پاسخ جالب لیپی در واکنش به این سوال که چرا یوونتوس با او موفق بود؟

پاسخ جالب لیپی در واکنش به این سوال که چرا یوونتوس با او موفق بود؟

پایگاه خبری فوتبالی - مارچلو لیپی، سرمربی سابق یوونتوس راز موفقیت خود را همراه با تیم افسانه‌ای این باشگاه که تحت هدایت خودش بود، فاش کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های ایتالیایی، مارچلو لیپی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا که سابقه قهرمانی در جام جهانی 2006 همراه با آتزوری را در کارنامه خود دارد و یکی از سرمربیان پرافتخار تاریخ باشگاه یوونتوس ایتالیا نیز می‌باشد، در جریان سخنرانی اخیرش که در سالن دانشگاه مطالعات بین‌المللی رم برگزار شد، درباره تیم‌های سابق خود صحبت کرد. مارچلو لیپی در گوشه‌ای از این سخنرانی فاش کرد که داشتن رهبران و یک هسته ایتالیایی، یکی از رازهای موفقیت این سرمربی بزرگ در یوونتوس بوده و در این ارتباط چنین می‌گوید: "خیلی چیزهای مهمی را بردم. جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 1996 میلادی، هنوز هم آخرین قهرمانی این باشگاه در این مسابقات است. سپس جام بین قاره‌ای، سوپرکاپ اروپا، جام حذفی ایتالیا، چهار سوپرکاپ ایتالیا و پنج اسکودتو یا همان قهرمانی سری آ."

مارچلو لیپی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص کسب قهرمانی همراه با یوونتوس چنین می‌گوید: "در آن‌جا، من قهرمانان بزرگ زیادی داشتم که اغلب سال به سال متناوب بودند. راز واقعی داشتن رهبران کاریزماتیک مانند آنتونیو کونته یا دیدیه دشان و هم‌چنین توانایی روی یک هسته سخت ایتالیایی متشکل از آنجلو پروتزی، چیرو فرارا، آنجلو دی لیویو یا آلسیو تاکیناردی بود."

مارچلو لیپی در سال 1996 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در این دو دوره پنج مرتبه اسکودتو را به دست آورد. لیپی در سال 1995 به این باشگاه کمک کرد تا جام قهرمانی کوپا ایتالیا با همان جام حذفی ایتالیا را هم به دست آورد و در سال 1997 میلادی جام قهرمانی سوپرکاپ یوفا را هم به ویترین افتخارات خود همراه با بیانکونری اضافه کرد.

9404