محکومیت مهاجم سابق بارسلونا به 22 ماه حبس تعلیقی

محکومیت مهاجم سابق بارسلونا به 22 ماه حبس تعلیقی

پایگاه خبری فوتبالی - ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی سابق بارسلونا و اینتر پس از از پذیرش جرم خود در پرونده فرار مالیاتی به 22 ماه حبس تعلیقی توسط دولت اسپانیا محکوم شد.

به گزارش فوتبالی، ستاره 41 ساله سابق چلسی در دادگستری اسپانیا حاضر شد و به فرار مالیاتی 3.3 میلیون پوندی بین سالهای 2006 تا 2009 در دوران حضورش در بارسلونا اعتراف کرد. اتوئو پیش از این وکیل سابقش خوزه ماریا مسایس را متهم و عامل این اتفاق دانسته بود که مسایس هم به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

اتوئو در دادگاه در مورد مسایس گفت:" حقایق را می پذیرم و جریمه ها را خواهم پرداخت اما باید بگویم که در آن زمان بچه بودم و همیشه کاری را انجام دادم که پدرم (اشاره به وکیلش) از من خواست که  انجام بدهم."

اتوئو جدا از مالیات معوقه باید 1.5 میلیون پوند هم به عنوان جریمه بپردازد. مسایس نیز به پرداخت 776 هزار پوند جریمه محکوم شده است. اتوئو از پرداخت مالیات بر درآمد خود فرار کرده بود و  بین سالهای 2006 تا 2009 مالیات تبلیغات خود برای شرکت پوما را نپرداخته بود.

اتوئو به زندان نمی رود چرا که حبس وی حالت تعلیقی دارد و اگر این جرم را تکرار کند، حبس برای وی اعمال خواهد شد. این ستاره در دوران حضورش در بارسا در 199 بازی 130 گل زده بود.

4125