مصاحبه مدیر یوونتوس؛ امسال جام یا سهمیه؟/ جذب ستاره تابستانی جز پوگبا؟/ سرنوشت کادر فنی؟

مصاحبه مدیر یوونتوس؛ امسال جام یا سهمیه؟/ جذب ستاره تابستانی جز پوگبا؟/ سرنوشت کادر فنی؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از مدیران ارشد بیانکونری در گفت‌وگویی مفصل با خبرنگار یکی از  رسانه‌های ایتالیا درباره مسائل مختلف این باشگاه صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه ایتالیایی توتو اسپورت، مائوریتسیو آریوابنه، مدیر ارشد تیم یوونتوس که این روزها فعالیت‌های زیادی را در راستای برندسازی و تغییر و تحول در بازاریابی باشگاه یوونتوس ایجاد کرده، در گفت‌وگویی نسبتا مفصل در مورد تمامی مسائل باشگاه یوونتوس صحبت کرده است که در ادامه، این مصاحبه مفصل را می‌خوانید.

یوونتوس جدید به کجا می‌رود؟

"یوونتوس جدیدی وجود ندارد. یوونتوسی وجود دارد که قصد دارد به حفظ یک تیم در بالاترین سطح و تلاش برای اهداف بسیار بالا ادامه دهد. من جمله معروف بونیپرتی را در مورد این واقعیت که 'برنده شدن تنها چیزی است که مهم است' را تکرار نمی‌کنم، اما هدف همیشه همین است."

آریوابنه در ادامه صحبت‌هایش افزود: "ما برای یوونتوس برنامه‌ریزی می‌کنیم که با فوتبال شروع می‌شود، زیرا این قلب تپنده ما باقی می‌ماند، اما این به ابعاد دیگر نیز کشیده می‌شود. من معتقدم که برند یوونتوس پتانسیل بسیار زیادی دارد و ما می‌توانیم از مرزهای ایتالیا فراتر برویم و زمینه‌های تجاری دیگری را برای بهره‌برداری کشف کنیم."

آریوابنه در بخش بعدی صحبت‌های خود گفت: "بدیهی است که همه چیز با یک تیم موفق یا رقابتی در سطح بالا شروع می‌شود که بدون آن باید تلاش زیادی انجام دهیم. اما ما به اندازه کافی خوش‌شانس هستیم که از پایه ایتالیا و اروپا شروع کنیم و از مفهوم باشگاه فوتبال فراتر برویم و به یک شرکت جهانی تبدیل شویم."

این گسترش در چه بخش‌هایی می‌تواند رخ دهد؟ جهان به کدام سمت حرکت می‌کند؟

"جهان امروز در مسیری متفاوت از گذشته حرکت می‌کند و این کار را با سرعت نور انجام می‌دهد. پدیده‌هایی هستند که دائما در حال تحول هستند. همه کارشناسان بازاریابی فکر می‌کنند که فیلمنامه را می‌دانند، در واقع هیچ کس آن را نمی‌داند یا بهتر است بگوییم وقتی فکر می‌کنند آن را می‌فهمند، تغییر می‌کند. اما حتی اگر کسی آن را به طور کامل درک نکند، باز هم فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. ما از محدودیت های فوتبال خارج شده‌ايم و وارد حوزه سرگرمی بزرگتری شده‌ايم که با آن روبرو هستیم. رقبای ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم."

ارائه سرگرمی فوتبال کلید اصلی است؟

"چیزهای زیادی وجود دارد که باید به ما بگویید مانند سریالی که در آمازون نمایش داده شد، می‌توانید جلوتر بروید. به نظر من یوونتوس یعنی اشتیاق. برای مثال، با همکاری آدیداس و خطوط راه راه روی پیراهن، محصولی ایجاد کنید که می‌تواند هیجان را برانگیزد و یک برند برنده ایجاد کند که تنها متخص طرفداران فوتبال نباشد و همه را تحث تاثیر قرار دهد."

چگونه؟

"خب، سری آمازون یوونتوس یک آزمایش بود. چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی گفت؛ فقط به داستان‌هایی فکر کنید که باید از طریق سریال‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها تعریف کنیم."

این مدیر ارشد یوونتوس صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: "من فقط در مورد تیم اول صحبت نمی‌کنم، بلکه همه تیم‌های یوونتوس که شامل زنان، تیم‌های جوانان و زیر 23 سال می‌شود، صحبت می‌کنم؛ ما می‌توانیم محتوایی بسازیم که می‌تواند بسیار جالب، متفاوت باشد و بتواند بهتر با دنیای فوتبال مقابله کند. سرگرمی و هدف قرار دادن جوانان."

طرفداران جدید؟

"برای به دست آوردن طرفداران جدید. برای گسترش پایگاه خود، همان‌طور که می‌دانید، در ایتالیا برند ما بزرگ است، اما در خارج از کشور هنوز هم می‌تواند رشد زیادی داشته باشد. کسانی که یوونتوس را دوست دارند معمولا علایق دیگری دارند، در نهایت دنیای جوانان انگیزه‌هایی دارد. و گسترشی که قبلا ذکر کردم می‌تواند در میان افرادی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند نیز اتفاق بیفتد و شما باید روی آن کار کنید. Jbrand پتانسیل بسیار زیادی دارد."

آریوابنه گفت: "ما باید تیمی طراحی کنیم که باید در زمین پیروز شود و تیمی که برند را در سراسر جهان گسترش دهد."

آیا برند یوونتوس می‌تواند مانند برند فراری شود؟

"برند فراری از یک رویکرد واقعا جهانی شروع می‌کند و این مزیت را دارد که به لطف نوع رقابتی که همیشه در آن حضور داشته، همیشه در سرتاسر جهان عملکرد دارد (این تنها تیمی است که هرگز یک قهرمانی جهانی فرمول 1 را از دست نداده است)."

اما یوونتوس:

"یوونتوس تیمی است که در ابعاد محلی متولد شد، در سطح ملی گسترش یافت، جایگاه خود را در اروپا پیدا کرد و امروز می‌خواهد یک جهش جهانی داشته باشد. آن‌ها دو داستان متفاوت هستند، فراری اساسا در کلاس جهانی متولد شده است و یوونتوس می‌تواند نیز یکی مثل او شود. یک سال پیش تغییرات زیادی در مدیریت رخ داد، فرانچسکو کالوو اخیراً بازگشت؛ امروز یوونتوس چگونه سازماندهی شده است؟ اول از همه، آندره آ آنیلی است که من بیست و پنج سال است که او را می‌شناسم و با او نهایت اعتماد متقابل وجود دارد. اغلب از من به عنوان مدیر ورزشی یاد می‌شود، اما اجازه دهید این را روشن کنیم که من یک کارگردان ورزشی نیستم و حتی فکر نمی‌کنم مهارت این نقش را داشته باشم. من یک مدیر هستم و وظیفه من ایجاد استراتژی است که قبلا در مورد آن صحبت کردم."

پیچیدگی فوتبال:

"فوتبال یک سیستم بسیار پیچیده است. صادقانه می‌گویم فکر می‌کردم از بیرون راحت‌تر است. اینجا در یوونتوس شما فعالیت‌های مختلفی دارید، ورزشگاهی دارید که تجارت خاص خود را دارد، تیم اول را دارید، بخش جوانان را دارید، زنان را دارید. سپس دنیای بازاریابی وجود دارد و در نهایت روابط سیاسی با نهادهایی مانند لیگ، فدراسیون ایتالیا و یوفا. این یک سیستم نسبتا پیچیده است، زیرا برخلاف آخرین کاری که انجام دادم، در نهایت با انسان‌ها سر و کار دارم و این پیچیده‌تر از کار با موتورها است (می‌خندد)."

مشکلات؟

"خوب، به همان اندازه که برنامه ریزی می‌کنید و همچنین می‌توانید در قرار دادن یک تیم خوب در مسیر درست خوب باشید، عامل انسانی مهم است. شما همیشه در مورد مردم صحبت می‌کنید. کار ما همیشه از یک رویکرد بسیار فنی و علمی شروع می‌شود؛ ما سعی می‌کنیم همه چیز را برنامه‌ریزی کنیم، اما همیشه ممکن است یک شگفتی غیرمنتظره وجود داشته باشد، که ارتباط نزدیکی با این واقعیت دارد که بازیکنان مرد هستند، نه ماشین. بیایید به سازماندهی ادامه دهیم؛ پس، مدیرعاملی وجود دارد که همه زمينه‌های کاری یوونتوس را هماهنگ می‌کند و آن‌ها را در جهت پروژه هدایت می‌کند."

کروبینی:

"او مردی است که بازار نقل و انتقالات یوونتوس را رقم می‌زند. نقش من این است که او را با عملیات خاصی حمایت کنم یا ناگهان در دفترش را باز کنم و ایده‌ای به ذهنم برسانم که ممکن است در حال حاضر احمقانه به نظر برسد و آن را با هم ارزیابی کنیم اما پس از آن فدریکو و تیمش برای انجام تمام ارزیابی‌های لازم و بالاتر از همه برای اجرای ایده‌ها مورد نیاز هستند. آن‌ها عالی هستند و کار خود را واقعاً خوب انجام می‌دهند. من به او انگیزه می‌دهم و چالش‌هایی را راه‌اندازی می‌کنم، اما آن‌ها معماران واقعی هستند."

پوگبا؟

"ما با او صحبت می‌کنیم و اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود. پوگبا این‌گونه متولد شد. از یک سوال که اما چرا ما پوگبا را نمی‌گیریم؟ توجه کنید، ایده کافی نیست؛ این ایده فقط یک تحریک است، سپس باید آن را عملی کنید. شما همیشه باید درک کنید که آیا این تحریک اعدادی برای پایه‌گذاری دارد یا خیر، پایداری که قبلا در مورد آن صحبت کردیم."

بازار:

"ما بی سر و صدا وارد بازار می‌شویم تا آن‌چه را که قبلا روی میز تصمیم‌گیری شده است، اجرا کنیم. ما طبق یک برنامه عمل می‌کنیم."

خاطره:

"یادم می‌آید زمانی که گفتم بازیکنان به جای پیراهن از عوامل خود پیروی می‌کنند، آن شب مینو به من پیام داد که تو عالی هستی و درست گفتی. به او گفتم که داشتم در مورد تو صحبت می‌کردم. او به من پیامک داد که می‌دانم!"

دوشان:

"او مرا شگفت‌زده کرد. او میل جنون‌آمیزی به پیروزی و اثبات خود دارد. او یک جنگجو است."

ایجنت:

"من با بسیاری از ایجنتها ملاقات نکردم، با رایولا ملاقات کردم زیرا کنجکاو بودم که با او ملاقات کنم. و وقتی گفتم بازیکنان بیشتر از پیراهن از عوامل پیروی می‌کنند، او آن را به عنوان یک تمجید در نظر گرفت."

رونالدو:

"از خرید رونالدو به دلیل کووید به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفت. من معتقد هستم که یووه فراتر از هر بازیکنی است، 125 سال تاریخ توسط یک بازیکن نوشته نمی‌شود؛ تیم مهم‌تر است و اینجا قوانین باید توسط همه رعایت شود."

صلاحیت فوتبالی:

"من رسما می‌گویم، بنابراین سوءتفاهم وجود ندارد؛ من در فوتبال صلاحیت ندارم، اما می‌دانم چه می‌خواهم و می‌دانم چگونه می‌خواهم به آن برسم و می‌دانم که چه فکر می‌کنم. می‌گویند من مثلاً در فوتبال صلاحیت ندارم. خب، این اساسا درست است. من مجبور نیستم در مورد فوتبال آگاه باشم، کروبینی باید باشد و پاول ندود باید باشد، او در طول بازی‌ها کنار من می‌نشیند و خیلی چیزها را برای من توضیح می‌دهد."

دوباره پوگبا:

"حضور پوگبا از نقطه نظر تجاری نیز اساسی خواهد بود، اگر چه رویای من داشتن یک بازیکن ایتالیایی است که در سطح بین‌المللی شناخته شده باشد؛ یک توتی، یک دل‌پیرو، یک بوفون."

بازار تابستان:

"در یک عملیات بازار هیچ استراتژی ثابتی وجود ندارد. همه ما دور یک میز می‌نشینیم و اعداد را ارزیابی می‌کنیم. کسانی هستند که دوست دارند دنیا را بخرند و کسانی که محتاط تر هستند، اما بعد از چند ساعت بحث همه ما یک رویکرد مشترک دارید."

دیبالا:

"ما دوباره ملاقات کردیم و گفتیم که شرایط تغییر کرده است، زیرا می‌خواهیم متفاوت حرکت کنیم. بنابراین از یک قرارداد 4 ساله با ارقام خاص به استراتژی دیگری تغییر کردیم. همچنین به این دلیل که همه می‌دانند چه کسی در ژانویه وارد شد. اما این به روابط خدشه وارد نکرد، جنگی بین ما و دیبالا رخ نداد. فرض کنید تصمیمی بدون اما و اگر در این مورد گرفته شد و آن را عملی کردیم. یوونتوس بالاتر از همه چیز است."

دی‌لیخت؟

"ما برگشتیم تا در مورد بازیکنانی صحبت کنیم که به جای باشگاه، توصیه‌های ایجنت یا همکاران خود را دنبال می‌کنند. امروز نگه داشتن بازیکنی که می‌خواهد جدا شود غیرممکن است."

تیم:

"در حال تهیه تیمی هماهنگ با ساختار مکس الگری هستیم."

9404