ساپینتو ساختار دفاعی قهرمان را زیرورو می‌کند/ هوادار استقلال عادت ندارد تیمش گل بخورد

ساپینتو ساختار دفاعی قهرمان را زیرورو می‌کند/ هوادار استقلال عادت ندارد تیمش گل بخورد

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی پرتغالی تیم استقلال تیمی را تحویل گرفته که با کمترین گل خورده بدون باخت فصل را به پایان رساند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال در سال‌های گذشته همواره با سیستم دفاعی چهار نفره تیمش را در میادین مسابقات به میدان می‌فرستاده است. مطالعه در رابطه با تیم‌هایی که او در طول سال‌های گذشته هدایت آنها را برعهده داشته مشخص می‌کند سیستم مورد علاقه این مربی ۳-۳-۴ بوده و گاهی بسته به شرایط حریفان تیمش سیستم آن را تبدیل به ۱-۴-۱-۴ و یا ۱-۳-۲-۴ کرده است.
اما نکته قابل توجه درباره حضور فرهاد مجیدی و گابریله پین در طول فصل گذشته این بود که آنها خط دفاعی استقلال را همواره با سه دفاع مقابل رقبا آرایش می‌کردند. البته در معدود مسابقاتی که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از استقلال جدا شده بودند این تیم با چهار مدافع بازی کرد اما در سایر رقابت‌ها استقلال همواره با سیستم سه دفاعی در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشت.

با توجه به علاقه مندی ساپینتو به دفاع ۴ نفره او باید با نفرات حاضر در تیم استقلال به فکر اجرای سیستم ۴ دفاعی مدنظرش باشد. سیستمی که بازیکنان استقلال خیلی به آن عادت ندارند اما با آن ناآشنا هم نیستند.

تیم استقلال فصل گذشته با ۱۰ گل خورده و بدون باخت رکورد بی نظیری را از خود بر جای گذاشت و در نهایت توانست با ۶۸ امتیاز و ۱۹ پیروزی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص بدهد. آمار گلهای خورده تیم‌های قبلی ساپینتو در سال‌های اخیر مشخص می‌کند تیم‌هایش از نظر دفاعی ساختار چندان مطمئنی نداشته اند. باید دید در فصل پیش رو وضعیت در بحث دفاعی برای تیم استقلال چطور پیش می‌رود! فصلی که طرفداران استقلال عادت کرده‌اند تیمشان را بدون شکست و با گل خورده کم ببینند.

1470