سوال روز/ آیا دیدار ایران- مجارستان نهایی می شود؟

سوال روز/ آیا دیدار ایران- مجارستان نهایی می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا تیم ملی در آبان ماه به مصاف مجارستان خواهد رفت؟

به گزارش فوتبالی، پیدا کردن یک حریف تدارکاتی خوب به چالش اصلی فدراسیون تبدیل شده است، تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر، از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خود را برای حضوری موفق در این مسابقات آغاز کرده‌اند، بنابراین کمتر تیمی است که حاضر باشد قید برنامه‌های خود را بزند و برای بازی دوستانه به مصاف ایران برود. فدراسیون فوتبال در دوران عزیزی خادم در این زمینه کم کاری کرد تا فدراسیون موقت هم نتواند کم کاری آنها را جبران کند.

این در حالی است که تیم‌هایی مثل ژاپن و کره، روبه‌روی حریفی مثل برزیل قرار گرفتند و یک محک جدی را تجربه کردند.

فدراسیون فوتبال ایران در فیفا دی قبلی همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مسابقه با کانادا گذاشت، هر چند آن اردو از هر نظر اردوی خوبی برای تیم ملی به نظر می‌رسید، چراکه ایران می‌توانست روبه‌روی حریفی نسبتا شبیه به آمریکا بازی کند و در این کشور چیزی حدود دو یا سه دیدار دوستانه را پشت سر بگذارد، با این حال این بازی برگزار نشد تا از همین الان بسیار نگران فیفا دی بعدی باشند.

سیدرضا صالحی‌امیری که در مجارستان به سر می‌برد امروز مهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود و در گفت و گو با پیمان یوسفی مجری این برنامه  در خصوص درخواست ایران از مجارستان برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در این باره، گفت: "من همین الان در محل فدراسیون فوتبال مجارستان هستم. با هماهنگی که با میرشاد ماجدی داشتیم با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال مجارستان صحبت کردیم."

او در ادامه با اشاره به تاریخ احتمالی برگزاری این بازی گفت: "برای بازی دوستانه و تدارکاتی از مجارستان تقاضا داشتیم، آنها قرار است چند دیدار دوستانه با آلمان و کشورهای دیگر دیگر که راهی جام جهانی شده‌اند داشته باشند، بنابراین برنامه‌شان بسته شده است اما نیمه اول آبان موافقت کردند و قرار شد این موضوع از طریق فدراسیون فوتبال دنبال شود."

برگزاری دیدارهای تدارکاتی همیشه یک چالش بسیار بزرگ برای تیم ملی بوده است و فوتبال ملی حداقل در یک دهه گذشته همواره برای انجام دیدارهای دوستانه با مشکل روبه‌رو بوده و بعید است که این مشکل به همین زودی‌ها هم رفع شود.

7655