محمودزاده: تیم‌های غایب، هویت لیگ یک را زیر سؤال می‌برند

محمودزاده: تیم‌های غایب، هویت لیگ یک را زیر سؤال می‌برند

پایگاه خبری فوتبالی- مسئول برگزاری لیگ دسته اول فوتبال معتقد است تیم‌هایی که در دیدارهای لیگ یک به میدان نمی‌روند، هویت این مسابقات را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، فریبرز محمودزاده درباره بی‌نظمی هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال با غیبت سه تیم در سه مسابقه اظهار داشت: متأسفانه نقص آیین‌نامه به تیم‌ها مجوز می‌دهد که در بازی‌ها حاضر نشوند. آنها هزینه سفر به شهر میزبان را چند برابر جریمه غیبت در بازی‌ها می‌دانند و هویت مسابقات را زیر سؤال می‌برند. این موضوع حتماً باید در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بحث شود.

تیم‌ها با یک بازی غیبت باید 2 رده سقوط کنند
وی با بیان اینکه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای مقابله با حاضر نشدن تیم‌ها در لیگ برتر مصمم است، بیان کرد: ابوالفضل حسن‌زاده می‌خواهد به بهترین شکل با این موضوع برخورد کند تا غیبت در بازی‌ها برای تیم‌ها درس عبرت شود. شاهین شهرداری بوشهر هم فقط به این دلیل در دیدار با ماشین‌سازی حاضر شد که اگر در این بازی به میدان نمی‌رفت، در جدول دو رده سقوط می‌کرد. تیم‌ها با یک بازی غیبت باید به دو رده پایین‌تر سقوط کنند.

هواداران آلمان و انگلیس وارد زمین شدند اما مردم انزلی هوشمندانه برخورد کردند
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال با بیان اینکه بازی‌های این لیگ به خوبی برگزار شد، خاطر نشان کرد: جشن قهرمانی ملوان هم نظم قابل توجهی داشت. بچه‌های انزلی همکاری خوبی کردند و از مردم این شهر تشکر می‌کنم. هواداران در آلمان و انگلیس با قهرمانی تیم خود وارد زمین شدند، اما مأموران نیروی انتظامی در انزلی عملکرد بسیار خوبی داشتند و مردم انزلی هوشمندانه برخورد کردند.

لیگ دسته اول پیشرفت کرد
محمودزاده با اشاره به نقش مؤثر شرایط آب‌وهوایی در لغو یا برگزاری بازی‌ها بیان کرد: باید بپذیریم لیگ دسته اول با زحمات ناظران، تیم‌ها، نیروی انتظامی، رسانه‌ها و ... پیشرفت کرد. فراموش نکنیم برنامه مسابقات 10 سال پیش هر دو هفته یک بار اعلام می‌شد. با این حال باشگاه‌های ما امسال می‌دانستند لیگ چه زمانی به پایان می‌رسد. من از ساعت شش صبح که بیدار می‌شوم، وضعیت هوا را بررسی می‌کنم تا ببینم شهری آلودگی هوا یا بارندگی برف نداشته باشد.

چگونه خوزستان با ورزشگاه‌های شهدای فولاد، غدیر و تختی به مشکل می‌خورد؟
وی با بیان اینکه کمیته مسابقات سازمان لیگ به باشگاه‌ها کمک کرده است، گفت: فوتبال کشور از لحاظ سخت‌افزار سختی زیادی می‌کشد. چرا استان خوزستان که ورزشگاه‌های شهدای فولاد، غدیر و تختی را دارد، برای میزبانی تیم‌های خود دچار مشکل می‌شود؟ ورزشگاه تختی به حال خود رها شده بود و آسیب آن را به لیگ یک زد، اما اکنون در اختیار استقلال خوزستان قرار گرفته و زیر کِشت رفته است.

خوشه طلایی و استقلال ملاثانی یک بار هم در خانه خود بازی نکردند
مسئول برگزاری لیگ دسته اول با اشاره به ناآمادگی ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ یکی عنوان کرد: رایکا دوسوم بازی‌های خانگی خود را در شهری غیر از بابل برگزار کرد و ویستا توربین یک سوم دیدارهای خانگی خود را از دست داد. ما 10 بار به ساوه رفتیم و مدیران استان مرکزی هر بار قول برطرف شدن مشکل زمین ورزشگاه این شهر را دادند. با این حال خوشه طلایی یک هفته هم در ساوه بازی نکرد. استان قم تیمی ندارد، اما ورزشگاه خود را استاندارد نگه داشته است. استقلال ملاثانی هم در شهر خودش به میدان نرفت.

لیگ دسته اول در هفته پایانی مرداد آغاز می‌شود؛ باشگاه‌ها خودشان را آماده کنند
محمودزاده در مورد برگزاری فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال اظهار داشت: تیم‌های لیگ یکی بدانند که فصل سختی پیش رو داریم و برای برگزاری بهتر مسابقات، باید دست به دست هم بدهیم. بیشتر از دو ماه تا شروع فصل آینده زمان داریم و باشگاه‌ها باید سخت‌افزار خودشان را تا آن زمان آماده کنند. مسابقات حداکثر در هفته پایانی مرداد و حدود یک هفته بعد از شروع لیگ برتر آغاز خواهد شد تا مشکلی برای فصل نقل‌وانتقالات وجود نداشته باشد.

می‌خواهیم تمرکز مردم کاملاً روی جام جهانی باشد
وی راجع به بازیکنان زیادی بین لیگ‌های برتر و دسته اول جابجا می‌شوند، تصریح کرد: زمان شروع دو لیگ باید به هم نزدیک باشد. با توجه به آغاز جام جهانی از 30 آبان، نیم‌فصل اول را 26 یا 27 آبان به پایان می‌رسانیم و نیم‌فصل دوم، در زمان دیدارهای تیم ملی در این مسابقات برگزار نمی‌شود. جام جهانی یک کلاس آموزشی برای اهالی فوتبال است و می‌خواهیم تمرکز مردم کاملاً روی این بازی‌ها باشد.

تا تکلیف دیدارهای معوقه لیگ برتر مشخص نشود، زمان نقل‌وانتقالات را اعلام نمی‌کنیم
رئیس کمیته نقل‌وانتقالات در پاسخ به این پرسش که فصل نقل‌وانتقالات از چه تاریخی آغاز می‌شود، بیان کرد: هنوز فصل 01-1400 لیگ برتر به پایان نرسیده است و با توجه به بلاتکلیفی دو دیدار لیگ برتر (نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار)، نمی‌توانیم زمان نقل‌وانتقالات را اعلام کنیم. تا زمانی که تکلیف این دیدارها روشن نشده است، اجازه اعلام زمان نقل‌وانتقالات را نمی‌دهیم.