خبر ویژه/ اتفاق باورنکردنی قبل از شروع لیگ برتر؛ 7 ورزشگاه امکان میزبانی ندارد!

خبر ویژه/ اتفاق باورنکردنی قبل از شروع لیگ برتر؛ 7 ورزشگاه امکان میزبانی ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- وضعیت بد ورزشگاه های ایران برگزاری لیگ 22 را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش فوتبالی، بیست و یکمین دوره لیگ برتر با اتفاقات بسیاری همراه بود. از تاثیر کرونا در بدون تماشاگر برگزار کردن مسابقات گرفته تا آلودگی هوا، تداخل برنامه‌های آماده سازی تیم ملی و تیم امید و که باعث یکسری ناهماهنگی‌ها شد و خروجی آن، فرسایشی شدن لیگ بود.

 حالا و در شرایطی که قرار است یگ بیست و دوم از اواسط مرداد شروع شود، اطلاعات خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد هفت ورزشگاه امکان میزبانی از بازیهای لیگ برتر را ندارد. در ادامه به معرفی این 7 ورزشگاه و دلایل عدم صلاحیتشان برای میزبانی مسابقات لیگ برتر می‌پردازیم. طبیعتا اگر این تیم ها بتوانند موانع موجود را تا تاریخ شروع لیگ بیست و دوم بر طرف کنند مشکلی بابت میزبانی نخواهند داشت.

یک-ورزشگاه تختی انزلی یا سیروس قایقران: قوهای سپید شمال ایران با هدایت مازیار زارع و تحت مدیریت پژمان نوری توانستند با قهرمانی در لیگ آزادگان جواز حضور در لیگ برتر بیست و دوم را کسب کنند. ملوانی ها اما برای میزبانی در لیگ آتی مشکل بزرگی تحت عنوان ورزشگاه خواهند داشت زیرا ورزشگاهشان که حتی تحت تعمیر و بازسازی هم قرارگرفته نتوانسته استانداردهای لازم را برای میزبانی از سایر تیم های لیگ برتری به دست بیاورد. البته با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد شاگردان مازیار زارع باید در شهر قزوین از حریفانشان میزبانی کنند مگر اینکه در این مدت محدود معجزه‌ای رخ دهد.

دو- ورزشگاه تختی آبادان: بعد از اتفاق تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان این بار ورزشگاه قدیمی آبادانی‌ها مورد تایید نهادهای مربوطه قرار نگرفته و گویا این ورزشگاه و به دلیل فرسودگی نمی تواند از تیم های لیگ برتری میزبانی کند. ورزشگاه تختی آبادان نیازمند بازسازی و توجه ویژه است که بازهم به علت فقدان زمان لازم شانس بسیار کمی برای میزبانی از تیم های لیگ برتری دارد.

سه-ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر: نساجی در لیگ بیست و یکم مانند مارکوپولو، هر هفته در یک شهر و استان میزبان حریفانش بود و در مشهد، اصفهان، کرج و حتی تهران از حریفانش میزبانی کرد. در حالی که مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ، به تازگی از ورزشگاه وطنی قائمشهر بازدید کرده، گفته می‌شود حداقل 5 ماه تا تکمیل ورزشگاه شهید وطنی زمان داشته باشند.

چهار-ورزشگاه شهدای مس: در دوره بیست و دوم لیگ برتر کرمانی‌ها یک تیم جدید در لیگ برتر خواهند داشت. مس کرمان پس از نایب قهرمانی در لیگ آزادگان حالا باید به مسئولان برگزاری لیگ برتر، ورزشگاهی را معرفی کند که بنا به اطلاع خبرنگار فوتبالی ورزشگاه شهدای مس با وجود لوکس بودن، هنوز وارد فاز بهره برداری نشده است و باید الزامات دیگری را رعایت کند و در واقع هنوز افتتاح نشده است. مس کرمان در ورزشگاه امام علی(ع) از حریفانش میزبانی کند.

پنج- ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز: بررسی مسئولان سازمان لیگ نشان می‌دهد این ورزشگاه با مشکلاتی همچون تخریب سکوها و نقص گیت‌های ورودی و موارد دیگر روبروست که شاید امکان میزبانی از بازیهای خانگی تراکتور در لیگ برتر را نداشته باشد.

شش-ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان: این ورزشگاه هم در زمره ورزشگاه‌هایی قرار دارد که هنوز نتوانسته استانداردهای لازم را برای میزبانی در لیگ برتر به دست بیاورد. این ورزشگاه  مشکلاتی مانند رختکن و فاصله طولانی با نزدیک ترین فرودگاه را دارد که در طول فصل گذشته برای بسیاری از تیم ها مشکلاتی در تردد و اسکان به وجود آورد.

هفت- ورزشگاه اراک: در پایان این لیست ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک حضور دارد که ممکن است اراکی‌ها را نه به خاطر کیفیت چمن بلکه به خاطر نقص‌هایی مانند قسمت VIP و مشکلات جایگاه خبرنگاران و موارد مربوط به گیت ورود تماشاگران، از نعمت میزبانی محروم کند.

گزارش از سالار علیخواه/ پایگاه خبری فوتبالی

1984