محمدخانی: لک خودش باعث آمدن بیرانوند شد!

محمدخانی: لک خودش باعث آمدن بیرانوند شد!

پایگاه خبری فوتبالی- نادر محمدخانی، مدافع پیشین پرسپولیس و تیم ملی معتقد است با جدایی حامد لک، همه چیز برای پیشرفت احمد گوهری مهیا شده است.

 به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، قابل پیش بینی بود که بعد از انتقال علیرضا بیرانوند به پرسپولیس، حامد لک بعد از یک فصل سخت که در این تیم پشت سر گذاشت تصمیم به جدایی بگیرد. نهایتا بعد از از شایعات فراوانی که در مورد این دروازه‌بان وجود داشت لک دیروز به شکل رسمی قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس فسخ کرد.

نادر محمد خانی، بازیکن سابق پرسپولیس، در گفتگو با ایران ورزشی به سوالاتی درباره وضعیت پرسپولیس و دو دروازه‌بان سابق و کنونی این تیم و البته تیم ملی کشورمان پاسخ داده است.

*احمد گوهری می‌تواند در کنار علیرضا بیرانوند، شرایط خوبی برای خود و پرسپولیس بسازد؟
من بازی‌های گوهری را فصل قبل در پرسپولیس دیدم و روی او نظر مثبتی دارم. همیشه به دروازه‌بان‌های جوان اعتقاد خاصی داشتم. قطعاً نقش مربی دروازه‌بان‌های جدید پرسپولیس در بازسازی گلرهای تیم، خصوصاً گوهری خیلی مؤثر است. گوهری فصل قبل هم در پرسپولیس خوب کار کرد اما تیم آنقدر حاشیه داشت که گوهری در آن حاشیه‌ها ذوب شد. این دروازه‌بان با چند سال تجربه در تیم‌های لیگ برتری که بازی کرده می‌تواند در کنار بیرانوند پیشرفت کند.


*در رابطه با جدایی لک و فسخ‌قرارداد این بازیکن چه نظری دارید؟
لک در سال اول حضورش در پرسپولیس عملکرد خوبی به خصوص در رقابت‌های آسیایی داشت اما در لیگ قبلی نتوانست خوب بازی کند و خیال کادرفنی و هواداران را از بابت داشتن یک دروازه‌بان درجه یک راحت نبود. او با اشتباهاتی که داشت، چند امتیاز از پرسپولیس گرفت. امتیازاتی که قهرمانی خیلی مؤثر بود.  لک در پرسپولیس باید خیلی بیشتر از آنچه دیدیم، پیشرفت می‌کرد و حتی لژیونر می‌شد. او این شانس را داشت که از پرسپولیس، دوباره به کمپ تیم ملی بازگردد و در تیم ملی فیکس شود اما حامد در پرسپولیس خوب پیشرفت نکرد تا بیرانوند بیاید.


*بیرانوند می‌تواند در پرسپولیس موفقیت‌های قبلی‌اش را تکرار کند؟
او دروازه‌بان خوبی است و در سطح بالاتری نسبت به حامد لک قرار دارد اما باید با ذهنیت جدید وارد پرسپولیس شود و از توانایی‌هایش به نحو احسن استفاده کند. یعنی با تمرین بیشتر، کیفیتش را ارتقا دهد. نقش او در رشد و ارتقای گوهری هم مؤثر است، به نحوی که بیرانوند با در اختیار قرار دادن تجربیاتش به گوهری، از خودش یک یادگاری خوب در پرسپولیس بر جای می‌گذارد تا یک دروازه‌بان بزرگ دیگر هم در این تیم ساخته شود.

*در رابطه با پرسپولیس و شرایطش در فصل نقل و انتقالات چه صحبتی دارید؟
در فصل قبل، پرسپولیس از بی‌ثباتی مدیریتی و بعضی از مسائل دیگر لطمه خورد. جعفر سمیعی عملکرد خوبی در باشگاه داشت اما نمی‌دانم چطور یک فرد دیگر به جای او آمد. نمی‌توان همه تقصیرات را گردن یحیی گل‌محمدی انداخت چون بعد از رفتن سمیعی، پرداختی‌ها تاخیر داشت و مشکلات دیگری به وجود آمد که روی عملکرد فنی تیم تأثیر گذاشت. با وجود تلخ بودن از دست دادن قهرمانی، بازیکنان پرسپولیس باید همه چیز را فراموش کنند و با ذهنیت جدید و حس بلندپروازی به لیگ بازگردند. مسأله خواستن بازیکنان و تمرین بیشتر از هر چیزی مهم‌تر است. امیدوارم برای فصل بعد، بازیکنان دست به دست هم بدهند و برای بزرگی پرسپولیس و آبروی خودشان بجنگند. جدا از این مسأله، هنوز نمی‌دانم آقایان چرا در مقطعی، سروش را از دست دادند و دلش را شکستند که حالا مجبور شوند بازیکنی را که دلش همیشه با پرسپولیس بوده، به تیم بازگردانند.

*یشنهادی هم برای بازیکنان پرسپولیس دارید؟
بازیکن باید یاد بگیرد که در پرسپولیس بهترین باشد و تحمل نیمکت‌نشینی را تقویت کند. مثلاً من فصلی که به پرسپولیس آمدم، یک‌سال برای بازی کردن از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند می‌شدم اما از من استفاده نمی‌شد. هیچ وقت اعتراض نکردم و حرفی نزدم. مرحوم سیدعلیخانی و کاشی‌نژاد در آن موقع خیلی به من کمک کردند و گفتند برای حضور در پرسپولیس باید خیلی خوب باشی و صبور؛ چون در پرسپولیس همیشه بازیکنان ملی‌پوش دیگری حضور دارند که می‌توانند جای مرا در زمین پر کنند. این مشاوره‌ها به من کمک کرد تا خودم را بشناسم.

*امشب هم قرار است تیم ملی ما مقابل الجزایر بازی کند. این بازی، شما را یاد بازی چند سال قبل‌تان مقابل الجزایر نمی‌اندازد؟
بله، یادش بخیر! واقعاً عملکرد خوبی در بازی رفت و برگشت مقابل الجزایر داشتیم. در بازی رفت، من به جای پنجعلی که از تیم ملی خداحافطی کرد، وارد زمین شدم و با ارائه یک بازی خوب، الجزایر را با نتیجه دو بر یک شکست دادیم. در بازی برگشت هم روی یک لحظه غفلت، بازی را با نتیجه یک بر صفر باختیم تا با قانون گل زده در خانه حریف، نتیجه را به حریف واگذار کنیم.

اصلاً مستحق باخت نبودیم و حق ما بود که به جای الجزایر قهرمان جام بین‌قاره‌ای شویم، چون در همان بازی برگشت هم چند فرصت خوب برای گلزنی داشتیم.

7777