حسینی: بعضی تیم‌ها ارتش مجازی دارند/ با این وضعیت امسال شاید با دهه نودی‌ها هم قرارداد ببندیم

حسینی: بعضی تیم‌ها ارتش مجازی دارند/ با این وضعیت امسال شاید با دهه نودی‌ها هم قرارداد ببندیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم پیکان در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه و حواشی فصل گذشته، به سوالات خبرنگار فوتبالی پاسخ داد.

به گزارش فوتبالی، مجتبی حسینی سرمربی تیم پیکان در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی درباره بازار نقل و انتقالات و وضعیت آن گفت: بازار وضعیت عجیب و غریبی دارد. افزایش قرارداد کار درستی است اما باید دید که چه قدر و به چه میزان. وقتی بازیکنی که پارسال عملکرد او مشخص بوده است و رشدی هم از لحاظ فنی نداشته است، قراردادش را چهار برابر می کنیم، این یک ایراد است. من دوست دارم که فوتبالیست ها بهترین پول ها را بگیرند و بهترین قرارداد ها را داشته باشند. اما این افزایش قرارداد ها باید یک منطقی پشتش باشد. این افزایش ها برای تیم هایی مثل تیم ما بسیار مشکل ساز است چرا که بودجه محدودی داریم و فشار به ما وارد می شود.

سرمربی پیکان درباره قیمت بازیکنان ایران و قرارداد های نجومی که با آن ها بسته می شود، گفت: ابتدا باید ببینیم که این عدد ها چگونه به وجود می آیند. دوست دارم فوتبالیست ها در رفاه کامل باشند. خودم هم درآمدم از فوتبال است اما اینکه به طور ناگهانی قیمت ها بالا برود، به خود فوتبال ضرر می رساند. مثلا عدد 12 میلیارد، در حرف زدن عدد راحتی است اما واقعا پول بزرگی است برای یک فوتبالیست و باید دید که آیا آن بازیکن واقعا کیفیت لازم را دارد یا نه. 12 میلیارد تومان با وضعیت دلار امروز یعنی 400 هزار دلار. باید دید که این بازیکن ما اگر به خارج برود آیا چنین پیشهادی با این رقم به او می دهند. چیزی که هست بحث کیفیت است. باید دید که چه اتفاقی افتاده است که مثلا بازیکنی که پارسال دو گل زده است به طور ناگهانی عدد قراردادش چهار برابر می شود. اگر کسی کیفیت بالایی داشته باشد و پیشنهادی از خارج داشته باشد منطقی است اما در غیر این صورت خیر. مقصر بازیکن ها نیستند، هیچکس از پول بدش نمی آید. مقصر کسانی هستند که بازار مکاره را به وجود آورده اند.

او درباره مقصر بودن مدیرها و ایجنت ها گفت: باید موشکافی دقیقی در این زمینه شود. هر فردی به انداز خودش در این قضیه سهم داشته است. هم می تواند مدیر باشد، هم می تواند مربی باشد و هم می تواند ایجنت باشد. ایجنت ها معمولا نفع خودشان را در نظر می گیرند و ما نباید در این مسئله به آن ها کمک کنیم. هر چقدر این اتفاقات بیفتد، فوتبال ما عقبگرد می کند. هم مربی و هم بازیکن باید به اندازه حقش بگیرد. باید به کیفیت توجه نشود نه اینکه فقط حرف عدد زده شود. آقای گل پارسال ما یک فوتبالیست خارجی است که چند سال است در ایران است و چند گل او هم از روی نقطه پنالتی بوده است. باید کیفیت خود را بالا ببریم و روی جوان ها سرمایه گذاری کنیم. با استرس اینکه چون تیم باید نتیجه بگیرد پس هزینه را بالا ببریم در نهایت هیچ نفعی برای فوتبال ندارد.

مجتبی حسینی درباره بازیکنان جوان و کار کردن با آن ها و همچنین سقف و کف رقم قراردادها در باشگاه پیکان گفت: ما در بازار نقل و انتقالات ضربه خوردیم. بازیکنان ما را می برند و روی آن ها دست گذاشته اند و ما هنوز بازیکنی نتوانسته ایم بگیریم. من ریسک بزرگی می کنم که دوباره روی جوان ها حساب باز می کنم. امیدوارم که بتوانیم در این شرایط سخت خودمان را جمع و جور کنیم.

وی درباره پایین آمدن نرخ تولید بازیکن در ایران گفت: دلایل زیادی دارد. دیگر فوتبال خیابانی و فوتبال خاکی نداریم. فوتبال آموزشگاه نداریم. در فوتبال پایه ما مربی های خوبی فعالیت نمی کنند. تیم های بزرگ بودجه خوبی روی تیم های پایه نمی گذارند و به طور کلی اتفاقات بدی در تیم های پایه می افتد. در زمینه تیم های پایه ضعیف عمل می کنیم و عدم توجه به این بچه ها به فوتبال ما ضربه می زند.

حسینی درباره عملکرد بهتر پیکان در خارج از خانه در فصل پیش گفت: ما در زمستان ورزشگاهمان کیفیت مناسبی نداشت و باید بیشتر از اشتباهات حریف استفاده می کردیم اما در زمینِ ما این حریف بود که بیشتر از اشتباهات ما استفاده می کرد. در فوتبال من به شانس اعتقاد دارم. یک مقدار بدشانسی هم آوردیم و امیدوارم در فصل بعد اتفاقت بهتری بیفتد.

او درباره وضعیت سنی بازیکنانش گفت: بازیکنان من دهه هفتادی و هشتادی هستند و با این وضعیت امسال شاید دهه نودی هم بیاوریم!

مجتبی حسینی در خصوص دیدار فصل گذشته برابر پرسپولیس و حواشی پیش آمده بعد این دیدار، تصریح کرد: آن حرف یک صحبت احساسی بود، به این علت که یکی از ابزارهای دو تیمی که فصل قبل برای قهرمانی می‌جنگیدند فشار در فضای مجازی بود و به ناحق به چند مربی در فصل قبل فشار آوردند و این خیلی کار ناجوانمردانه‌ای بود، من خیلی منتظر بودم که یکی از مسئولین این دو تیم واکنشی به این حواشی داشته باشد، اما انگار به این حملات بی میل هم نبودند، و فقط هم پارسال این اتفاق ها پیش آمد که ارتش مجازی درست کرده بودند، حرف‌های خیلی بدی زده شد که با واکنش احساسی همراه شد اما امیدوارم که دیگر شاهد چنین اتفاقات زشتی نباشیم و تمرکز همه روی بحث فنی باشد و این صحبت‌ها و این هجمه‌ها اتفاق ناجونمردانه‌ای است.

وی در خصوص استفاده از بازیکنان پایه در تیم پیکان، اظهار کرد: من با ستاره‌ها هم کار کردم اما ما باتوجه به شرایط کار می‌کنیم که الان شرایط بدین شکل است، با توجه به وضعیت مالی بدی که تیم‌ها پیدا کردند، یک سری از تیم‌ها هرچقدر نیاز دارند خرج می‌کنند و بازار را خراب کردند، من به عنوان مسئول فنی تیم دو راه بیشتر ندارم یا باید بازیکنان مستعد که ارزان هستند بیارم و یا بازیکن گران بیاوریم که از توان ما خارج است به همین علت مجبوریم بالانس کنیم هم از جوانان و هم از بازیکنانی که کمتر دیده شدند استفاده کنیم.

سرمربی تیم پیکان در خصوص لیست خرید بازیکنان برای فصل بعد گفت: من هیچوقت لیستی به مدیر باشگاه نمی‌دهم، به خاطر اینکه زمانی میتوانی لیست بدهی که در رقابت خرید بازیکن باشی، وقتی تیم توانایی خرید بعضی از بازیکنان را ندارد چرا باید لیستی به باشگاه بدهم، سعی میکنم ببینم که چه خبر است کدام بازیکن را میتوانیم جذب کنیم، ما همین که بتوانیم با همین بازیکنان که داریم تمدید قرارداد انجام بدهیم کار بزرگی کردیم.

وی در خصوص رابطه خود با امیر عطابخش مدیرعامل باشگاه پیکان، تاکید کرد: همیشه سعی کردم با مدیران رابطه حرفه‌ای خوبی داشته باشیم، تا بتوانیم تیم خودمان را به خوبی هدایت کنیم.

مجتبی حسینی در پایان در خصوص شانس صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی قطر توضیح داد: من چندین بار گفتم، زمانی که نزدیک باشیم به زمان برگزاری مسابقات می‌توانیم نظر درست ارایه کنیم اما چیزی که مشخص است در حال حاضر وضیعت تیم ملی خوب نیست البته شاید در نزدیکی مسابقات مربیان تیم ملی بتوانند تیم را بهتر جمع کنند و بازیکنان شرایط خوبی داشته باشند، به نظر من برای جام جهانی الخصوص برای تیمی مثل ایران نمی‌توان نظر قاطعی داد، البته که همه گمانه زنی‌ها قبل از جام جهانی اشتباه بوده، من خودم خیلی پیگیر فوتبال‌ تیم های خارجی هستم و به هیچ وجه نمیشه گفت ایران در گروه ساده‌ای حضور دارد و زمان برگزاری جام جهانی برای تیم‌های اروپایی بهتر است و امیدوارم که تیم ملی با عملکرد خوب بهترین نتایج را در جام جهانی کسب کند.

۴۱۵۴