قابی دیدنی از لحظه‌ای که زیدان می‌خواست به بوفون چیپ بزند

قابی دیدنی از لحظه‌ای که زیدان می‌خواست به بوفون چیپ بزند

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از فراموش نشدنی ترین لحظه ها در کل تاریخ ادوار جام جهانی، مربوط به لحظه ای است که زین الدین زیدان، ستاره تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2006، در فینال آن رقابت ها تصمیم گرفت با یک ضربه چیپ، دروازه ایتالیا را باز کند و تک گل تیمش را به ثمر برساند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایتالیا و تیم ملی فرانسه به فینال رقابت های جام جهانی 2006 آلمان رسیده بودند و همه منتظر یک فینال دیدنی و تماشایی میان این دو تیم بودند و همین اتفاق هم افتاد. فرانسه در دقیقه 7 آن بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که زین الدین زیدان، ستاره تیم ملی فرانسه پشت آن ضربه ایستاد و در نهایت موفق شد آن ضربه را به شکلی دیدنی تبدیل به گل کند. زیدان در حالی که در مقابل بوفون قرار گرفته بود، توپ را با ضربه چیپ وارد دروازه بوفون کرد. توپ ابتدا به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و سپس درون دروازه یعنی پشت خط فرود آمد و بدین ترتیب پنالتی زیدان به گل تبدیل شد.

در ادامه بازی یعنی در دقیقه 19، ماتراتزی گل تساوی ایتالیا را به ثمر رساند و این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در نهایت در ضربات پنالتی این ایتالیا بود که قهرمان شد. زیدان در اواخر آن بازی به خاطر زدن ضربه سر به ماتراتزی از بازی اخراج شد.

1470