ریشه‌یابی مشکل مونیخی‌ها: نه کیمیش نه گورتزکا؛ مشکل جای دیگری است!

ریشه‌یابی مشکل مونیخی‌ها: نه کیمیش نه گورتزکا؛ مشکل جای دیگری است!

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن سابق باواریایی‌ها معتقد است که دو هافبک فعلی تیم خصوصیات دفاعی قابل قبولی ندارند و باشگاه باید این ضعف را در تابستان برطرف کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، پس از خروج تیاگو، هسته اصلی ترکیب بایرن مونیخ در میانه میدان را یاشوا کیمیش و لئون گورتزکا تشکیل می‌دهند. در این بین، کیمیش به نسبت گورتزکا وظایف تدافعی‌تری به عهده دارد.

اما دتمار هامان اعتقاد دارد که هر دو بازیکن بیش از حد تهاجمی هستند و بایرن مونیخ باید یک هافبک با خصوصیات تدافعی‌تر جذب کند. این پیشکسوت ژرمن‌ها در این زمینه می‌گوید: "کیمیش یک بازیکن تخریبی نیست. او به فکر شروع حملات است اما باید تعادل را در تیم ایجاد کند. او این وظیفه اصلی را به خوبی انجام نمی‌دهد. کیمیش یک شش کلاسیک نیست. بایرن مونیخ برای این کار به دنبال لایمر است که به نظر من بازیکن بسیار خوبی است. او می‌تواند این موقعیت را به خوبی پر کند و سپس باید ببینید که آیا کیمیش مانند الان می‌تواند در پست 8 برنامه‌های تهاجمی تیم را راه بیندازد. من کنجکاو هستم ببینم که آیا او در این نقش رشد می‌کند. کیمیش یک فوتبالیست برجسته و باهوش است و به همین دلیل است که می‌تواند در پست‌های زیادی بازی کند. اما من فکر نمی‌کنم که او آماده باشد تا خودش را در پست 6 برای تیم فدا کند. در پست 6 شما باید در زمانی که سه هیچ جلو یا عقب هستید، به یک شکل بازی کنید. حتی در صورت مهارت‌های فردی بازیکنان این پست، دیگران باید مسئول خلاقیت تیم باشند. تمرکز پست 6 باید بر روی سازمان‌دهی تیم باشد."

هامان هم‌چنین فکر می‌کند در صورت استفاده هم‌زمان از کیمیش و گورتزکا، خط دفاعی تیم باید کیفیت بهتری داشته باشد و می‌گوید: "کیمیش و گورتزکا وقتی داوید آلابا و بواتنگ پشت سرشان بودند، می‌توانستند به خوبی وسط را مدیریت کنند؛ اما با یک دفاع مرکزی آسیب‌پذیر، شما نیاز به یک مهره دفاعی در مقابل آن دارید و تیم‌های بزرگ در بیست سال گذشته همگی هافبک‌های دفاعی برجسته‌ای داشتند. همانند شواین اشتایگر و خاوی مارتینز، دو هافبک باید یکدیگر را تکمیل کنند. آن زمان خاوی توپ‌گیری می‌کرد و شواین اشتایگر با هوش خود حملات را برنامه‌ریزی می‌کرد."

این توصیه هامان در حالی مطرح می‌شود که بایرن مونیخ به تازگی قرارداد کیمیش و گورتزکا را بلندمدت تمدید کرده است. خرید و استفاده از یک هافبک دفاعی کلاسیک به معنای نیمکت‌نشین شدن یکی از این دو است؛ اتفاقی که بعید است رخ دهد.

9404