فریبا: دلیلی برای قهرمان نشدن استقلال نیست/ تیم ساپینتو هجومی بازی می‌کند

فریبا: دلیلی برای قهرمان نشدن استقلال نیست/ تیم ساپینتو هجومی بازی می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال با بیان اینکه استقلال در حال جذب مهره‌های تأثیرگذاری است و استخوان بندی فصل قبل را حفظ خواهد کرد گفت: با این شرایط دلیلی وجود ندارد این تیم قهرمان نشود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، بهتاش فریبا در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و نگرانی هواداران گفت: تمام نگرانی این بود که بازیکنان استقلال قراردادشان را تمدید نکرده بودند اما خوشبختانه این کار صورت گرفته و در حال انجام است. مهدی پور، حسینی، رمضانی از فصل قبل، شهباززاده و حامدی فر هم به تازگی قرارداد خود را با استقلال به ثبت رسانده و مراحل ثبت قرارداد رضا میرزایی هم در حال انجام است.

وی افزود: تیمی که در سال گذشته بدون باخت و با یک رکورد خوب به قهرمانی دست پیدا کرده احتیاج زیادی به جذب بازیکن جدید ندارد. قدیمی‌ها که حفظ شوند می‌توان با جذب سه یا چهار بازیکن نقاط ضعف را برطرف کرد و با قدرت لیگ را شروع کرد. استقلال در حال حاضر به یک فوروارد، یک هافبک طراح و خلاق و یک مدافع نیاز دارد تا بتواند نقاط ضعفش را پوشش دهد. آمانوف یک بازیکن خوب است. هم شوت خوب می‌زند، هم به خط حمله اضافه می‌شود و هم خوش فکر است و اگر در زمان مجیدی بازی نکرد شاید به دلیل این بود که در سیستم مجیدی، جای بازی ۹۰ دقیقه را نداشت.

بهتاش فریبا خاطرنشان کرد: مدل بازی ساپینتو هجومی است. استقلال هم که همیشه هجومی بازی کرده است. با توجه به اینکه قرار است دو بازیکن خارجی دیگر که مورد تأیید سرمربی هستند به تیم اضافه شوند و با نفراتی که وجود دارد هیچ دلیلی نیست که استقلال فصل بعد قهرمان نشود. هواداران نگران نباشند، مسئولان استقلال در سکوت کارشان را انجام می‌دهند و مطمئن باشند که همه تلاش می‌کنند تا استقلال موفق شود.

وی در مورد ابراز نگرانی هواداران از شروع لیگ و دیر شروع شدن تمرینات استقلال گفت: مسئولان سازمان لیگ گفته اند که لیگ بیست و دوم از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود. فصل قبل هم قرار بود در زمان تعیین شده بازی‌ها انجام شود اما ۱۰ روز به تأخیر افتاد و شک نکنید که این فصل هم لیگ با تأخیر شروع خواهد شد. ما در اوایل مرداد سوپرجام را داریم. بنابراین نمی‌توانند فردای سوپرجام، لیگ را برگزار کنند. استقلال ۴۵ روز وقت نیاز دارد تا خود را از لحاظ بدنی، هماهنگی تیمی و بازی‌های تدارکاتی آماده کندو مسلماً این زمان می‌تواند بهترین فرصت برای کادر فنی باشد تا یک تیم خوب را از لحاظ هماهنگی تاکتیکی وارد لیگ کند.

بهتاش فریبا در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا استقلال در لیگ بیست و دوم هم موفق باشد گفت: اصلی ترین فاکتور تعامل بین مدیرعامل و کادر فنی است. این موضوع می‌تواند تنش را کاملاً از بین ببرد. هر کسی کار خودش را انجام دهد. سال گذشته هم استقلال با همین شیوه و به دور از حواشی توانست قهرمان شود. مسائل مالی باید در زمان مشخص انجام شود تا بازیکن دغدغه پول نداشته باشد و در مجموع وحدت و همدلی می‌تواند استقلال را یک بار دیگر صاحب جام کند.

کارشناس فوتبال در پایان و در خصوص نگرانی هواداران گفت: به طرفداران استقلال حق می‌دهد. اصلی ترین دل خوشی آنها موفقیت استقلال است اما باید به آنها بگویم که دیگر نگران نباشند. جذب بازیکنان شروع شده و مطمئناً نفرات خوبی به استقلال خواهند آمد ضمن اینکه نباید کاری به تیم‌های دیگر داشته باشیم که به قول خودشان شاه ماهی می‌گیرند یا بازیکنان بزرگ را جذب می‌کنند. استقلال در آرامش کار خودش را انجام می‌دهد و باز هم تاکید می‌کنم با اتفاقاتی که هم اکنون در حال رخ دادن است هیچ دلیلی وجود ندارد که استقلال قهرمان نشود.

9719