رسمی؛ برگزاری پلی‌آف قهرمانی در صورت برابری امتیازها در سری‌آ

رسمی؛ برگزاری پلی‌آف قهرمانی در صورت برابری امتیازها در سری‌آ

پایگاه خبری فوتبالی - سرانجام همان‌گونه که انتظار می‌رفت، مقامات و مدیران فدراسیون فوتبال ایتالیا با طرح پیشنهادی برای تعیین قهرمان رقابت‌های سری آ از طريق برگزاری یک مسابقه پلی‌آف در صورت مساوی بودن امتیازات دو تیم صدرنشین در جدول رده‌بندی موافقت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های ایتالیایی، با تایید و اعلام رسمی مسئولان برگزاری مسابقات سری آ و فدراسیون فوتبال کشور ایتالیا، از فصل آینده و در صورت تساوی امتیازات دو تیم در صدر جدول رده‌بندی، برگزاری مسابقه پلی‌آف قهرمانی در سری‌آ ایتالیا قطعی خواهد بود.

مطابق پیش‌بینی‌ها و با تایید و اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا، از فصل پیش رو در رو که امتیازهای دو تیم صدرنشین در پایان رقابت‌های فصل برابر و یکسان باشد، یک دیدار نود دقیقه‌ای پلی‌آف، قهرمان ۵۵ لیگ سری‌آ ایتالیا را مشخص خواهد کرد.

در صورت تساوی دو تیم در پایان نود دقیقه این مسابقه پلی‌آف نیز وقت‌های اضافه‌ای در کار نخواهد بود و مستقیما ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی است که در صورت بروز همچین رخدادی، در اوج هیجان قهرمان لیگ سری آ ایتالیا در آن فصل را مشخص خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این قانون تنها برای تعیین قهرمان لیگ سری آ ایتالیا وضع شده است و در خصوص تیم‌هایی که می‌توانند سهمیه اروپایی دریافت کنند یا تیم‌هایی که کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هستند، در صورت تساوی امتیازها، نتیجه بازی رو در رو ملاک و معیار است و محاسبه خواهد شد.

تا پیش از این تنها یک بار و در سال ۱۹۶۴، قهرمان سری‌آ با برگزاری مسابقه پلی‌آف مشخص شده است که طی آن یاران بولونیا با به دست آوردن نتیجه پیروزی دو بر صفر مقابل اینتر، جام قهرمانی سری آ یا همان اسکودتو را بالای سر بردند.

9404