با اعلام رحیمی؛ ایران سومین کاروان بزرگ در بازی‌های کشورهای اسلامی

با اعلام رحیمی؛ ایران سومین کاروان بزرگ در بازی‌های کشورهای اسلامی

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی از نهایی شدن ثبت‌نام کاروان ایران در این بازی‌ها خبر داد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، اصغر رحیمی در خصوص فرآیند ثبت نام کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: بالاخره فرآیند ثبت نام کاروان ایران تمام شد. دیشب و امروز این فرایند طول کشید و طولانی بود. در مجموع 279 ورزشکار در بخش زنان و مردان ثبت‌نام شد که در 17 رشته زنان و مردان و سه رشته پارا حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بعد از ترکیه که 400 ورزشکار دارد و جمهوری آذربایجان با 300 ورزشکار، ایران سومین کشور از لحاظ جمعیت ورزشکار در این دوره از مسابقات است. کاروان ایران در مجموع 492 نفر خواهد بود که حدود 130 تا 140 نفر کادر فنی، سرپرستی، مدیا، پزشکی و کادر سرپرستی کاروان و ... خواهند بود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در این مرحله پرداختی به کشور میزبان داشتید،گفت: پرداخت هزینه بعدا خواهد بود فقط در این مرحله برای هتل خبرنگاران، مقامات و اجاره خوردو مبلغ کمی پرداخت کردیم. هزینه کاروان را 5 مرداد پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا امکان تغییر اسامی وجود دارد، یادآوری کرد: امروز فرایند ثبت نام تمام شد و فردا به تهران بر می‌گردیم. این ثبت نام نهایی است اگر ثبت نام دیگری داشته باشیم مربوط به فرایند مصدومیت ورزشکاران است که پروسه خاصی دارد. در مجموع تغییر در لیست در حد یکی دو نفر است.

رحیمی در خصوص حضور جودو در این بازی‌ها گفت: وقتی وارد دهکده شدیم گفتند برای حضور جودو باید مجوز بگیرید. برای جودو ما ثبت نام را انجام دادیم. خود ما هم برای حضور جودو ذهن‌مان درگیر بود و وارد مذاکره شدیم و آنها اعلام کردند جودوی ایران می‌تواند شرکت کند. نماینده فدراسیون جهانی هم که از الجزایر است تلویحا اعلام کرد مشکلی برای حضور جودو نیست ولی برنامه داشتند از فدراسیون جهانی استعلام بگیرند. ما نگران بودیم که بعدا بگویند جودو نمی‌تواند شرکت کند اما دیروز بخش اسپورت از طریق TD (نماینده فدراسیون جهانی) از فدراسیون جهانی استعلام گرفت و نامه حضور ایران با مهر و امضای فدراسیون جهانی را به ما دادند و مشکلی برای حضور جودو وجود ندارد.

9719