توضیح هراتیان درباره اختلاف با کی‌روش

توضیح هراتیان درباره اختلاف با کی‌روش

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس مرکز پزشکی ایفمارک، به طور مفصل درباره دلیل اختلاف شدیدش با سرمربی اسبق تیم ملی توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، هواداران تیم ملی به خوبی در جریان درگیری کارلوس کی‌روش با زهره هراتیان هستند. سرمربی اسبق تیم ملی مدعی بود ایفمارک کمک 500 هزار دلاری پک را از آن خود کرده است. ادعایی که هیچ وقت از طرف هراتیان تائید نشد.

رئیس مرکز ایفمارک، در گفت و گو با دوربین فوتبالی، اصل ماجرا را اینگونه بیان کرده است:" با رفتن آقای کفاشیان و حضور آقای تاج، به‌محض حضور رییس جدید فدراسیون بیانیه‌ای یازده بَندی منتشرشد که در یکی از بندهای آن عنوان شده‌ بود که اگر این ساختمان را دراختیار تیم‌های ملی قرار ندهید، تیم ملی به جام جهانی صعود نخواهد کرد. درگیری ما هم در این مورد بود، که ما به یک نهاد بین‌المللی اعلام کرده‌ایم اینجا ایفمارک است و  برای آن بودجه و برنامه توسعه لحاظ کرده است؛ سپس به‌صورت ناگهانی بگوییم که ببخشید. از زمان حضور آقای اینفانتینو قانون جدیدی وضع شد که ما هیچ‌گونه مجوزی نمی‌دهیم، یعنی اگر سایت فیفا را چک کنید، از سال 2016 هیچ مجوزی جدید داده نشده‌است. من هم گیر کرده‌بودم که اگر ما به فیفا اعلام کنیم و این مجوز که به ساختمان مورد نیاز آقای کی‌روش داده ‌شده باطل شود، دیگر شانسی برای گرفتن مجوز دوباره نخواهیم داشت."

در ادامه این ماجرا، ساختمان از هراتیان گرفته شد و در اختیار تیم ملی قرار گرفت. واکنش هراتیان به این اتفاق را بخوانید:" می‌توانستم جوری رفتار کنم که حالا که ساختمان را گرفتید، بروید تبعاتش هم بدهید، اما اتفاقی که افتاد این بود که من نشستم فکر کردم و باتوجه به اینکه آن‌جا مانند بچه‌ای بود که سه سال از وقت خودم را صرف آن کرده‌بودم، به دلیل کوچک بودن فضای در اختیار ما که حدود 200-300 متر بود، طرح توسعه‌ای به فیفا ارائه دادیم و سازمان لیگ نیز برای حفظ این مجوز کمک بسیار زیادی کرد. در طرح خود اعلام کردیم که هدکوارتر خود را در این 200-300 متر حفظ می‌کنیم و محل خود را توسعه می‌دهیم، سپس به ایران‌مال آمدیم و اینجا هم دو سه سالی برای ساخته‌شدن به‌طول انجامید. برای اولین‌بار، باوجود این میزان تغییر و تحول و چالشی که می‌توانست برای فیفا ایجاد کند، مشکل مجوز حل شد."

هراتیان علیرغم این کار، اما چهره محبوبی بین کی‌روش و البته هواداران مربی پرتغالی نبود:" تنها ناراحتی من از این بود که دائما ازطرف تیم ملی به من حمله می‌شد و به من می‌گفتند که جوابی نده. خیلی بی‌رحمانه بود و فکر می‌کنم یکی از ظالمانه‌ترین دورانی بود که در حق من و خانواده‌ام روا شد و رییس فدراسیون در آن دوره باید به این فکر کند. من آدم کینه‌ای نیستم، اما به من ظلم شده‌ است."

1984