نگاه متفاوت به افشای رقم قرارداد سرمربی پرسپولیس

نگاه متفاوت به افشای رقم قرارداد سرمربی پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- آیا افشای رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی توسط مدیرعامل پرسپولیس حرفه‌ای بود؟

به گزارش فوتبالی، پس از افشای رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی توسط رضا درویش اولین سوالی که در این مورد مطرح می شود این است که آیا مدیر یک باشگاه می‌تواند رقم قرارداد سرمربی تیم را افشا کند؟ 

آنچه مشخص است در فوتبال اروپا میزان حقوق تمام مربیان کاملا مشخص است و از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین تیم‌ها، همه می‌دانند یک مربی در یک فصل فوتبالی چقدر دستمزد دریافت می‌کند. 

هوادار یک باشگاه فوتبال حق دارد بداند که سرمربی تیمش برای یک فصل حضور روی نیمکت تیم و هدایت باشگاه، چه رقمی دریافت می‌کند، باشگاه نه‌تنها در مورد رقم قرارداد سرمربی، بلکه در مورد رقم قرارداد بازیکن‌ها نیز باید همین سیاست را در پیش بگیرد.

از طرف دیگر رییس سازمان خصوصی سازی پس از افشای رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی به این موضوع واکنش نشان داده و گفته با توجه به عرضه سهام سرخابی‌ها باید علاوه بر دستمزد مربیان، میزان قرارداد بازیکنان نیز در سامانه کدال مشخص شود تا سهامداران دو باشگاه در جریان هزینه‌ها قرار بگیرند.

به نظر می‌رسد از نظر قانونی اگر بندی برای محرمانه نگه داشتن دستمزد در قرارداد وجود نداشته باشد، در مورد افشای آن مشکلی در میان نخواهد بود، از منظر اخلاقی هم اگر این اتفاق غیراخلاقی بود، قطعا باشگاههای بزرگ اروپایی سراغش نمی‌رفتند.

 برای سال‌ها، با دخالت مستقیم بازیکنان و مربیان سرخابی، این مساله مخفی شده بود اما حالا با توجه به تاکید رییس سازمان خصوصی سازی، دیگر دلیلی برای تداوم این مخفی‌کاری وجود ندارد.

7655