روایت رسانه روسیه از محبوبیت تراکتور و سختی کار بردیف در تبریز

روایت رسانه روسیه از محبوبیت تراکتور و سختی کار بردیف در تبریز

پایگاه خبری فوتبالی- رسانه روسی در گزارشی به معرفی جایگاه تراکتور در فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش فوتبالی، باشگاه تراکتور قربان بردیف سرمربی ترکمنستانی تابع کشور روسیه را به عنوان جانشین ساغلام انتخاب کرد.

بردیف در فوتبال روسیه شهرت زیادی دارد و به یک مربی شگفتی ساز و بازیکن ساز معروف است. سردار آزمون ستاره ملی پوش کشورمان را می توان یکی از استعدادهای فوتبالی دانست که زیرنظر قربان بردیف رشد کرد.

در همین رابطه رسانه های روسیه حضور قربان بردیف در تراکتور را زیرنظر دارند و با گزارش های متعدد از وضعیت تیم ایرانی خبر می دهند.

در جدیدترین گزارش ها سایت «اسپورتس» در گزارشی به معرفی تیم جدید بردیف پرداخت و نوشت:  قربان بردیف پس از ترک قزاقستان حتی دو ماه هم بیکار نماند و حالا رسما سرمربی تراکتور ایران از تبریز است.

باید گفت که تراکتور یک باشگاه نسبتا جوان است که در سال 1970 تاسیس شد. در اصل «تراکتورسازی» («سازی» - کارخانه) نامیده می شد، زیرا متعلق به یک شرکت ایرانی تولید تراکتور است. خیلی سخت است که آن را غول فوتبال ایران بنامیم - در طول سال‌های عمرش، «تراکتوری‌ها»، تنها سه بار نایب قهرمان لیگ ایران شدند. آنها در جام حذفی ایران دوبار قهرمان شدند.

با وجود کلکسیون نه چندان قابل ارائه جام ها، تراکتور را به حق می توان یکی از پرطرفدارترین باشگاه های فوتبال ایران دانست. استادیوم یادگار امام (که قبلا سهند نامیده می شد) اکنون حدود 70 هزار هوادار را در خود جای می دهد و اغلب مملو از تماشاگر است. همیشه 45 هزار تماشاگر بازی های تراکتور را تماشا می کنند.

می توان به این نکته اشاره کرد که کریم باقری یک تبریزی و محصول آکادمی تراکتور یکی از محبوب ترین فوتبالیست های ایران در دهه 90 - دهه اول 2000 است که در بوندسلیگا برای آرمینیا بیله فلد بازی می کرد و در لیگ برتر انگلیس برای چارلتون سابقه بازی دارد. 

باید بگوییم که مالک این باشگاه در سال 2018، تاجر ایرانی محمدرضا زنوزی بود که ثروت او چند میلیارد دلار تخمین زده می شود. پس از آن کلمه "سازی" از نام باشگاه حذف شد.

باشگاه تراکتور 14 سرمربی در طول چهار سال گذشته تغییر داده است. در میان آنها، به هر حال، مربیان معتبری مانند جرج لیکنز بلژیکی، جان توشاک ولزی، مصطفی دنیزلی ترک حضور داشتند. قربان بردیف در تراکتور کار سختی دارد چون سابقه این باشگاه نشان می دهد هواداران تحمل زیادی ندارند و باید کارش را به صورت درست انجام دهد و نتایج خوبی بگیرد.

4154