آسان‌تر شدن مسیر نادال و جوکوویچ برای رسیدن به فینال ویمبلدون

آسان‌تر شدن مسیر نادال و جوکوویچ برای رسیدن به فینال ویمبلدون

پایگاه خبری فوتبالی - با حذف چند مدعی جدی، راه ۲ ستاره پرافتخار تنیس جهان برای رسیدن به فینال مسابقات ویمبلدون ساده‌تر شد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات تنیس ویمبلدون از ۶ تیر در لندن پایتخت بریتانیا آغاز شده است. این رقابت‌ها قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان و تنها مسابقات در سطح گرند اسلم و مسترز است که روی زمین چمن برگزار می‌شود.

«نواک جوکوویچ» و «رافائل نادال» پس از آغاز مسابقات شانس‌های اول و دوم قهرمانی بودند و حالا به نظر می‌رسد کار آنها برای رسیدن به دیدار نهایی هموارتر هم شده است.

با تصمیم مقامات ورزشی بریتانیا برای ممنوعیت حضور تنیسورهای روسیه، «دانیل مدودف» و «آندری روبلف» نفرات اول و هشتم رده‌بندی جهانی، امکان حضور در مسابقات را نیافتند. «الکساندر زورف» آلمانی دومین تنیسور برتر جهان هم به دلیل مصدومیت، شرکت در مسابقات را از دست داد. «مارین چیلیچ» تنیسور نامدار اهل کرواسی هم که یک ماه پیش نمایش درخشانی در رولن‌گاروس داشت، هم با مثبت‌شدن آزمایش کرونا نتوانست در ویمبلدون به میدان برود. به این ترتیب چهار بازیکن مدعی، پیش از آغاز مسابقات از چرخه رقابت خارج شدند.

در نخستین روز مسابقات هم «هربرت هوکاچ» لهستانی و نفر دهم جهان که پارسال تا نیمه‌نهایی ویمبلدون هم پیش رفته بود شکست خورد و حذف شد. «متئو بریتنی» فینالیست دوره گذشته هم پیش از برگزاری نخستین مسابقه خود گرفتار ویروس کرونا شد و او هم نتوانست به میدان برود. «فلیکس اورگه آلیاسیمه» کانادایی هم که در رولن‌گاروس نادال را را حسابی به دردسر انداخت در دور نخست باخت و او هم حذف شد. «کسپر رود» فینالیست رولن‌گاروس هم فقط تا دور دوم ویمبلدون صعود کرد.

از میان چهره‌های نامدار و مدعی، «کارلوس آلکاراز» پدیده ۱۹ساله و اسپانیایی تنیس جهان دیروز با نمایشی خیره‌کننده که آمادگی بالای او را نشان می‌داد سه بر صفر و با نتایج ۶ بر ۳، ۶ بر یک و ۶ بر ۲ از سد «اسکار اوته» گذشت. این بازیکن در سمت بالای جدول قرار دارد و جدی‌ترین رقیب جوکوویچ محسوب می‌شود که تاکنون سه پیروزی به دست آورده است. او دیروز هموطن صربستانی خود «میومیر کژمانوویچ» را سه بر صفر شکست داد.

در سمت پایین جدول هم علاوه بر نادال، «استفانوس سیتسیپاس» یونانی جدی‌ترین مدعی قهرمانی است. نادال امروز با «لورنزو سونگو» از ایتالیا روبه‌رو می‌شود و سیتسیپاس هم با «نیک کیریاس» مسابقه می‌دهد.

1470