نفر از بازیکنانش تجربه میدان‌های بزرگ را ندارند. طبیعی است. به همین دلیل پیش‌بینی نتایج کار سختی است. هیچکدام از کارشناسان در هفته دوم تصور برد ایران برابر آمریکا را نداشتند. مطمئن هستم ‌قبل از بازی ایران و لهستان هم کارشناسان تصور شکست لهستان را نداشتند، کمتر علاقه‌مند و کارشناس والیبالی این پیروزی را پیش بینی می‌کرد، چه بسا تیم ایران می‌توانست بازی را در ست چهارم با نتیجه سه بر یک تمام کند اما جذابیت بازی طوری بود که بچه‌ها در ست پنجم مقتدرانه‌تر برنده شوند. آنها نشان دادند دارای خودباوری برای بازی خوب مقابل تیم های بزرگ دنیا هستند.

وی ادامه داد: تیم ایران بازی قشنگی با ایتالیا خو‌اهد داشت، بازی با صربستان که کولاکوویچ سرمربی سابق ایران هدایت آن را برعهده دارد نیز خیلی جالب خواهد بود، همین‌طور مسابقه با اسلوونی.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این موضوع که به ملی‌پوشان تاکید کردم مهم بازی خوب است و نتیجه اهمیت ندارد، افزود: برای ما خیلی مهم است که بازیکنان خودباوری را تقویت کنند و بازی خودشان را انجام‌ دهند. ملی‌پوشان ایران هر وقت خودشان بودند و بازی خودشان را انجام دادند، مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا برنده شدند اما ترس و نگرانی درونی از باخت، باعث واگذاری نتیجه شده است. به همین دلیل نتیجه سه بازی آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. من از بچه‌ها خواسته‌ام از هیچ چیز نترسند، بازی خودشان را انجام دهند، مطمئنا وقتی خودشان باشند، مردم از بازی آنها لذت می‌برند. من هم به آنها تاکید کردم که از بازی خودشان لذت ببرند. وقتی کسی از عملکردش در زمین منهای نتیجه راضی باشد، رضایت و لذت از بازی به مردم هم منتقل می‌شود. من پیام‌های زیادی پس از پیروزی ایران برابر لهستان از مردم داشتم که اکثریت مردم و کارشناسان از بازی بچه ها راضی بودند. همه تبریک گفتند و تشکر کردند.

داورزنی درباره حضورش در لهستان و این‌که آیا حضورش به معنای علاقه او برای صعود تیم ملی والیبال به دور نهایی لیگ ملت‌هاست؟ گفت: در این سال‌ها کمتر پیش آمده که من در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها کنار تیم باشم اما با تغییر نسل و تغییر کادر فنی به کادر تمام ایرانی، آمدم کنارشان تا بدانند برای کارشان ارزش قائل هستیم. باید ترس از باخت را از تیم برداریم. من آمده‌ام تا علاوه بر بودن کنار بازیکنان با همراهی کادر به آنها بگویم صدر در صد از آنها حمایت می‌کنم. چرا که نتایج هفته اول بازتاب خوبی نداشت و این مساله فشار سنگینی به بازیکنان و کادر  آورد، بنابراین آمدم تا قوت قلب کادر فنی و بازیکنان باشم تا شرایط روز به روز بهتر شود.

۴۱۵۴