رییس کمیته تعیین وضعیت: قرارداد بازیکنان جدید باشگاه‌های بدهکار ثبت نمی‌شود

رییس کمیته تعیین وضعیت: قرارداد بازیکنان جدید باشگاه‌های بدهکار ثبت نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت:‌ قرارداد بازیکنان جدید باشگاه‌های بدهکار ثبت نخواهد شد و آنان باید تعهدات خود را عملی کنند.            

به گزارش فوتبالی، جمشید نورشرق در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی در رابطه با زمزمه‌ایی که مبنی بر تعیین سقف قرارداد در فوتبال ایران مطرح می‌شود، اظهار داشت: اگر سال قبل را در نظر بگیریم، تعیین سقف قرارداد نتایج مطلوبی به دنبال نداشت و باعث نوعی تفاوت در باشگاه‌های مختلف شد.

وی تاکید کرد:‌ ما هم بنا را بر این گذاشتیم که باشگاهی که دارای سابقه بدهی با احکام قطعی است، امکان ثبت قرارداد را نداشته باشد.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: دو موضوع مهم قابل توجه است. صرف‌نظر از مباحثی که مطرح می‌کنیم، یک قرارداد و تعهدی بوده است که حقوق طرف در زمان مقرر پرداخت شود. همینطور مسئله‌ای به نام مجوز حرفه‌ای داریم که نتایج بد عدم رعایت آن را دیدیم. ما یک الزامات دیگری هم داریم. باید این وضعیت مالی شفاف باعث بشود باشگاه قراردادش را ثبت کند و بازیکن جدید بگیرد.

نورشرق گفت: وقتی تعهدات معوقه دارید و تعهدات جدید ایجاد می‌کنید، به طور حتم وضعیت فصل بعد بهتر نخواهد بود. این پیش بینی باعث می‌شود ما موضع قاطعی را بگیریم که حداقل از لحاظ فدراسیون بگوییم هر قراردادی می‌خواهید ببندید، ولی باید وضعیت مالی را مشخص کنید. این به نفع خود باشگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: نباید تفاوتی بین بدهی‌های داخلی و خارجی باشد. نتیجه برخورد یکسان این است که دیگر قراردادی خارج از بودجه عقد نمی‌شود اما اگر بدانید مماشات می‌شود ممکن است قراردادی ببندید که به آن عمل نکنید.

9719