ساختمان باشگاه پرسپولیس همچنان سند ندارد

ساختمان باشگاه پرسپولیس همچنان سند ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- با وجود ثبت نماد باشگاه پرسپولیس در بازار پایه فرابورس، وضعیت مالکیت ساختمان این باشگاه هنوز مشخص نیست.

به گزارش فوتبالی، در دوره ریاست محمد دادگان در فدراسیون فوتبال، این فدراسیون از منابع مالی خود با کمک دو باشگاه، ساختمان‌هایی در حوالی شیخ‌بهایی برای پرسپولیس و سعادت‌آباد برای استقلال خریداری کرد و آن زمان سند این ساختمان‌ها به نام فدراسیون فوتبال زده شد و حالا عملا این ساختمان‌ها جزو دارایی فدراسیون فوتبال محسوب می‌شوند.

فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی دارای مجمعی متشکل از باشگاه‌ها و هیات‌های استانی است که اصولا این مجمع مالک دارایی‌های این فدراسیون است و در حقیقت این مجمع درحال حاضر مالک ساختمان‌ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است و اگر قرار باشد انتقال مالکیت از فدراسیون به باشگاه‌ها انجام شود، باید با نظر این مجمع صورت گیرد.

در حال حاضر که روند واگذاری پرسپولیس و استقلال در بورس پیگیری شده، از سوی سازمان خصوصی‌سازی ساختمان‌ باشگاه‌ها جزو دارایی سرخابی‌ها محاسبه شده است و باید تکلیف مالکیت آن مشخص شود.

پیش از این و با توجه به اینکه سه دانگ از ساختمان باشگاه به نام فدراسیون است به دلیل بدهی فدراسیون فوتبال بر سر پرونده مارک ویلموتس توقیف سه دانگ از ساختمان پرسپولیس در پرونده شکایت شرکت شستا باعث ایجاد بحث جنجالی در میان مدیران باشگاه و فدراسیون فوتبال شده بود.

رضا درویش که صبح امروز در برنامه ورزشگاه حضور پیدا کرده بود در واکنش به آخرین وضعیت سند مالکیتی ساختمان باشگاه پرسپولیس گفت: "هنوز سند باشگاه پرسپولیس صادر نشده و از وزیر کمک خواستیم"

درویش همچنین در خصوص وضعیت مالکیت باشگاه پرسپولیس گفت: "طبق پرونده‌ها این ساختمان حدود سال 84 خریداری شده 50 درصد پول را باشگاه و 50 درصد را فدراسیون فوتبال داده که به مرور ایام از محل درآمدهای پرسپولیس در سازمان لیگ مستهلک شده است. یعنی مقدار بیشتر از پولی که هزینه شده را پرسپولیس داده است منتهی هنوز سند به نام پرسپولیس کامل نشده است. هفته گذشته باز هم نامه‌ای به وزیر دادیم و او هم به حقوقی داد تا پیگیری و مشکل سند باشگاه حل شود. وقتی باشگاه به بورس رفته باید همه اجزایش کاملاً‌ روشن باشد یکی از آن بندها سند باشگاه است خواستیم وزیر هم کمک کند."

7655