شکایت پارس جنوبی از گل گهر/ سیرجانی ها در خطر محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی!

شکایت پارس جنوبی از گل گهر/ سیرجانی ها در خطر محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی!

پایگاه خبری فوتبالی- فسخ یکطرفه قرارداد، آن‌هم به صورت غیرموجه تبدیل به یک اتفاق نگران‌کننده برای برخی از بازیکنان و به خصوص بازیکنان جوان شده است.

به گزارش فوتبالی، در روزهای نقل و انتقالاتی، این اتفاق برای چند بازیکن جوان رخ داده که بدون آگاهی از موارد حقوقی و قراردادی در فوتبال، به برخی مدیران برنامه و دلالان رسمی و غیررسمی اعتماد کرده و برای اینکه بتوانند پول بیشتری بگیرند، قراردادشان را بدون مطالعه با تیم فعلی‌شان فسخ و راهی تیم دیگری شده‌اند اما تیم مبدا، با شکایت از بازیکن و باشگاه مقصد، باعث محرومیت های بعضا طولانی مدت برای بازیکن و محرومیت از چند پنجره نقل و انتقالاتی برای باشگاه مقصد خواهد شد.

با توجه به اینکه فسخ غیرموجه قرارداد، غیرقانونی است، برخی بازیکنانی که در نقل و انتقالات تابستانی دست به این کار زده‌اند، حالا در خطر محرومیت قرار گرفته‌‍‌اند. 

در جدیدترین شکایت در این باره، باشگاه پارس جنوبی جم از باشگاه گل گهرسیرجان به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرده است. بلال آرازی بازیکن زیر 23 سال تیم پارس جنوبی قراردادش را فسخ یکطرفه کرده و با گل گهرسیرجان قرارداد بسته اما باشگاه پارس جنوبی جم اعلام کرده که آرازی با پارس جنوبی یک فصل دیگر قرارداد داشته و فسخ طبق بندهای قراردادش غیرقانونی و غیرموجه بوده است. البته برخی خبرها حاکی از آن است که حق با پارس جنوبی است و گل گهر با انعقاد قرارداد با آرازی در معرض محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی قرار خواهد گرفت. این باشگاه سال گذشته از ماجرای اریک باگناما، ضربه بدی خورد و به نظر می رسد هنوز که هنوز است در بخش حقوقی باشگاه گل گهر، تسلط به مسایل قراردادی وجود ندارد.

البته یکی دو بازیکن دیگر نظیر امیرشهیم و عرفان شهریاری هم از بازیکنانی هستند که گفته می شود فسخ یکطرفه غیرموجه انجام داده اند که باید دید فسخ آنها هم غیرموجه بوده و باشگاههای مبدا یعنی ماشین سازی تبریز و یا پیکان مثل باشگاه پارس جنوبی جم به کمیته وضعیت شکایت می برند یا نه.

چند روز پیش عرفان باقری، بازیکن استقلال فسخ یکطرفه غیرموجه کرد و باشگاه پرسپولیس داشت خبر قرارداد پنج ساله او را منتشر می کرد اما پس از اینکه اعلام شد، فسخ او غیرموجه بوده باشگاه پرسپولیس از گرفتن باقری انصراف کرد و در بیانیه اعلام کرد که هیچ گونه قراردادی با عرفان باقری ندارد.

ماجرای بلبلی و محرومیت او و باشگاه فولاد خوزستان نمونه همین فسخ های یکطرفه غیرموجه بود که دودش به چشم بلبلی و فولاد خوزستان رفت.

1984