فاطمه صادقی و بیان ناگفته‌ها/ دلیل افت شدید نماینده کردستان در لیگ بانوان چیست؟

فاطمه صادقی و بیان ناگفته‌ها/ دلیل افت شدید نماینده کردستان در لیگ بانوان چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم بانوان زارع باتری سنندج از وضعیت بد اقتصادی و میزان رسیدگی به تیم‌های ورزشی استان کردستان گله کرد.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان چند روزی‌ است که با قهرمانی خاتون بم به پایان رسیده و پرونده فصل 1401-1400 نیز بسته شد.

اما آنچه در پایان این رقابت‌ها به چشم آمد، افول نماینده کردستان در ادوار اخیر لیگ برتر بود. کردستانی‌ها که فصل 98 و 99 را با نام وچان در لیگ حضور داشتند، به ترتیب به عناوین دوم و چهارم لیگ رسیدند و عملکرد خوبی داشتند.

اما این تیم امسال با نام زارع باتری در جام کوثر حاضر شد و با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد تا سرانجام به کار خود با کسب رتبه هفتم پایان دهد.

فاطمه صادقی در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری فوتبالی درخصوص افت نماینده کردستان در ادوار اخیر لیگ اظهار کرد: متأسفانه در استانی هستیم که میزان رسیدگی‌ به تیم‌های ورزشی کمتر است و وضعیت اقتصادی مناسب نیست.

سرمربی تیم فوتبال بانوان کردستان افزود: از سال 84 با نام و اسپانسرهای متعدد در لیگ برتر حضور یافتیم و این باعث شده تا ما هر فصل از صفر شروع کنیم.

وی همچنین گفت: همین مورد باعث شده که تیم ما که اکنون باید هم‌قواره تیم‌های بزرگ لیگ باشد، به دلیل مشکلات مالی و کنار کشیدن اسپانسرها و تلاش برای تأسیس باشگاه جدید دچار افت و خیز بسیاری شود.

صادقی درخصوص شرایط سختی که تیمش متحمل شد، عنوان کرد: امسال یارگیری ضعیفی داشتیم و بسیار دیر تمرینات را آغاز کردیم. همچنین بازیکنان زیادی از فصل قبل از جمع ما جدا شده بودند.

سرمربی زارع باتری درخصوص نتایج تیمش در لیگ، بیان کرد: در مقطعی بسیار خوب نتیجه گرفتیم و در پنج بازی نخست نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشتیم؛ اما متأسفانه نوار بردهای ما قطع شد و امتیازهای بعدی را هم از دست دادیم.

او درخصوص هدف نماینده کردستان در لیگ چهاردهم،خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که بتوانیم در رتبه چهارم جدول بایستیم؛ اما واقعاً بچه‌ها کشش نداشتند. چراکه ما کل لیگ را با 15 بازیکن شرکت کردیم و در این حال مصدومین زیادی هم داشتیم.

صادقی با اشاره به شرایط سخت برای بازیکنانش، متذکر شد: فشار زیادی روی بچه‌ها بود. باور کنید 6 بازیکن ما 22 هفته است که به طور ثابت 90 دقیقه به میدان رفته‌اند و این آمار برای یک بازیکن فوتبال بسیار سخت و سنگین است.

سرمربی زارع باتری در ادامه تصریح کرد: تیم‌های بزرگی مثل بم و سیرجان از 22 هفته لیگ، چندین هفته را به دلیل انصراف تیم‌های مقابل استراحت می‌کنند؛ اما تیم‌های وسط جدولی ناچار هستند با بازیکنان کم، در تمامی رقابت‌ها حاضر شوند.

او با نارضایتی از عملکرد تیمش در این فصل از رقابت‌ها، گفت: انتظار رتبه بهتری داشتیم. به هرحال این فصل تمام شد و امیدوارم فصل بعد بتوانیم بهتر و قوی‌تر ظاهر شویم.

صادقی در واکنش به سطح لیگ چهاردم، اظهار کرد: خوشبختانه لیگ امسال در سطح بسیار بالاتری برگزار شد و از بازی تیم‌ اول جدول گرفته تا تیم هفتم که ما بودیم، همه بازی‌ها حساسیت‌های خود را داشت. 

سرمربی تیم بانوان زارع باتری افزود: تقریباً لیگ از تک قطبی و دو قطبی بودن خارج شد و همین هیجان بازی‌ها را بسیار بالا برده بود.

وی مقصر اول برخی نتایج تیمش را سوت‌های داوران دانست و تشریح کرد: ما در بسیاری از بازی‌های لیگ همانند هفته پایانی مقابل ذوب آهن و دیدار با کیان نیشابور از نظر داوری متضرر شدیم.

صادقی در پایان نیز عنوان کرد: به هرحال امیدواریم همانطور که بازیکنان ترفیع پیدا می‌کنند، داوران نیز پیشرفت خوبی داشته باشند و طبیعی است که آنها هم مانند هر انسانی خطا داشته باشند.

1377