صحبت‌های رئیس سابق بارسلونا درباره مسی و پیکه و پاسخ لاپورتا

صحبت‌های رئیس سابق بارسلونا درباره مسی و پیکه و پاسخ لاپورتا

پایگاه خبری فوتبالی - ریاست سابق بارسلونا در مجمع عمومی این باشگاه درباره برخی مسائل از جمله جدایی لیونل مسی صحبت‌هایی را مطرح کرد که با پاسخ لاپورتا همراه شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، خوان گاسپارت، رئیس سابق بارسلونا پس از تصویب فروش 49.9 درصد از سهام BLM و بیست و پنج درصد از حق پخش تلویزیونی در مجمع عمومی باشگاه کاتالانی در حضور شرکا سخنرانی کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت:

"می‌خواهم درباره دو موضوع صحبت کنم. پیکه و مسی. پیکه شایسته محبت ماست و حرف‌هایی که درباره‌اش زده می‌شود، منصفانه نیست. ما نباید فقط برای نتایج ورزشی ارزش قائل شویم. او بازیکن بزرگی است و چیزهای زیادی به ما داده است. تقصیر اوست که باهوش است؟ ما شرکا باید به او بگوییم دوستش داریم و او می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. مسی میراث بارسلوناست و شایسته خداحافظی است و ما باید او را به خاطر تمام چیزهایی که در طول زندگی‌اش به ما داده، به یاد بیاوریم. مسی نمی‌خواست برود و شما هم نمی‌خواستید اما به دلیل اقتصادی مجبور شدید. کوبالا اسطوره بارسلوناست و برای اسپانیول هم بازی کرده است. سامیتیر اسطوره بارسلوناست و برای رئال مادرید هم بازی کرده است."

خوان لاپورتا به صحبت‌های گاسپارت درباره مسی این‌چنین واکنش نشان داد: "با صحبت‌هایت درباره مسی موافقم. اتفاقی که افتاد، من را عمیقا ناراحت کرد. برای من لئو همیشه عضوی از بارسلونا است. شرایط ما را مجبور به انجام کاری کرد که نمی‌خواستیم؛ اما دیر یا زود باید به او که این همه سال افتخار برای‌مان آورد، ادای احترام کنیم. او بیست سال سنگ بنای این تیم بوده است. من همیشه از هر اقدامی برای ادای احترام به مسی حمایت می‌کنم؛ او کسی است که سال‌ها برای‌مان افتخارآفرینی کرد. مطمئن هستم که می‌توانیم کاری انجام دهیم. لئو همیشه بخشی از بارسلونا خواهد بود. او شایسته احترام ابدی است."

خوان گاسپارت در مجمع باشگاه بارسلونا از خوان لاپورتا خواسته تا در اسرع وقت یک مراسم خداحافظی مناسب برای لیونل مسی برگزار کند.

هم‌چنین لاپورتا به صحبت‌های گاسپارت درباره پیکه هم این‌گونه پاسخ داد: "پیکه اذیت می‌شود. ما فکر می‌کنیم که بازیکنان پول، شهرت و همه چیز دارند اما باز هم آن‌ها انسان هستند. او فرد بزرگی است. او یکی از کاپیتان‌های ماست و چیزهای زیادی به ما داده است و هنوز هم می‌دهد. او از بین تاجر بودن و فوتبالیست بودن، فوتبالیست بودن را انتخاب کرد. او سزاوار عشق تمام کاتالان‌هاست. به اخباری که او را آدم بیهوده نشان می‌دهد، توجه نکنید. او آدم بزرگی است و اذیت می‌شود. باید به او کمک کنیم و عشقی که لیاقتش را دارد، به او بدهیم. او فردی شگفت‌انگیز است."

9404