ادعای تسنیم/ درگیری شدید دبیر و پولادگر در وزارت ورزش/ بودجه فدراسیون کشتی صفر شد!

ادعای تسنیم/ درگیری شدید دبیر و پولادگر در وزارت ورزش/ بودجه فدراسیون کشتی صفر شد!

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون کشتی که برای مباحث مربوط به بودجه ورزش اول کشور به وزارت ورزش رفته بود، درگیری شدید لفظی با معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی برای کمک به ورزش قهرمانی، بودجه مازادی بر بودجه وزارت ورزش برای چندین رشته مدال‌آور در نظر گرفت که کشتی با توجه به سبقه و افتخارات تاریخی‌اش از این بودجه بی‌نصیب نماند.

امروز (اول تیر ماه) که علیرضا دبیر برای بحث‌های مربوط به بودجه راهی وزارت ورزش شد، بعد از آنکه درباره ساخت و سازهای انجام شده در کشتی و مسابقات متعددی که این رشته در دو بخش آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان قهرمانی قاره و جهان در پیش دارد صحبت کرد، خواستار افزایش بودجه کشتی شد، اما معاون وزیر ورزش با اعلام اینکه شما بودجه مجلس را دریافت کرده‌اید، گفت که بودجه‌ای به فدراسیون کشتی نمی‌دهد، فدراسیونی که بودجه‌اش در سال گذشته 39 میلیارد تومان بوده است!

در این نشست که علاوه بر محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش تعداد دیگری از معاونان وزیر از جمله سینا کلهر، رغبتی و ... حضور داشتند، علیرضا دبیر بعد از آنکه چند بار در مورد وضعیت هزینه‌های کشتی توضیح می‌دهد، خطاب به پولادگر می‌گوید: «شما بیشتر ورزش قهرمانی و کشتی را می‌شناسی یا من که ورزش قهرمانی انجام داده‌ام؟» که معاون وزیر می‌گوید: «من».

دبیر در ادامه و در حالی که بین او و پولادگر درگیری لفظی شدیدی ایجاد شده بود می‌گوید: «نمی‎گذارم برای کشتی تصمیم غیرکارشناسی بگیرید. وزارت ورزش همیشه در سر کشتی زده است و من اجازه این کار را نمی‌دهم. باید حق کشتی را بدهید. کشتی ورزش اول ایران است و حقش بیشتر از این بودجه‌ای است که سال گذشته گرفته و حالا می‌خواهید همان بودجه را صفر کنید».

سال گذشته علیرضا دبیر بودجه فدراسیون کشتی را با هماهنگی مسعود سلطانی‌فر به امضا رساند و در حالی که او نمی‌خواست زیر بار کمتر از 50 میلیارد تومان برود، بودجه 39 میلیارد تومانی مورد توافق طرفین قرار گرفت. فدراسیون کشتی اعتقاد دارد امسال به جای آنکه بودجه سال گذشته با توجه به تورم شدید در کشور افزایش پیدا کند، بودجه ورزش ملی کشور در وزارت ورزش به صفر رسید و استدلال وزارتخانه این بود که کشتی از مجلس نیز بودجه گرفته است.

فدراسیون کشتی در جدال لفظی با معاون وزیر این اقدام را خلاف قانون عنوان و تأکید کرد که وزارت ورزش نمی‌تواند بودجه یک رشته را قطع کند و باید هم به سازمان برنامه و بودجه، هم به دولت و هم مجلس در این خصوص جواب دهد.

دبیر که به شدت عصبانی شده بود و نسبت به صفر شدن بودجه ورزش ملی کشور در وزارت ورزش اعتراض داشت، همچنین می‌گفت که وزارت ورزشی که همیشه با مدال‌های کشتی افتخار کرده است، باید بودجه‌اش را هم بدهد.

7777