آخرین تغییرات احتمالی در قوانین مالی تیم‌های تابع یوفا چگونه است؟

آخرین تغییرات احتمالی در قوانین مالی تیم‌های تابع یوفا چگونه است؟

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا قوانین مالی جدیدی به عنوان جایگزین فیرپلی مالی تدوین کرده که البته هنوز مصوب نشده و به حالت اجرایی درنیامده است.

به گزارش فوتبالی، قوانین مالی جدید یوفا که قرار است جایگزین قوانین فیرپلی مالی کنونی شود ولی هنوز به صورت رسمی تصویب نشده‌اند، شامل مواردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

در یکی از نشست‌های اخیر یوفا در وین، مصوب شد که این برنامه بر پایه سه رکن کلیدی استوار و ارائه خواهد گردید که این سه رکن کلیدی از این قرار است:

1- پرداخت بدهی:

پرداخت بدهی به این معنی است که باشگاه‌ها باید مطالبات خاصی را همواره پرداخت کرده باشند. این شامل موارد مالیاتی، کارمندان یا حساب با سایر باشگاه‌ها می‌باشد.

2- ثبات:

بخش ثبات مربوط به قوانین جدید ترازنامه و کاهش بدهی است. در این قانون باشگاه‌ها اجازه دارند که ضرر بیشتری نسبت به FFP (قانون قبلی) داشته باشند. تحت FFP یک باشگاه اجازه داشت سی میلیون در مدت سه سال ضرر کند و اکنون این رقم در طی سه سال به شصت میلیون افزایش یافته است. یک باشگاهِ از نظر مالی سالم اجازه خواهد داشت ده میلیون دیگر را در همان مدت از دست بدهد. 

3- کنترل هزینه:

طبق رکن کنترل هزینه، باشگاه‌ها ملزم هستند که هزینه‌های تیم خود (اعم از مخارج نقل و انتقالات، حقوق بازیکنان و کارکنان) را به هفتاد درصد از درآمد خود محدود کنند. این هفتاد درصد به این دلیل است که بیش از یک دهه کارشناسان مالی پیشنهاد کرده‌اند که هزینه بهینه تیم برای سلامت مالی بین شصت تا هفتاد درصد از مبالغ درآمد باشگاه است.

اجرا:

مجموعه کامل قوانین اجرایی هنوز تصویب نشده است. با این حال انجام مجازات‌هایی از جمله جریمه، کسر امتیاز و سقوط تیم تایید شده است. هم‌چنین ممکن است تیم‌هایی که قوانین را زیر پا می‌گذارند، از یک رقابت اروپایی به یک رقابت پایین‌تر سقوط می‌کنند.

9404