دو عضو جدید باشگاه 100 میلیونی های فوتبال اروپا

دو عضو جدید باشگاه 100 میلیونی های فوتبال اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید در سال 2013 با پرداخت 101 میلیون یورو برای گرت بیل رکورد گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال را شکست و اولین بازیکن صد میلیونی تاریخ فوتبال را به خدمت گرفت اما از آن زمان تا کنون پرداخت چنین مبلغی برای بازیکنان به امری عادی تبدیل شده است و در همین چند روز، رئال مادرید و لیورپول برای خرید اورلین شوامنی و داروین نونیز دو بازیکن آینده دار مبلغ 100 میلیون یورو هزینه کردند و دو بازیکن جدید را به باشگاه صد میلیونی ها اضافه کردند.

به گزارش فوتبالی،  رئال مادرید برای خرید شوامنی 20+80 میلیون یورو به موناکو پرداخت و لیورپول برای جذب داروین نونیز مبلغ 25+75 میلیون یورو به بنفیکا پرداخته است تا تعداد بازیکنان صد میلیونی تاریخ فوتبال به عدد 13 برسد.

البته در تاریخ فوتبال فقط یک بازیکن 200 میلیونی وجود داشته است : نیمار که پی اس جی برای خریدنش در سال 2017 مبلغ 222 میلیون یورو هزینه کرده است. کیلیان امباپه با انتقال 180 میلیونی از موناکو به پی اس جی دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال است. دمبله با 140 و کوتینیو با 135 میلیون یورو هر دو توسط بارسلونا سومین و چهارمین خریدهای گرانقیمت تاریخ فوتبال هستند. این دو بازیکن هرگز در سطح قیمتشان ظاهر نشدند. جک گریلیش 118 میلیونی هم شرایط کاملا مشابهی دارد و هزینه خریدنش پس از یک سال کاملا گزاف به نظر می رسد. گریزمن در بارسلونا، هازارد در رئال مادرید، پوگبا در یونایتد و لوکاکو در چلسی دیگر بازیکنان صد میلیونی هستند که نتوانستند انتظارات را برآورده سازند. اتلتیکو برای خرید ژائو فلیکس 127 میلین یورو هزینه کرد که بازیکن پرتغالی هنوز در سطح انتظارات ظاهر نشده است. کریستیانو رونالدو هم در سال 2018 با مبلغ 117 میلیون یورو از رئال مادرید به یوونتوس پیوست.

حالا باید دید که آیا داروین و شوامنی می توانند ثابت کنند که ارزش حضور در باشگاه صد میلیونی ها را دارند یا نه.

4125