رسمی؛ مربی آرژانتینی از پی‌اس‌جی اخراج شد

رسمی؛ مربی آرژانتینی از پی‌اس‌جی اخراج شد

پایگاه خبری فوتبالی - مائوریسیو پوچتینو مربی 50 ساله از هدایت پی اس جی برکنار شد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پاریسی اعلام کرد که مربی آرژانتینی پس از اتمام یکی از بدترین فصل ها در دوران قطری ها، برکنار شده است. در حقیقت پی اس جی به قهرمانی لیگ فرانسه رضایت داد و در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فرانسه نتایج خوبی کسب نکرد.

پوچتینو در ژانویه 2021 پس از اخراج توخل به پی اس جی ملحق شده بود که در اولین فصلش، لیگ فرانسه را به لیل تقدیم کرد و بعد از آن در جام حذفی فرانسه مقابل موناکو به قهرمانی رسیدند و به نیمه نهایی چمپیونزلیگ نیز راه یافتند که در ان جا توسط سیتی حذف شدند.  

پوچتینو در دومین فصلش در پی اس جی موفق نبود و شکست مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا اخراجش قابل پیش بینی باشد. در حقیقت او در میانه فصل  گذشته حتی در یک قدمی پیوستن به منچستریونایتد قرار داشت اما پاسخ منفی زیدان به پی اس جی باعث شد که تا پایان فصل در پاریس ماندنی شود.

گالتیه جانشین پوچتینو خواهد بود و با قراردادی دو ساله به پی اس جی ملحق می شود. مربی 55 ساله در حالی به پی اس جی می آید که قطری ها مبلغ پنج میلیون یورو را به عنوان غرامت به باشگاه نانت پرداختند. گالتیه یک مربی با تفکرات دفاعی است که البته قدرت خوبی در مدیریت رختکن دارد. او سه سال با لوئیز کمپوس مدیر ورزشی جدید پی اس جی در لیل کار کرده است.

4125