رسمی؛ کاپیتان سیتیزن‌ها به تیم برزیلی سابقش پیوست/ دی‌بروینه 31 ساله شد

رسمی؛ کاپیتان سیتیزن‌ها به تیم برزیلی سابقش پیوست/ دی‌بروینه 31 ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی - هافبک برزیلی پیشین سیتیزن‌ها که در مدت حضور خود در جمع شاگردان پپ گواردیولا خوش درخشیده بود، به امضای قراردادی رسما به باشگاه اتلتیکوپارانانزه از تیم‌های کشورش برزیل ملحق شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آمریکای جنوبی، فرناندینیو، هافبک تیم ملی فوتبال برزیل و کاپیتان سابق باشگاه انگلستانی منچستر سیتی در انتقالی آزاد و با امضای قراردادی به مدت ۲.۵ سال به باشگاه اتلتیکوپارانانزه از لیگ کشور خودش برزیل پیوست. این باشگاه اکنون در رده سوم لیگ سری‌آ فوتبال برزیل حضور دارد و توسط لوئیس فیلیپه اسکولاری هدایت می‌شود.

فرناندینیو فوتبال حرفه‌ای را سال ۲۰۰۲ میلادی در همين تیم برزیلی اتلتیکوپارانانزه آغاز کرده و از همین باشگاه راهی فوتبال اروپا و شاختار دونتسک اوکراین شده بود. این هافبک خوش نقش که بعد از هفده سال به این باشگاه برزیلی بازگشته، پیراهن شماره پنج را به تن خواهد کرد.

همچنین در خبر دیگری از باشگاه منچستر سیتی انگلستان، کوین دی‌بروینه، هافبک تیم ملی فوتبال بلژیک و ستاره خط میانی سیتیزن‌ها تولد سی و یک سالگی خود را جشن گرفت. به همین مناسبت، مروری می‌کنیم بر آمار و افتخارات این بازیکن با ارزش بلژیکی:

کوین دی‌بروینه تا کنون در پانصد و سی و شش مسابقه در سطح باشگاهی حضور داشته که در این مسابقات موفق شده که یکصد و سی و سه گل و دویست و پنج پاس گل را به نام خود به ثبت برساند.

این هافبک خوش نقش در سطح ملی نیز همراه با تیم ملی فوتبال بلژیک در نود و یک مسابقه شرچت کرده و در طی این تعداد بازی توانسته که بیست و چهار گل هم به ثمر رسانده و زمینه موفقیت‌های تیم ملی فوتبال کشورش را در بسیاری از مسابقات فراهم نماید.

دی‌بروینه چهار جام قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی، پنج جام اتحادیه و یک جام خیریه در فوتبال انگلستان و یک جام حذفی و یک سوپرجام هم در فوتبال کشور آلمان و هم‌چنین یک جام قهرمانی لیگ و یک جام حذفی فوتبال بلژیک را نیز به دست آورده و همراه تیم ملی فوتبال کشورش هم یک دوره در رقابت‌های جام جهانی 2018 کشور روسیه موفق به کسب رده سومی جهان شده است.

این هافبک سیتیزن‌ها تا کنون دو بار عنوان بازیکن فصل لیگ برتر و دو بار هم عنوان آقای پاس گل لیگ برتر فوتبال جزیره را کسب کرده و در فصل 2015-2014 نیز به عنوان بازیکن فصل بوندس‌لیگا دست یافته است.

9404