شش انتقال رسمی و مهم امروز اروپا؛ مقصد بعدی ریچارلیسون هم سرانجام مشخص شد

شش انتقال رسمی و مهم امروز اروپا؛ مقصد بعدی ریچارلیسون هم سرانجام مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - در نخستین روز از ماه جولای سال جاری میلادی انتقالات مهمی در فوتبال اروپا به صورت رسمی اعلام شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، اشتفان اورتگا، دروازه‌بان ۲۹ ساله آرمینیابیلفلد در انتقالی آزاد و با قراردادی ۳ ساله به منچسترسیتی پیوست. او پس از ارلینگ هالند، دومین خرید سیتیزن‌ها در تابستان ۲۰۲۲ است. اورتگا مجموعا ۲۲۰ بار درون دروازه بیلفلد ایستاد و با این تیم در تابستان ۲۰۲۰ به بوندسلیگا صعود کرد. اورتگا اکنون به عنوان دروازه‌بان دوم باشگاه، جانشین زک استفن می‌شود که احتمالا به میدلزبورو می‌پیوندد.

همچنين در یک انتقال مهم دیگر، ریچارلیسون، مهاجم ۲۵ ساله و برزیلی اورتون با امضای قراردادی ۵ ساله به ارزش اولیه ۵۰ میلیون پوند به تاتنهام پیوست. رقم قرارداد با احتساب‌ افرونه‌ها، قابلیت ارتقا تا ۶۰ میلیون پوند را نیز دارد. ریچارلیسون چهارمین خرید قطعی تابستان رویایی اسپرز محسوب می‌شود. او که ۳۶ بار برای تیم ملی برزیل به میدان رفته، در ۴ فصل گذشته برای تافی‌ها ۴۳ گل لیگ برتری به ثمر رساند.

در دیگر نقل و انتقال مهم امروز، ویتینیا، هافبک ۲۲ ساله پورتو در انتقالی ۴۰ میلیون یورویی و با امضای قراردادی ۵ ساله به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. ویتینیا که اخیرا ملی‌پوش شده ۳ بار برای تیم ملی پرتغال به میدان رفته است. ویتینیا از ۱۱ سالگی در پورتو حضور داشت و در ۵۹ بازی ۴ بار موفق به گلزنی شد. او فصل ۲۱-۲۰۲۰ را به شکل قرضی در وولورهمپتون گذراند.

در چهارمین انتقال مهم امروز، کورنتین تولیسو، هافبک ۲۷ ساله فرانسوی پیشین بایرن‌مونیخ در انتقالی آزاد و با قراردادی ۵ ساله به لیون پیوست تا پس از ۵ سال، دوباره به تیم سابقش بازگردد. تولیسو تابستان ۲۰۱۷ و با انتقالی ۴۱.۵ میلیون یورویی از لیون راهی بایرن شده و رکورد انتقالات باواریایی‌ها را شکسته بود. با این حال، این انتقال موفقیت‌آمیز نبود و به جز فصل اول، او نتوانست در هیچ فصلی بیش از ۱۶ بازی بوندسلیگایی در کارنامه‌اش ثبت کند.

در سری آ نیز نام هنریک مخیتاریان و آندره اونانا، در فهرست بازیکنان اینتر در وب‌سایت رسمی سری‌آ ثبت شده و آن‌ها در انتقال‌هایی آزاد، به نراتزوری پیوسته‌اند. بنا به‌ گزارش‌ها، مخیتاریان پس از ترک رم قراردادی ۲ ساله با اینتر امضا کرده و آندره‌ اونانا که در ماه ژانویه تست‌های پزشکی اینتر را پشت سر گذاشته، با پایان یافتن قراردادش با آژاکس به جمع افعی‌ها ملحق می‌شود.

9404