نیم فصل لیگ؛ دو هفته قبل از بازی انگلیس

نیم فصل لیگ؛ دو هفته قبل از بازی انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- ساعاتی پیش در مرکز ملی فوتبال نمایندگان تیم‌های لیگ برتری با مسئولان سازمان لیگ جلسه برگزار کردند تا بهترین تقویم ممکن برای مسابقات لیگ بیست و دوم تعریف شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، البته در این جلسه باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس، نساجی، ملوان بندرانزلی و نفت مسجدسلیمان هیچ نماینده‌ای نداشتند تا سهیل مهدی در پایان نشست به کنایه نسبت به این 5 باشگاه بگوید که شاید نظری برای چگونگی تدوین تقویم نداشته‌اند.
این گردهمایی در راستای چالش‌های پیش رو در لیگ بیست و دوم و مروری بر الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا و همچنین تقویم مسابقات فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بود و سهیل مهدی، مدیر مسابقات سازمان لیگ با نمایندگان باشگاه‌های حاضر در جلسه، در خصوص برنامه ریزی مناسب‌تر و برگزاری بهتر مسابقات بحث و گفت‌و‌گو کرد. در واقع موضوع اصلی مطرح شده در این جلسه چگونگی طراحی بهترین تقویم ممکن در لیگ بیست و دوم بوده تا هم لیگ با بهترین و بیشترین کیفیت برگزار شود، هم فولاد به‌عنوان نماینده آسیایی بتواند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود و هم تیم ملی بتواند در فاصله چند ماه مانده تا جام جهانی به بهترین شکل فرصت آماده‌سازی پیدا کند.

*48 ساعت فرصت تا برنامه نهایی
این‌ها مهم‌ترین دلایل تشکیل جلسه‌ای بود که سهیل مهدی در آن تقویم پیشنهادی خود را به باشگاه‌ها ارائه کرد و البته نمایندگان باشگاه‌ها نیز نظرات خودشان را اعلام کردند. خروجی اصلی نشست این بود که باشگاه‌های لیگ برتری موظف شدند ظرف 2 روز آینده نظر نهایی خود را درباره تقویم پیشنهادی سهیل مهدی ارائه کنند و مهدی به‌عنوان مسئول کمیته مسابقات نیز موظف شده تا هر چه سریعتر برنامه نهایی را به باشگاه‌ها اعلام کند؛ برنامه‌ای که گفته می‌شود سه شنبه هفته جاری اعلام خواهد شد.

*وقفه اول؛ درخواست اسکو برای اردوی اتریش
نکته مهم دیگر زمان شروع مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و دوم است که قرار شده یکی از روزهای 21 تا 24 مردادماه 1401 باشد. طبق برنامه ارائه شده اولین وقفه 29 شهریور تا پنجم مهرماه است که برای اردوی تیم ملی در اتریش در نظر گرفته شده که البته نظر اسکوچیچ این است که این وقفه یک هفته زودتر اتفاق بیفتد و در صورتی‌که این درخواست سرمربی کروات تیم ملی با موافقت سازمان لیگ روبه‌رو شود، احتمالا تیم‌هایی که بیشتر از سه ملی‌پوش دارند، بازی هفته هفتم آنها برگزار نخواهد شد.

* وقفه دوم؛ دو هفته پیش از جام جهانی
سازمان لیگ در نظر دارد با برگزارش هشت هفته باقی‌مانده نیم فصل، دو هفته قبل از جام جهانی لیگ را به نیمه برساند. تاریخ نیم فصل 16 آبان پیش‌بینی شده و اولین بازی ایران برای جام جهانی سی‌ام آبان ماه خواهد بود که زمانی بسیار فشرده و کمی برای جام جهانی به نظر می‌رسد. از اینجا به بعد با اسکوچیچ است که تیم را زودتر به اردو ببرد یا در انتظار اتمام لیگ بماند.
با توجه به اینکه اولین‌بار در تاریخ است که جام جهانی در پاییز انجام می‌شود، اکثر تیم‌ها اردوی آماده‌‌سازی طولانی‌ای را برای این مسابقات ندارند.

7777