سوپرلیگ مرده است

سوپرلیگ مرده است

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین رئیس یوفا اذعان کرد دیگر تیمی قصد ندارد در پروژه سوپرلیگ حضور داشته باشد و این پروژه عملاً دیگر کارایی ندارد. 

به گزارش فوتبالی، سال پیش به یک باره فلورنتینو پرز و آنیلی دنیای فوتبال را با خبر پروژه سوپرلیگ متعجب کردند. در آن زمان قرار بود تیم‌های برتر اروپایی همچون بارسلونا، رئال مادرید، یوونتوس، میلان، اینتر، آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی در قالب یک تورنمنت با یک دیگر به رقابت بپردازند و در واقع دیگر چیزی به اسم لیگ قهرمانان اروپا وجود نداشته باشد. اما به خاطر اعتراضات شدید هواداران فوتبال به این موضوع، مدیران باشگاه‌ها از موضع خود عقب نشینی کردند و از سوپرلیگ کنار کشیدند. 

به نقل از مارکا، چفرین در گفت و گویی با گاتزتا دلواسپورت گفت: "می‌خواهم بگویم که یوفا یک مونوپولی نیست. شما آزادانه حق این را دارید که در آن باشید یا نباشید. شما می‌تواند در تورنمنت‌ها و مسابقات خود حضور داشته باشید، اما بعد آن قانونی است که در مسابقات ما بازی نکنید؟ دادگاه هرتصمیمی بگیرد فرقی به حال کسی نمی‌کند. سوپرلیگ مرده است، چون کسی نمی‌خواهد در آن شرکت کند. من فقط 3 آدم عصبانی (فلورنتینو پرز، آنیلی و لاپورتا) می‌بینم که فقط دوست دارند به دادگاه بروند."

4416