داورزنی: احتمالا تا پایان دوره چهار ساله‌ام هستم

داورزنی: احتمالا تا پایان دوره چهار ساله‌ام هستم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون والیبال گفت: خوزستان با توجه به سابقه و ظرفیتی که دارد چند سالی است که از عرصه والیبال ملی خارج شده است و نقش خود را در والیبال ملی از دست داده است.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا داورزنی در مجمع انتخاب رئیس هیات والیبال خوزستان که امروز ۱۲ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌داری خوزستان در لیگ برتر کشور بخشی از مباحث مربوط به والیبال این استان است. بحث ما این است که استان خوزستان با توجه به سابقه و ظرفیتی که دارد چند سالی است که از عرصه والیبال ملی خارج شده است و نقش خود را در والیبال ملی از دست داده است. در حالی که ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد و در گوشه گوشه این استان ظرفیت‌ها و استعدادهای نابی وجود دارد که متأسفانه در چند سال گذشته این استعدادها از بین رفته‌اند.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما از استان خوزستان می‌خواهیم این است که مجدداً به والیبال برگردد و نقش خود را در توسعه والیبال کشور ایفا کند. استان خوزستان امثال شریفات، موسوی و محمدزاده‌ها را زیاد دارد اما به دلیل اتفاقاتی که در این استان افتاد که می‌توان بخشی را گردن سیل و کرونا انداخت، اما از این به بعد نمی‌توان بهانه‌ را پذیرفت که والیبال خوزستان فعالیت خود را تعطیل کند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با توجه به اینکه آقای شاهرخی برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات والیبال خوزستان انتخاب شده است و بنی‌تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان هم از چهره‌های خوب ورزش کشور محسوب می‌شود، باید ظرفیت لازم را برای والیبال خوزستان فراهم کنیم. خوزستان استان محرومی نیست و البته در برخی بخش‌ها این مردم نیاز به توجه بیشتر دارند اما استانی است که هم ظرفیت نیروی انسانی و هم اقتصادی خوبی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

وی افزود: انتظار داریم استان خوزستان با توجه به سابقه تاریخی که دارد و قدمتش در رشته والیبال و نیز ظرفیت موجود در استان از این مهم برای توسعه والیبال در کشور و در استان خوزستان استفاده شود. ضمن اینکه باید از ظرفیت‌های والیبال خوزستان در رده‌های سنی پایه بخش آقایان و بانوان و همچنین والیبال ساحلی استفاده بیشتری برد تا در آینده نه چندان دور شاهد حضور خوزستانی‌ها در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف باشیم.

داورزنی خاطرنشان کرد: حضور خوزستان در سوپرلیگ یک و زیرگروه مطمئناً محرکی برای ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان است تا تلاش خود را بیشتر کنند. من فکر می‌کنم در یک برنامه سه تا چهار ساله این مهم می‌تواند اتفاق بیفتد. باید مسابقات استانی فعال شوند و خوزستان حضور جدی در قهرمانی کشور در رده‌های سنی داشته باشد و همین موتور محرکی برای مربیان و هیات استان است تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد شاهرخی را در زمانی که مدیریت والیبال خوزستان را بر عهده داشت، ارزیابی کرده‌اید؟ گفت: عملکرد آقای شاهرخی به دلیل اتفاقاتی که در استان رخ داد تحت تأثیر قرار گرفت و به نوعی او را دو سال در استان داشتیم. بنابراین نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از عملکرد او داشته باشیم اما او مجدداً این فرصت را به دست آورده است و من فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به وجود آمده است و آقای شاهرخی در حال ایجاد وفاق در جامعه والیبال استان است، باید به او فرصت دهیم و سپس عملکردش را ارزیابی کنیم.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم با حساسیتی که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون دارد و نیز اعضای مجمع به این صورت نیست که والیبال رها شود تا بخواهیم چهار سال دیگر این هیات را ارزیابی کنیم. طبیعتاً مسیر حرکت آقای شاهرخی باید روی ریل باشد که این قطار را به مقصد برساند و در مجمع سالانه آقای شاهرخی باید گزارش دهد و بعد هم اعضای مجمع عنوان می‌کنند که عملکرد خوب بوده است یا خیر. ضمن اینکه نگاه فدراسیون حمایتی است.

داورزنی همچنین در پاسخ به این سؤال ایسنا که با توجه به اینکه بحث بازنشستگی شما مطرح است، آیا تا پایان دوره مدیریت‌تان در فدراسیون خواهید ماند؟ گفت: تا زمانی که امکان خدمت داشته باشیم خدمت می‌کنم و هر زمان این امکان به دلیل منع قانونی وجود نداشته باشد حتماً فرد دیگری این مسیر را دنبال خواهد کرد. تا الان این توفیق را داشته‌ام در خدمت مردم عزیزمان باشم و با توجه به شرایط موجود احتمالاً تا پایان دوره چهار ساله‌ام در خدمت مردم خواهم بود.

وی درباره عملکرد تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها، خاطر نشان کرد: گفت: اینکه تیم ملی در بین ۱۶ تیم در رده هشتم قرار دارد، عملکرد خوبی بوده است. ضمن اینکه از آقای عطایی حمایت می‌کنیم.

رییس فدراسیون والیبال، درباره اینکه برخی می‌گویند می‌توان از تجربیات بازیکنان سابق تیم‌ملی در لیگ ملت‌ها استفاده کرد، گفت: تا کی قرار است به این صورت باشد. ما می‌خواهیم برای المپیک تیم را آماده کنیم. البته تمام بازیکنان مثل موسوی، غفور، معروف و سایر دوستان والیبالیست‌هایی هستند که برای تیم ملی زحمت کشیدند. الان هم بحثی نداریم که این نفرات از والیبال خداحافظی کردند و هنوز برای والیبال نقش‌آفرینی می‌کنند. اکنون بیشتر  کشورها نسل جدیدی را در لیگ ملت‌های جهان رونمایی کرده‌اند. ما هم به والیبالیست‌هایی که می‌توانند برای ده سال آینده والیبال ملی ما نقش‌آفرینی کنند، فرصت داده‌ایم. در هشت بازی که در لیگ ملت‌ها انجام داده‌ایم چهره‌های جدیدی دیده شدند و باید والیبالیست‌ها فرصت داشته باشند. به هر حال هر موقع کادر فنی تشخیص دهد و ضرورت ایجاب کند، حتماً از ظرفیت‌های والیبال ملی استفاده می‌کنیم. اما آنچه اتفاق می‌افتد پشتوانه‌سازی برای تیم ملی است. در حال حاضر دو تیم ملی خوب داریم؛ تیمی که اکنون در لهستان است و تیمی که اکنون در تهران بازی می‌کند و خود را برای بای‌های کشورهای اسلامی آماده می‌کند. این‌ها جزو افتخارات والیبال است. پانزده سال پیش ۵، ۶ بازیکن داشتیم که در هر مسابقه‌ای که در هر جای دنیا بود، حضور داشتند اما الان برای هر رویدادی یک تیم جدید را می‌فرستیم و این ظرفیت والیبال ملی ما است. بنابراین در سطح مسابقات لیگ جهانی باید به جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله فرصت دهیم تا کسب تجربه کنند و برای انتخابی المپیک و المپیک آماده شوند.

وی درباره بودجه نامتوازن فدراسیون والیبال نیز گفت: ما بودجه‌مان را خودمان تأمین می‌کنیم و اصلاً نگاهمان به این نیست که دولت چقدر به ما بودجه می‌دهد و این را هم به وزارت ورزش گفته‌ایم. پولی که وزارت ورزش به ما می‌دهد شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد فعالیت‌های ما باشد. طبیعتاً آنچه روی آن برنامه‌ریزی می‌کنیم ظرفیت‌های غیردولتی کشور است. ما از اسپانسرها و عملیاتی که خودمان در والیبال انجام می‌دهیم، استفاده می کنیم و خیلی نگاهمان به پول دولت نیست و برای اساس همین بودجه نیز برنامه‌هایمان را حتی تا المپیک پارییس پیش‌بینی کرده‌ایم و اصلاً متنظر اینکه دولت چقدر به ما بودجه می‌دهد، نیستیم. در مجموع نگران بودجه نیستیم.

وی درباره آینده تیم ملی والیبال ایران نیز گفت: تیم ملی روی ریل موفقیت است و کار خود را انجام می‌دهد و نگران نیستیم.

9719