عطابخش: سقف قراردادهای ما ۳ میلیارد است/ در مورد ایجنت‌ها در کشور ما نظارت خوبی وجود ندارد

عطابخش: سقف قراردادهای ما ۳ میلیارد است/ در مورد ایجنت‌ها در کشور ما نظارت خوبی وجود ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل تیم پیکان در خصوص وضعیت باشگاه پیکان در نقل و انتقالات تابستانی، به سوالات خبرنگار فوتبالی پاسخ داد.

به گزارش فوتبالی، امیر عطابخش مدیر عامل پیکان در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی در رابطه با فعالیت خود در عرصه رسانه، عنوان کرد: من از سال 1375 در اصفهان خبرنگار ورزشی رسمی کشوری بوده‌ام و این موضوع تا سال 84 ادامه پیدا کرد. من خبرنگار رسمی روزنامه‌های اخبار ورزشی، نود و همینطور ایران ورزشی بوده‌ام و نماینده رسمی سایتAFC در اصفهان بودم. اما از سال 84 شرایطی پیش آمد که دیگر نتوانستم به‌صورت رسمی همکاری داشته‌باشم. به‌صورت پاره‌وقت و با اسامی مستعار در جراید و خبرگزاری‌های کشور مطلب می‌نوشتم. وارد کار اجرایی شدم و ادامه داشت، تا حدود 3-4 سال قبل که به مدت یک‌سال در ایمنا، یکی از رسانه‌های اصفهان، نقش دبیر ورزش را ایفا کردم. از کار خبری دور نبوده‌ام، همچنان عضو علی‌البدل هیئت مدیره انجمن ورزشی نویسان (ایپس) اصفهان هستم. امیدوارم که حالا بتوانم در راستای رسالت خبرنگاری، که بحث‌های منتقد بودن درباره مسائل ورزشی کشوره بوده‌است را به‌خوبی اجرا کنم.

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره چگونگی انتصاب به‌عنوان مدیرعاملی این باشگاه توضیح داد: من از سال 79 که به‌عنوان کارمند رسمی باشگاه ذوب‌آهن مشغول به فعالیت شدم، در پُست‌های مختلف مانند مدیر روابط عمومی، معاونت روابط عمومی، همینطور مدیر اجرای باشگاه ذوب آهن و پس از آن باشگاه‌های خصوصی مانند فولاد ماهان و گیتی‌پسند اصفهان، در رشته‌های مختلف به‌عنوان مدیر رده میانی یا مدیر تیم کار کرده‌ام. این روند ادامه پیدا کرد تا سال 96، که بنده به‌عنوان عضو هیئت مدیره گل‌گهر سیرجان نزدیک به دو سال مشغول به کار شدم و خداروشکر اتفاقات خوبی در همان مدت رخ‌داد و تیم گل‌گهر در زمانی که بنده به‌عنوان عضو موظف هیئت مدیره این باشگاه خدمت می‌کردم، به لیگ برتر صعود کرد. این ارتباطات ادامه داشت تا سال گذشته که از طرف وزارتخانه (وزارت صمت) بحث باشگاه و ایران‌خودرو پیش آمد و به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شدم. مصاحبه‌های مختلف صورت گرفت و پیکان اولین باشگاهی شد که به‌عنوان مدیرعامل حضور پیدا کردم. بالاخره از یک جایی باید شروع می‌شد، زیرا من تمام رده‌ها از کف تا بالا را تجربه کرده‌بودم و حتی هیئت مدیره هم رفته بودم، اما بحث نفر اول اجرایی را از پیکان شروع کردم. نه اینکه این را من بگویم، انشالله که کارشناسان بگویند، سعی کرده‌ام جوری جهادی و انقلابی کار کنم، که حرف‌وحدیثی باقی نماند. می‌دانید چرا؟ چون من نماینده دو قشر بودم. یکی نماینده قشر رسانه، که وقتی یک رسانه‌ای می‌آید و انتقاد می‌کند، می‌گویند که این گوی و این میدان خودت بیا تا ببینیم چگونه عمل می‌کنی. سعی کردم به‌عنوان نماینده قشر رسانه بتوانم مثبت عمل کنم و کار را جوری پیش ببرم که نگویند شما رسانه‌ای‌ها آمدید اما نتوانستید این کارها را انجام دهید. دوم اینکه به‌عنوان یک جوان جهادی و حالا یک جوانی که از بزرگان ابتدای انقلاب تا کنون تاسی می‌گیرد، به‌عنوان یک جوان جهادی نماینده قشر جوان هم باشم. من فکر می‌کنم که الان جوان‌ترین مدیرعامل لیگ برتر فوتبال کشور هم هستم. وجه تمایز یک جوان با کسی که بیشتر کار کرده است، غیر از بحث تجربه که قطعا باتجربه‌ترها تجربیات بیشتری دارند، سعی می‌کنم از موقعی که آدم صبح بیدار می‌شود و کارهای شخصی خود را انجام می‌دهد، درگیر کارها باشم و بنده تا پاسی از شب در باشگاه درگیر کارها هستم.

عطابخش درباره نیروی جوانی باشگاه پیکان و در پاسخ به این انتقاد، که از زمان آغاز کار او در این باشگاه به فوتبال به اندازه سایر ورزش‌های این باشگاه توجه نمی‌شود، گفت: اینطور نیست. من از روزی که آمدم، فوتبال ما یک تیم جوانی هست که این تیم جوان مشخص است که در جدول رتبه‌ای میانه جدول دارد. پیکان معمولا در لیگ برتر در این نقطه از جدول بوده‌است و گاها به لیگ یک سقوط کرده و سپس به لیگ برتر بازگشته‌است. اما برند باشگاه پیکان والیبال بوده‌است. یک روزهایی بسکتبال هم در باشگاه پیکان روند صعودی داشته‌است. بازیکنان بزرگی مانند حامد حدادی زمانی که از اهواز آمده‌بود داخل باشگاه پیکان رشد کرده‌بود. زمانی که من آمدم دیدم حال ورزش‌های منهای فوتبال خوب نیست. والیبال حال خوبی نداشت و زمان معارفه بنده در رامسر شکست خورده‌بود. بنده ورود کردم به والیبال، همانطور درکنار فوتبالی‌ها بودم. نه‌تنها در کنار فوتبال یا والیبال، من در کنار فوتسال بانوان بودم، در کنار بسکتبال آقایان بودم و درکنار تمام رشته‌های ورزشی‌مان بودم. سعی کردم ببینند که مدیرعاملشان نه‌تنها درکنارشان حضور دارد، بلکه به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌کند. در 14 روز اول که آمدم، 60-70 درصد مشکلات باشگاه را به‌ کمک هیئت مدیره محترم، که واقعا بسیار پویا بودند و مدیران ارشد ایران‌خودرو حل کنیم. تمام مشکلات مالی نبود. ما مشکلات غیر مالی، مشکلات توجهی و ذهنی-روانی، زیاد داشتیم. سعی کردیم تمام این مشکلات را در روزهای اول حل کنیم تا بازیکن با شرایط نسبی خوبی در تمامی رشته‌های ورزشی‌مان بتواند آن کیفیت لازم خود را ارائه دهد. بازیکنانی که الان شاید در تیم‌های خوب ما درحال فعالیت هستند، به‌طور مثال در یک خوابگاه 30 نفره زندگی می‌کردند. همان‌ها را من به یک خوابگاه بهتر انتقال دادم، سعی کردم خوابگاه بهتری برای آن‌ها بگیرم و چنان کیفیت آن‌ها بالا رفت که به اردوهای تیم ملی امید دعوت شدند. خداراشکر برای همان فوتبال هم اتفاقات بسیار خوبی افتاد. حالا عملکرد والیبال چون قهرمان آسیا شد و سعی کردیم جایگاه پیکان را با استفاده از برخی راهکارها به حالت اولیه‌اش برگردانیم. پیکان یک‌سال و چهار ماه قبل از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، در آستانه سقوط از لیگ برتر والیبال بود. اما خداراشکر این تیم با پیروزی برابر تیم پرمهره سپاهان به فینال آمد، باخت و دوم شد اما با یک راهکار جدید قهرمان آسیا شد. درباره فوتبال هم باید زمان همه‌چیز را حل می‌کرد، چون زمانی که من آمدم 2-3 روز بیشتر تا پایان فصل نقل‌وانتقالات نبود. ما 2-3 تا بازیکن فوتبال بیشتر نتوانستیم جذب کنیم، زیرا وقتی برای این کار نبود. انشالله حالا سعی کردیم با یک راهکار منطقی رتبه پیکان در لیگ برتر فصل آینده را ارتقا دهیم. هدف‌مان این است و امیدواریم خداوند هم در این مسیر به ما کمک کند.

مدیرعامل پیکان درباره سیاست‌های این باشگاه در رابطه با استخدام بازیکنان جوان، بازیکن‌سازی، میانگین سنی پایین در تیم بزرگسالان و بحث فروش بازیکنان و درآمدزایی در بازار نقل‌وانتقالات، خاطرنشان کرد: تیم‌های فوتبال پیکان همیشه کم یا زیاد یک بودجه‌ای در اختیار داشته‌اند. بخش بسیار کمی از درآمد باشگاه برای مباحث تیم‌داری در رشته‌های مختلف از مباحث درآمدزایی و اسپانسرینگ می‌آمده است. البته مقدار بسیار کمی و چیزی حدود 7 الی 8 درصد. ما همان روند را انشالله با قدرت بیشتری پیگیری خواهیم کرد و سعی‌مان این است که بحث درآمدزایی بهتری داشته‌باشیم. درآمدزایی فقط فروش بازیکن نیست. ما درآمدزایی‌ای دیگری داریم از جمله بازی‌های خانگی که داریم تا بتوانیم از تبلیغات اطراف زمین و پیراهن استفاده کنیم. پکیج دراخیار ما کامل است. هم فوتبال داریم، هم والیبال داریم و هم هندبال که البته در سبزوار خواهد بود. ممکن است بسکتبال داشته باشیم و شمشیربازی هم خواهیم داشت. رشته‌های مختلف و فضای فوق‌العاده‌ای از نظر امکانات و زیرساخت داریم. ما در مجموعه خود سه زمین چمن، دو سالن سرپوشیده بزرگ، یک استخر سرپوشیده و یک استخر روباز بسیار بزرگ و استاندارد داریم. زمین ساحلی، زورخانه و به‌طور کلی ازنظر زیرساخت‌ها دارای مباحث بسیار خوب ورزشی هستیم. درکل سعی می‌کنیم از زیرساخت‌های خود بهترین استفاده را داشته‌باشیم و مباحث درآمدزایی خود را نیز بالا ببریم. ما برای اجاره اماکن ورزشی نیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم، فقط به‌دلیل دراختیار نداشتن یک زمین استاندارد برای برگزاری مسابقات خانگی، هزینه‌ای را برای اجاره زمین کنار می‌گذاریم. اما مطمئن باشید مباحث درآمدزایی با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد. فروش بازیکن یک بحث است، بحث دیگر مسائل تبلیغاتی و بازاریابی هم به همین صورت. همان‌طور که در والیبال این کار را انجام دادیم و تقریبا هزینه بازیکنان و مسابقات حدود 7 میلیارد شد که 10 میلیارد اسپانسر گرفتیم و تلاش کردیم 3 میلیارد درآمدزایی داشته‌باشیم. درمورد فوتبال هم همین‌طور خواهد بود.

عطابخش در پاسخ به این سوال که سیاست تیم فوتبال پیکان در فصل پیش‌رو قرار گرفتن در کدام منطقه از جدول خواهد بود و این موضوع که درصورت تکرار رتبه فصل اخیر در پیش‌رو باعث کم‌توجهی رسانه‌ها نسبت به شخص او خواهد شد، عنوان کرد: خیر ما برای قهرمانی نخواهیم جنگید. خیلی باشگاه‌ها می‌گویند که ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما پیکان با وضعیتی که من در بازار نقل‌وانتقالات می‌بینم که ما علاوه‌بر اینکه بین تیم‌های لیگ برتری پایین‌تر هستیم، متاسفانه از 4-5 تیم لیگ یکی نیز در نقل‌وانتقالات بودجه کم‌تری دراخیار داریم. بنابراین ما نباید بگیم به فکر قهرمانی نیستیم. کسی از قهرمانی بدش نمی‌آید، اما خب در لیگ برتر حداقل به‌دنبال آن نیستیم. اما اینکه بخواهیم رتبه‌ای بالاتر از رتبه نُهم که در لیگ بیست‌ویکم کسب کردیم را بدست آوریم، حتما به‌دنبالش هستیم سعی می‌کنیم با همان جوانانی که پُز آن‌ها را می‌دهیم رتبه بهتری از نُهمی را بدست آوریم و در جام حذفی نیز تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته‌باشیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار نقل‌وانتقالات ادامه داد: والا روز مجمع فدراسیون فوتبال یکی دوتا از مدیرعاملان باشگاهای کشور گفتند که بازار را دیده‌ای؟ گفتم نه چجوری است؟ گفتند بازیکنی 4 میلیارد قرارداد داشته‌است، امسال 18 میلیارد قرارداد بسته‌است. وقتی مبالغ اینگونه بالا می‌رود بازیکن تیم من می‌گوید چرا من اینقدر می‌گیرم و اون بازیکن آنقدر می‌گیرد؟ با این روندی که درحال رفتن به سوی گران شدن فوتبال ایران است، من تلاش می‌کنم پیچش مو را ببینم. شما مطئن باشید اگر این‌گونه پیش برود، به‌صورت خوش‌بینانه در سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ما تعطیل خواهد شد. وقتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بگوید که من دیگر تیم‌داری نمی‌کنم، نهایتا فقط استقلال و پرسپولیس می‌ماند که آن وزارت هم می‌گوید ما مثلا 100 میلیارد بودجه داریم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سال گذشته تیم ما با تفریق بازیکنان و کادر فنی، خرید و فروش بازیکن، بودجه تیم ما کلا 18 میلیارد بوده است. می‌گویند سقف قرارداد بازیکن غیر ملی‌پوش 7 میلیارد تومان است. با این وضعیتی که ما با بازیکنان صحبت می‌کنیم، بازیکنی که قراردادش 800 میلیون تومان بوده‌است، همان باشگاه الان 7 میلیارد به من می‌دهد. با این روند، نمی‌شود جلوی این وضعیت را گرفت. اما اگر نهادهای نظارتی با قدرت ورود کنند و دربرگیرنده داشته باشند، به این معنا که تمام باشگاه‌ها را دربرگیرد و بتوانند از ریز و درشت آن مبحث استفاده کنند تا جلوی ریخت‌وپاش‌ها گرفته شود. ما نمی‌گوییم فوتبالیست پول نگیرد. پول بگیرد و نوش جانش، منِ عطابخش به‌عنوان باشگاه پیکان به اصلا چنین صحبتی نکرده‌ام. فوتبالیست هرپولی که بگیرد نوش جانش، اما یک سوال؛ قهرمانی تیراندازی المپیک ما نباید پول بگیرد؟ اگر باید بگیرد چقدر باید بگیرد؟ اگر فوتبالیست ما پول بگیرد که نوش جانش، چقدر باید بگیرد؟ 19 رشته ما، ازجمله رشته‌های المپیکی، بودجه ورزشی‌شان صفر بوده‌است. دعوایی که بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بود شما دیدید. دل‌خوشی مردم به چیست؟ آیا فوتبال تنها دل‌خوشی مردم است؟ یعنی والیبال نیست، کشتی نیست، تکواندو نیست، بسکتبال نیست، تیراندازی نیست؟ من می‌گویم که بگیرند، اما آیا اون کارگری که ماهیانه 4-5 میلیون تومان حقوق می‌گیرد یا یک خبرنگار که با بازیکن فوتبال مصاحبه می‌کند ماهی سه و نیم میلیون تومان می‌گیرد، آینده ندارد؟ فوتبالیستی که با عذرخواهی از بازیکنان خوب کشورمان بعضا وقتی ساعت 5 عصر تمرین دارید اگر صبح جلسه تمرین بگذارید صدایشان بلند می‌شود که چرا صبح تمرین گذاشتید و نهایتا 7 میلیارد تومان قرارداد می‌خواهد.

عطابخش در رابطه با سقف قرارداد اعمال‌شده و شانس جلوگیری از پرداخت این ارقام توسط اعمال این سقف قرارداد خاطرنشان کرد: دو نکته را خدمت شما اعلام کنم. یکی اینکه اگر ما بخواهیم این سقف‌های قرارداد به‌درستی رعایت شود، باید حتما راهکارها و موارد انضباطی آن را تیز درنظر بگیریم و اینکه ما بتوانیم از همه این موارد و اتفاقاتی که در جامعه فوتبال ما اتفاق می‌افتد اطلاع داشته‌باشیم، که فقط کمک نهادهای نظارتی را می‌طلبد. مورد دوم اینکه، اگر این اتفاق رخ ندهد و قیمت‌ها این‌گونه چشم‌گیر و روزافزون بالاتر برود، مطمئن باشید سفره فوتبال ما جمع خواهد شد. دیگر وزارتخانه یا کارخانه‌ای این مبلغ را خرج فوتبال نخواهد کرد. پیچش مو را ببینیم، نه امروز و حال را.

عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان در جواب به سوالی در زمینه داشتن سقف و کف قرارداد گفت: بله ما سقف و کف داریم ، که کف قرارداد مان ۵۰ ملیون و سقف آن با تمامی آپشن هایش ۳میلیارد ایشان افزودند سال پیش کل بودجه کادرفنی و بازیکنان ما ۱۸ میلیارد بوده است.

ایشان در پاسخ به سوال که چرا مدیران عامل هم اندیشی و همکاری در زمینه کنترل و کاهش قیمت افسارگسیخته بازیکنان ندارند گفتند: همانطور که گفتم سقف ما ۳میلیارد است که تاکنون به بازیکنی انقدر هم قرارداد نبسته ایم و در ذهن مان سقف ۳ میلیارد است.ایشان افزودند سال ها پیش اتحادیه باشگاه‌های کشور بود که دیگر الان فعالیتی ندارد و تاثیر گذار نیست، بنده در این زمینه پیشنهادی دارم اینکه مدیران باشگاه های لیگ برتری اتحادیه ای را با هم تشکیل دهند زیر نظر وزارت کشور تا با قدرت بیشتری وارد کار شوند و حتی از قدرت فدراسیون فوتبال هم استفاده شود در این مورد.. آقای عطابخش ادامه دادند این اتحادیه باید از لحاظ حقوقی هم قوی و محکم باشد و اگر مدیرعاملی از سمت خود کنار رفت بطور خودکار مدیر بعدی هم اقدامات اتحادیه را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که تیم پیکان که صنعتی است ولی چرا مثل تیم های صنعتی دیگر خرج نمی‌کند گفتند: وضعیت مالی ما هر سال مشخص است و حسابرسی و بازرسی می‌شود، من شنیده ام یکی از تیم های صنعتی بودجه اش ۲۰۰ میلیارد است ولی ۳۰۰ میلیارد هزینه می‌کند و این اختلاف بودجه در سال های متوالی از بودجه فصل آینده جبران می‌شود ولی در پیکان این‌گونه نیست.

مدیرعامل پیکان در پاسخ به این سوال که هدف پیکان در فصل آینده ماندن در لیگ است گفت: بله هدف ما ماندن در لیگ است ولی خیلی به جوانان مان امیدوارم هستیم ، تیم پیکان همیشه پز جوانانش را می‌دهد و ما امیدواریم در فصل آینده این بازیکنان جوان به شکوفایی برسند، ایشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی ایجنت ها و تیم ها بازیکنان جوانان و امید شما را به سوی فسخ یک طرف می‌برند گفت: متاسفانه این آفتی است که گریبان گیر فوتبال ما شده است و بعضی از مربیان با همکاری ایجنت ها بازیکنان جوانان و نوجوان را تحریک به فسخ یک طرفه قرارداد می‌کنند و بعد از قراردادهای بعدی این بازیکنان آینده دار درصدی را برای خود برمی دارند، متاسفانه این مربیان و ایجنت ها که تعدادشان هم کم نیست شرافت کاری خود را با مسائل مالی عوض می‌کنند، البته ما ایجنت ها و کارگزاران رسمی و خوبی هم در این زمینه داریم که به فوتبال کمک می‌کنند ولی ایجنت هایی هم داریم که اگر در کشورهای دیگر فعالیت داشتند تا حالا مجازات می‌شدند ولی متاسفانه در کشور ما نظارت خوبی وجود ندارد، این ایجنت ها بخاطر یک مشت دلار بیشتر با سرنوشت این بازیکنان جوان بازی می‌کنند و باعث محرومیت بازیکن و بسته شدن پنجره تیم ها می‌شوند.

مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ به این سوال که اخیرا هم از این دست موارد داشتید یا خیر گفتند: بله در ماه های اخیر دو مورد داشتیم ولی نمی‌خواهم اسم بیاورم، عطابخش در مورد عرفان شهریاری هم افزود من در برنامه تلویزیونی اسمی از ایشان نبردم، ایشان هم در تماس تلفنی قسم خوردند و مصاحبه شان را تکذیب کردند ولی هنوز زیر نظر مدیربرنامه‌ شان حرکت می‌کنند. متاسفانه هستند بازیکنانی که فریب می‌خورند، مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه سرنوشت عرفان شهریاری چه می‌شود گفت: ما از ایشان به دلیل فسخ یک طرفه شکایت کرده ایم و کمیته تعیین وضعیت و اخلاق در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد، متاسفانه یکی دو بازیکن دیگر هم در این شرایط هستند که تحت تاثیر مربیان و ایجنت ها تصمیم نادرستی گرفته اند.

عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ به سوال اینکه سامان فلاح از چند باشگاه پیشنهاد جدی دارد و باتوجه به اینکه قرارداد سفت و محکمی با باشگاه پیکان دارد آیا به دنبال فسخ یک طرفه است گفت: خیر ایشان بازیکن تیم ماست و تا دوشنبه بخاطر امتحانات دانشگاه از ما وقت گرفته است و قرار است در تمرینات حاضر شود، سامان فلاح یک استعداد واقعی است و اگر قدر خود را بداند و مشاوره های درستی بگیرد در سال های آینده یکی از بهترین مدافعان کشور خواهد بود، سامان فلاح هم در توپ های زمینی و هم هوایی تبحر خاصی دارد همچنین در بازیسازی یکی از بهترین مدافعان کشور است و قطعا در آینده از این بازیکن حرف های زیادی خواهید شنید و فیکس تیم ملی خواهد بود ولی در حال حاضر تا ۳سال دیگر با ما قرارداد دارد و تا جایی که بتوانیم در خدمت ایشان خواهیم بود.

عطابخش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اگر باشگاهی مبلغ خوبی برای رضایت نامه سامان فلاح بدهد شما راضی به فروش خواهید شد یا نه گفت: اگر کادرفنی رضایت بدهد ما با باشگاه های خواهان ایشان مذاکره خواهیم کرد، اولویت اول ما کادرفنی تیم مان است.

عطابخش در پاسخ به این سوال که چرا با آقای مجتبی حسینی تمدید کردید گفت: به نظر من ایشان یکی از تاکتیکی ترین مربیان کشور هستند و خیلی برای تیم وقت می‌گذارند تقریبا ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند، ایشان تصریح کردند رابطه من و آقای حسینی در وهله اول حرفه ای است، چون بنده به عنوان مدیرعامل باشگاه به دنبال منفعت و مصلحت باشگاهم هستم، جدای از این من آقای حسینی را از چندین سال قبل و زمان بازیگری ایشان در ذوب آهن میشناسم ، و با اخلاقیات و نحوه کاری ایشان آشنا هستم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ سوال اینکه پیشنهاد پرسپولیس به مجتبی حسینی چقدر جدی بود گفت: به نظرم این ماجرا شوخی بیش نبود چون ایشان با ما قرارداد دارند و ما براساس برنامه های ایشان یارگیری و برنامه ریزی کردیم، همچنین فکر نمی‌کنم خود آقای حسینی هم رو به عقب بروند و از سرمربیگری به دستیاری برگردند، این موضوع بیشتر شوخی رسانه ای بود.

عطابخش درباره اهمیت رشته های ورزشی در مجموعه ایران خودرو گفت: همواره ورزش به عنوان اصول مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو بوده است. تیم والیبال پیکان پر افتخار ترین تیم والیبال آسیا است، در بقیه رشته های ورزشی هم همینطور است. فقط تغییری که اکنون کرده است، این است که آقای دکتر خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودشان در لیگ تهران فوتبالیست بوده اند و خیلی به مسائل ورزشی اهمیت می دهند و همواره پیگیر رشته های ورزشی پیکان و به خصوص تیم فوتبال هستند. اما چون خودشان فوتبالیست بوده اند به نظرم فوتبال جزو اولویت های ایشان خواهد بود، همانطور که ما درباره فوتبال سعی کردیم بهترین سیاست گذاری ها را داشته باشیم تا ان‌شاءالله بتوانیم رتبه‌ای بهتر از رتبه نهم که در لیگ گذشته به دست آوردیم، به دست بیاوریم.

وی درباره حضور کارگران ایران خودرو در رشته های ورزشی مختلف تیم پیکان گفت: در تیم های حرفه ای خیر، اما ما ورزش کارگری بسیار خوبی داریم، ورزش کارگری ما هم شامل کارکنان ایران خودرو هستند و هم شامل پرسنل و فرزندان پرسنل ایران خودرو و سعی کرده ایم که ورزش پیکان و ایران خودرو در دل کارکنان و پرسنل و در دل خانواده های آن ها باشد و این کار هر روز پر رنگ تر از دیروز خواهد بود.

عطابخش درباره شرایط مالی باشگاه پیکان از زمانی که این تیم را تحویل گرفت، گفت: بنده 40 روز از سال 1400را حضور داشتم و وقتی که تراز سال 1400 را درآوردیم، با توجه به تمامی جنبه ها، ترازی منفی داشتیم. یک تراز منفی ده دوازده میلیاردی داشتیم. که البته فکر می کنم با سیاست گذاری هایی که در سال 1401 داریم، تلاش می کنیم تا بتوانیم این تراز مالی را تغییر دهیم و تا پایان سال به یک تراز مالی مثبت برسیم. در جلسه ای که در روز های گذشته در مجمع باشگاه برگزار کردیم، خدا را شکر گزارش حسابرسی مقبول بود و توانستیم در مقابل سهامداران باشگاه سربلند باشیم.

او درمورد بزرگترین مشکل فوتبال ایران گفت: تصمیم گیری های غلط و مدیران. تصمیم گیری های غلط نشات گرفته از مدیریت های بی ثبات است. وقتی مدیریت بی ثبات داشته باشیم، برنامه ریزی ها کوتاه مدت خواهد بود و بدین ترتیب در بلند مدت ضرر خواهیم دید. زیان انباشته ای که در این تصمیم گیری ها خواهد بود به مراتب بد تر از بحران های روزمرگی خواهد بود. فوتبال ایران احتیاج به ثبات مدیریتی دارد و یک خون تازه ای می خواهد تا با آن خون تازه بتوانیم یک برنامه ریزی داشته باشیم برای مباحث سیاست گذاری های کلان و دراز مدت فوتبال ایران تا در تمامی رده ها بتوان از آن بهره برد.

عطابخش درباره مجمع فدراسیون فوتبال و انتخابات فدراسیون گفت: به من پیشنهاد شده است اما باید دید که چه می شود، اگر ببینم که می توانم کمکی کنم شرکت می کنم.

او در انتها گفت: فکر می کنم که آدم های سالمی که در بسیاری از رسانه ها حضور دارند، آدم های غیر سالمی که اهداف دیگری دارند را پوشش می دهند، تا زمانی که من در پیکان باشم، به ایجنت نما ها راه نمی دهم. چه بگویند عطابخش هست چه بگویند عطابخش رفت!

۴۱۵۴